• Tom Araya

Feminism och jämställdhet

Diskussion om vad du ställer dig bakom, vad som är bra/dåligt, behövs/onödigt, rätt/fel, korrekt/falskt kring könen och samhället, feminism, könsroller, genusvetenskap, biologi e.t.c.

Själv kallar jag mig inte feminist, men jag står helt klart för jämställdhet.

Jag tycker dock det finns feminister so som är för radikala och som medverkar till lägre förtroende för feminism, som saboterar utvecklingen utefter sin agenda att alltid lägga skuld på män.

Från savannen till Tinder | SVT Play

• Svar på tråden Feminism och jämställdhet
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-19 22:19:41 följande:

Tack för att du bevisar min poäng på ett så excellent sätt. Otroligt fascinerande med folk som är så dåligt pålästa som du är men uttalar dig så tvärsäkert. Och att sen försöka tala om för andra vad deras åsikt är utifrån det. Magstarkt. Men fortfarande felaktigt.

Det är inte ens värt att diskutera fakta med hjärntvättade feminister. De kommer alltid hävda att det som inte passar in i deras ideologiska åsiktskorridor är felaktigt.

Feminister är så djupt hjärntvättade av sin ideologiska propaganda så det går inte ens diskutera med dem.
  • Anonym (Foff)
    Anonym (-) skrev 2021-10-19 22:26:11 följande:

Det är inte ens värt att diskutera fakta med hjärntvättade feminister. De kommer alltid hävda att det som inte passar in i deras ideologiska åsiktskorridor är felaktigt.

Feminister är så djupt hjärntvättade av sin ideologiska propaganda så det går inte ens diskutera med dem.

Wow, du bara fortsätter! Tack, tack och tack!

(Btw: att inte hålla med dig är inte att vara hjärntvättad. Kan vara bra om du förstår skillnaden).
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-19 22:36:59 följande:

Wow, du bara fortsätter! Tack, tack och tack!

(Btw: att inte hålla med dig är inte att vara hjärntvättad. Kan vara bra om du förstår skillnaden).

Har jag påstått det? Jag skrev att feminism är hjärntvätt.
  • Embla twopointoh
    Tom Araya skrev 2021-10-19 09:30:35 följande:

Diskussion om vad du ställer dig bakom, vad som är bra/dåligt, behövs/onödigt, rätt/fel, korrekt/falskt kring könen och samhället, feminism, könsroller, genusvetenskap, biologi e.t.c.

Själv kallar jag mig inte feminist, men jag står helt klart för jämställdhet.

Jag tycker dock det finns feminister so som är för radikala och som medverkar till lägre förtroende för feminism, som saboterar utvecklingen utefter sin agenda att alltid lägga skuld på män.

Från savannen till Tinder | SVT Play

Jag tycker det är ett svårt ämne att diskutera, eftersom olika personer menar olika med både "feminism" och "jämställdhet".

Jag tror att det är ytterst få människor i dagens Sverige som skulle motsäga att män och kvinnor har samma värde, samma rättigheter och (borde ha) samma möjligheter. Definierar man feminism så löst som att det bara innehåller det ovan är alltså alla feminister. Och är alla feminister, blir begreppet ganska meningslöst.

Man måste komma ihåg att den feminism som var den ursprungliga, den så kallade första vågens feminism, i mångt och mycket är väldigt annorlunda från dagens feminism (tredje, eller till och med fjärde vågen). Man kan alltså mycket väl ställa sig bakom det dessa kvinnor kämpade för (såsom kvinnlig rösträtt), och vara emot det tredje vågen står för. Eller tvärtom. De första feministerna var abortmotståndare, nuförtiden skulle man aldrig hitta någon som kallar sig för feminist som är det.

Feminismen är en typisk Vänsterrörelse, som beskriver världen med hjälp av strukturer, i termer om offer och förövare, vem som besitter makt och vem som är maktlös och så vidare. Antirasism och intersektionalitet är nära besläktat med eller knutet till feminismen, för att inte tala om genus.

För min del ser jag inget positivt med dagens feminism. Det är för extremt, för irrationellt och för vetenskapsförnekande.
  • Anonym (Foff)
    Anonym (-) skrev 2021-10-19 22:40:13 följande:

Nej du skrev att feminister är hjärntvättade... Vilket leder till det jag skrev: att vara av en annan åsikt är inte att vara hjärntvättad.

Du känner aldrig att det är lite väl förmätet av dig att ge dig själv mandat att tilldela folk åsikter de inte har?
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-19 22:53:50 följande:

Nej du skrev att feminister är hjärntvättade... Vilket leder till det jag skrev: att vara av en annan åsikt är inte att vara hjärntvättad.

Du känner aldrig att det är lite väl förmätet av dig att ge dig själv mandat att tilldela folk åsikter de inte har?

Jag har inte påstått att de som är av en annan åsikt är hjärntvättad. Jag skrev att FEMINISTER är hjärntvättade. Det är de oavsett om jag skulle hålla med dig om dina åsikter eller inte. Fakta förblir fakta oavsett.

Var har jag tilldelat åsikter följ inte har. Vad snackar du om...
  • Anonym (B)
    Anonym (-) skrev 2021-10-19 22:40:13 följande:

Nej, du skrev att feminister är hjärntvättade. Du skrev att du inte kan diskutera med hjärntvättade feminister. 

• Anonym (Foff)
    Anonym (-) skrev 2021-10-19 22:58:56 följande:

Jag har inte påstått att de som är av en annan åsikt är hjärntvättad. Jag skrev att FEMINISTER är hjärntvättade. Det är de oavsett om jag skulle hålla med dig om dina åsikter eller inte. Fakta förblir fakta oavsett.

Var har jag tilldelat åsikter följ inte har. Vad snackar du om...

Nej FEMINISTER är inte hjärntvättade, att du inte klarar av att diskutera med feminister är inte lika med att feminister skulle vara hjärntvättade.

Det är inte fakta att feminister skulle vara hjärntvättade, det är bara din förvrängda uppfattning som baserats på din okunskap om feminism.

Du är så uppenbart okunnig om den rörelsen men uttalar dig ändå så himla tvärsäkert om vad mina åsikter som feminist skulle vara. Det är faktiskt rätt roligt, fast mest visar det på din dumdryghet i frågan.
  • Anonym (-)
    Anonym (B) skrev 2021-10-19 23:49:55 följande:

Nej, du skrev att feminister är hjärntvättade. Du skrev att du inte kan diskutera med hjärntvättade feminister. 

Precis.
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-20 06:25:22 följande:

Nej FEMINISTER är inte hjärntvättade, att du inte klarar av att diskutera med feminister är inte lika med att feminister skulle vara hjärntvättade.

Det är inte fakta att feminister skulle vara hjärntvättade, det är bara din förvrängda uppfattning som baserats på din okunskap om feminism.

Du är så uppenbart okunnig om den rörelsen men uttalar dig ändå så himla tvärsäkert om vad mina åsikter som feminist skulle vara. Det är faktiskt rätt roligt, fast mest visar det på din dumdryghet i frågan.

Jadu den som är okunnig är du. Det är fakta att feminister är hjärntvättade, verklighetsförvrängda biologiförnekare, även om sanningen svider att höra. Jag avslutar att diskutera med dig nu då vi inte kommer någon vart i diskussionen, du är för insnöad i din ideologi helt enkelt och vägrar ta till dig fakta och andras åsikter och synsätt då du finner det så provocerande att du inte kan föra en vettig diskussion utan att bli hysterisk.
Svar på tråden Feminism och jämställdhet