• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 19:04:02 följande:
    Jodå, jag känner mig behövd, såväl som medborgare i det land som är mitt och behövd av familj, släkt och vänner, arbetsgivare - samt, inte minst, vår hund.

Löfvens tal från 2014 handlade väl på sitt sätt om att alla måste få kunna känna sig behövda. Har man ingen plats som samhällsmedborgare hittar man andra strukturer där man blir behövd, som t ex ett kriminellt gäng där man kan få uppleva att man är respekterad eller åtminstone fruktad av omgivningen - samtidigt som den eventuella empati man tillägnat sig försvinner i en gängbubbla.
    Samhället behöver varken dig, din familj eller din hund. Dina insatser som medborgare är försumbara.

Kanske regeringen låtsas bli förtvivlade när barn blir nedskjutna. Regeringen anser kanske inte att dessa barn behövs?

• KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 18:40:37 följande:
    Han talade inte generaliserande utan specificerade vad som avsågs.

Kristersson var lika generaliserande som Åkesson vilket inte är så oväntat eftersom bägge är populister. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 19:15:06 följande:

Kristersson var lika generaliserande som Åkesson vilket inte är så oväntat eftersom bägge är populister. 

Vad Åkesson snackat om är ointressant eftersom Kristersson sade att han inte skulle uttrycka sig på det sättet. Istället sade Kristersson:

"det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning både när det gäller kriminalitet, när det gäller hedersproblematik, när det gäller sociala problem och trångboddhet"

Vad har du egentligen för problem med det uttalandet? Det är ju sant!

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 19:12:55 följande:
    Samhället behöver varken dig, din familj eller din hund. Dina insatser som medborgare är försumbara.

Kanske regeringen låtsas bli förtvivlade när barn blir nedskjutna. Regeringen anser kanske inte att dessa barn behövs?
    Jodå, samhället behöver mig.

Jag har bara ett annat synsätt än du har. Det innebär att jag tar fram en bajspåse och plockar upp efter min hund, även om andra inte gör det. Det innebär att jag sorterar mina sopor, trots att jag vet att att min egen insats är försumbar. Det innebär att jag tycker att det är viktigt att Sverige försöker uppnå klimatneutralitet så snart som möjligt, trots att jag vet att Sverige är är relativt försumbart i sammanhanget.

En norsk nationalskald uttryckte synsättet så här: kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna. En svensk variant är "Annars är man bara en liten lort", möjligen i en brunblå bajspåse.
  • KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 19:23:41 följande:

Vad Åkesson snackat om är ointressant eftersom Kristersson sade att han inte skulle uttrycka sig på det sättet. Istället sade Kristersson:

"det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning både när det gäller kriminalitet, när det gäller hedersproblematik, när det gäller sociala problem och trångboddhet"

Vad har du egentligen för problem med det uttalandet? Det är ju sant!

Att Kristersson uttrycker sig lika generaliserande som Åkesson, något som Kristersson för bara 6 månader var kritisk mot.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 19:27:07 följande:
    Jodå, samhället behöver mig.

Jag har bara ett annat synsätt än du har. Det innebär att jag tar fram en bajspåse och plockar upp efter min hund, även om andra inte gör det. Det innebär att jag sorterar mina sopor, trots att jag vet att att min egen insats är försumbar. Det innebär att jag tycker att det är viktigt att Sverige försöker uppnå klimatneutralitet så snart som möjligt, trots att jag vet att Sverige är är relativt försumbart i sammanhanget.

En norsk nationalskald uttryckte synsättet så här: kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna. En svensk variant är "Annars är man bara en liten lort", möjligen i en brunblå bajspåse.
    Om du anser det vara samhällsnytta att plocka bajs efter sin koldioxidgenererande hund så har vi nog lite olika syn på samhällsnytta. Jag tror inte de intellektuella inträdeskraven är jättehöga inom sd så se det som ett tips om du vill känna dig behövd.

• Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 19:55:09 följande:
    Att Kristersson uttrycker sig lika generaliserande som Åkesson, något som Kristersson för bara 6 månader var kritisk mot.
    Til att börja med så uttryckte sig inte Kristersson generaliserande.

Att S gör bort sig varje dag kan du inte heller skylla på Kristersson.
  • Anonym (Trött Svenne)

Ja invandringen är en belastning. Den som förnekar det är antingen en hycklare eller helt enkelt dum i huvudet..

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 20:14:12 följande:
    Om du anser det vara samhällsnytta att plocka bajs efter sin koldioxidgenererande hund så har vi nog lite olika syn på samhällsnytta. Jag tror inte de intellektuella inträdeskraven är jättehöga inom sd så se det som ett tips om du vill känna dig behövd.
    Nej, det handlade om att ansvar utgår från en själv, att förstå att man är en del av en helhet.

Men jag är väl medveten om att nyhögern är minst lika kollektivistisk som VPK var på den tid de kallade sig kommunisterSkrattande
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Trött Svenne) skrev 2021-07-19 20:19:32 följande:

Ja invandringen är en belastning. Den som förnekar det är antingen en hycklare eller helt enkelt dum i huvudet..

Mellan dig och mig kan jag meddela att du då kommit till "rätt" ställe.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?