• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-20 13:50:29 följande:
    Asg

Vissafödsifarstunochendeltappassatidigt
    Jag är helt renons på kunskaper om hur det gick till när Kristersson föddes - menar du att det är därför han är så kort i rocken också, endast 168 cm över kaklet.
  • Blueskillen
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 21:37:02 följande:
    KillBill, är du faktaresistent? Kristersson var glasklar med vad han avsedde var en belastning.

Hur länge har man sovit under en sten om man inte förstår att kriminaliteten är en belastning?
    Frågan var om invandringen var en belastning så varför blandar du ihop korten?
    Det är väl ingen som har ifrågasatt vad kriminalisering betyder för samhället.  
  • Anonym (Absolut)
    Blueskillen skrev 2021-07-20 14:10:11 följande:

Vilken slutledningsförmåga trodde man läst allt , tips testa byggklossar,lego eller varför inte en siesta i hängmattan så vi slipper förklara samanhanget
  • Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 14:05:26 följande:

Jag är helt renons på kunskaper om hur det gick till när Kristersson föddes - menar du att det är därför han är så kort i rocken också, endast 168 cm över kaklet.

Han får ha vilken längd han vill den nivån du ligger på är under kakelhöjd du skulle passa som etablissemangs politiker in bland rötäggen så dom minskar ännu mer
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-20 14:29:42 följande:
    Han får ha vilken längd han vill den nivån du ligger på är under kakelhöjd du skulle passa som etablissemangs politiker in bland rötäggen så dom minskar ännu mer
    Nja, men att han är 168 cm lång är ett faktum.

Däremot tror jag inte på dina teorier om att han blev tappat i kaklet. Det är bara elakt förtal, skulle jag vilja påstå.
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-20 13:50:29 följande:
    Asg

Vissafödsifarstunochendeltappassatidigt
    Jag tror att man ska tolka hans påstående om att invandringen är en belastning mot bakgrund av att Ulf alltid har fått finna sig i att stå i skuggan bakom mer framgångsrika M-ledare och nu vill han bli större än Åkesson, bildligt talat alltså.

Han söker nog revansch och hoppas att han ska hitta det där kaklet innan de vuxna i bassängen redan kaklat färdigt.
  • Flash Gordon
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-20 15:50:29 följande:
    Mustafa Panshiri visar tydligt att det är kulturen, inte socioekonomiska faktorer, som ligger bakom invandrares höga brottsbeängenhet. Att ändra kulturen är mao viktigare än sysselsättning, betyg och fritidsgårdar. Även om de tre också är bra.

www.expressen.se/debatt/brottsligheten-paverk.../
    Fast det vet vi ju sedan länge.

De berömda undersökningar  från 1999(?) och 2006(?) som regeringen sedan stoppade uppföljning på visade på skillnaden mellan härkomst från olika regioner och brottslighet - även inom samma socioekonomiska grupper.

.
    Av en ren slump lyssnade jag just på Alexander Bard när han talar om bland annat kulturer och skillnader i deras framgång. Väl värt att lyssna på 36 minuter här:

bulletin.nu/leder-wokeism-och-identitetspolitik-till-en-totalitar-diktatur-for-asikter-del1

*del 2 får ni lyssna på om ni prenumererar på Bulletin*
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 13:39:06 följande:
    Nej, det tror jag inte. M lär knappast ha något med lösningen på gängkriminaliteten att göra - de har väl snarare positionerat sig så att de är en del av problemet.

Att komma tillrätta med gängkriminaliteten är ett långsiktigt arbete som måste inkludera de vuxna i samhället och politiken - alltså inget som berör Kristersson.
    Det är inte ofta jag skrattar högt på FL, men detta var faktiskt stor humor.

S-MP-regeringens signal till de gängkriminella är glasklar: regeringen har inga planer på att agera. Lite tomma ord från hängmattan, sen fortsätter våldet öka.

Det är denna regering som tagit oss dit vi nu är. Resultatet är döda barn och polis. Att denna samling avskum skulle ha förmåga att vända utvecklingen är extremt skrattretande.
  • Anonym (Freedom)
    Blueskillen skrev 2021-07-20 14:10:11 följande:
    Men läs då för bövelen Kristerssons hela uttalande så borde du förstå att det avser bl.a kriminaliteten, eftersom han sade just det. Hur svårt kan det vara?
  • Anonym (XXX)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 14:05:26 följande:
    Men det där var väl onödigt? Tänk om de kortväxta killar som brukar skriva här regelbundet om sina komplex och svårigheter att få en flickvän, läser det där nu?

Det är förresten typiskt. Godhetsknarkarna ömmar alltid bara för de grupper som det är politiskt korrekt att ömma för. D.v.s. för tillfället invandrare från Afrika och Mellanöstern inklusive muslimer och judar, romer, homosexuella och transpersoner, samt kvinnor som anser sig ha blivit diskriminerade i något sammanhang för att de är kvinnor. 

Men att håna t.ex. en kortväxt eller fetlagd person går bra, så länge som det är en vit västerlänning. Likaså ensamma människor. Det går även bra att diskriminera folk i sitt eget liv, på det sättet att man t.ex. frågar vissa av sina arbets- eller skolkamrater om de vill hänga med ut på krogrunda eller komma på en privat middag, men inte andra. Inte de som man VET sitter ensamma. 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?