• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Sandrew89
    Sandrew89 skrev 2022-06-10 12:33:42 följande:
    Tack snälla?? Jag har ännu inte riktigt fattat tror jag.. är fortfarande väldigt rädd att något ska gå fel. Nu har jag iaf varit hos läkaren och allt såg bra ut, så sjukt att man kan se hjärtat slå på något som inte ens är 1cm stort.. Jag hoppas att det fortsätter att gå bra. Vecka 6 +4 idag. Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att det är din tur nu!??
    Förstår inte vart frågetecknen kom ifrån, ska ju såklart vara utropstecken ????
  • Baconpie
    amandakollb skrev 2022-06-10 07:01:36 följande:

Nope inga äl-test, har typ inte funkat för mig som har pco, men visste att jag borde ha ägglossning denna vecka om jag hade liknande cykel som förra cykeln och fick en tempstegring Idag så hoppas jag hade äl igår! Har legat på rätt bra i veckan och även imorse så hoppas verklgien det tar sig! 

har mensen kommit idag? om inte, ska du ta ett test? :D 

Ah jag fattar! Får du inte utslag på ÄL-test med Letrozol heller?

Tyvärr kom mensen idag och jag har fått instruktion om att ta en till kur Letrozol och sen pausa. Känns som att det blir IVF i höst för oss. 
  • Eeahh

Hej, 

någon som fortfarande tar letrozol och väntar på pluss och vill följas åt? 

Tar första tabletten imorgon, har så många negativa känslor och inget hopp alls. Skulle vara kul att prata med någon som också tar letrozol :) 

• Baconpie
    Eeahh skrev 2022-06-11 00:02:11 följande:

Hej, 

någon som fortfarande tar letrozol och väntar på pluss och vill följas åt? 

Tar första tabletten imorgon, har så många negativa känslor och inget hopp alls. Skulle vara kul att prata med någon som också tar letrozol :) 

Vi är ett helt gäng här i tråden som tar Letrozol och väntar på plus. Jag börjar min femte dos i morgon. 

Hur kommer det sig att du fått Letrozol?

• Eeahh
    Baconpie skrev 2022-06-11 15:10:58 följande:

Vi är ett helt gäng här i tråden som tar Letrozol och väntar på plus. Jag börjar min femte dos i morgon. 

Hur kommer det sig att du fått Letrozol?

Okej, hoppa vi all får ett + snart! :) 
    Får du ägglossnings av Letrozol tabletterna? Varför.  fick du dessa utskrivna? 

Vi är ofrivilligt barnlösa, dom hittar inget ?fel? utan allt ser ut som det ska. Men gynekologen tycker det är ett bra första steg att testa Letrozol 

• amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-06-10 12:33:42 följande:
    Tack snälla?? Jag har ännu inte riktigt fattat tror jag.. är fortfarande väldigt rädd att något ska gå fel. Nu har jag iaf varit hos läkaren och allt såg bra ut, så sjukt att man kan se hjärtat slå på något som inte ens är 1cm stort.. Jag hoppas att det fortsätter att gå bra. Vecka 6 +4 idag. Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att det är din tur nu!??
    Så häftigt verkligen! Stort grattis igen :D när blir bf? Väg mår du? :) 
  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-06-10 18:22:55 följande:
    Ah jag fattar! Får du inte utslag på ÄL-test med Letrozol heller?

Tyvärr kom mensen idag och jag har fått instruktion om att ta en till kur Letrozol och sen pausa. Känns som att det blir IVF i höst för oss. 

har inte testat äl-test när jag tagit letrozol och har inte testat så många gånger med äl-test annars heller , kändes så ovärt när jag hade så långa cykler och ingen aning vart i cykeln jag va, hade blivit många test om jag testat varje dag. Och när jag har ätit letrozol tidigare så har jag fått ovitrelle och därför inte heller behövt testa. 

åh okej men då håller vi tummarna stenhårt på denna omgång! 

• Sandrew89
    amandakollb skrev 2022-06-12 17:55:05 följande:
    Så häftigt verkligen! Stort grattis igen :D när blir bf? Väg mår du? :) 
    Helt overkligt för mig!. Runt 29 januari :) Jag mår väldigt illa sedan en vecka tillbaka, fruktansvärt jobbigt. Mår illa 24/7 så att äta är ingen favorit just nu men det går bättre om jag äter lite men ofta. Har även fortfarande lite blödningar till och från, dom sätter sig mest på psyket. Man oroar sig hela tiden, fast man kanske inte behöver.
  • Vigge85

Hej!
    Vill bara först säga att det varit kul att läsa alla inlägg och upplevelser ni haft/har. Jag är ny på familjeliv men kände jag ville joina denna tråd för den instämmer med min nuvarande situation.

Kort om mig, vi har försökt få barn i snart 3 år. Blev gravid tidigt men fick mf i v.13, sedan dess har det inte blivit nåt. Har pco och nyligen gjort klart min utredning där jag nu har tagit min första omgång med letrozol. 1 tablett i dag 3-7 och vid dag 12 en kontroll hos gyn som tyvärr inte påvisade någon aktivitet alls och slemhinnan var alldeles för tunn. Så nu väntar jag på att få börja nästa kur då jag ska ta dubbel dos av letrozol samt eventuellt provera om inte mensen kommer av sig själv. Men jag har väldigt svårt att haffa min ägglossning när det väl sker för som min gynläkare sa så har jag väldigt tröga äggstockar som inte ofta vill släppa nåt. Hon har inte sett någon ännu på alla våra möten. Testat med stickor men alla jag gör är negativa. Har ni några tips på vad jag ska tänka på när jag gör testerna? Tempa har jag aldrig testat. Tacksam för alla tips ni kan ge! Glad

• palettjunkie

Börjar 5:e cykeln med letrozol i morgon. Denna gång blir det dubbeldos då senaste (enkeldos) inte blev någon ägglossning. Vi har också fått remiss till IVF och väntar på svar där, så egentligen har jag inte så mycket hopp att det ens ska bli något. Någon annan som också börjar med tabletter i veckan? 

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?