• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:51:59 följande:
    Jag skulle säga att med Kristersson har M anpassat sin politik till den verklighet som råder. Reinfeldt hade många goda sidor, men hans invandringspolitik var lika förkastlig som miljöpartiets.
    Nja, man har väl snarare anpassat politiken för att kunna utgöra ett alternativ för sådana som annars röstat på SD.

Det lär ju vara oerhört viktigt för Kristersson att hans parti blir större än Åkessons.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:55:01 följande:
    Det är vanligt bland svagbegåvade mobbare att göra sig lustiga kring en medmänniskas kroppsform.
    Ja, och det är väldigt lågt. Av den anledningen gillar jag inte karikatyrer av politiker och andra kända personer heller. Dessa framhäver de drag, som personen kanske har komplex för, eller har haft i ungdomen. Det är så onödigt. Mänskligheten borde ha kommit längre. 

Däremot måste man få kommentera politikers förståndsgåvor, för utan sådana kan de liksom inte göra sitt arbete...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:51:59 följande:
    Jag skulle säga att med Kristersson har M anpassat sin politik till den verklighet som råder. Reinfeldt hade många goda sidor, men hans invandringspolitik var lika förkastlig som miljöpartiets.
    Japp. Och många moderater var för övrigt arga på Reinfeldt redan då. De skrev inte under på hans invandringspolitik alls. Frågan är hur kan kunde få så mycket makt?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-07-21 12:17:23 följande:
    Nej, jag tror inte att kristersson ser invandringen som en belastning, men han vill locka röster från sådana som gör det - och det sätt han gör det på blir till en belastning för integrationen.

Jag minns hur en moderat statsminister läxade upp Åkesson som då uppförde sig som en skolgosse som fått en åthutning när Reinfeldt förklarade för honom att det är kontraproduktivt att enbart peka på den belastning människor kan tänkas utgöra.

Nu tillhörde jag inte Reinfeldts beundrarskara men att M blivit ett pajasparti med Ulf Kristersson är ett oomkullrunkeligt faktum.
    Varför bestämde sig den ansvariga regering vid 2015 att minska invandringen? Om det inte var för att den belastade samhället på något vis så skulle iallafall jag kalla det för ett lika onödigt som hänsynslöst drag.
    FDFMGA skrev 2021-07-21 12:24:41 följande:
    Det var väl synd att du sällan får skratta på FL.

Själv småler jag ofta över de tankeförsök som görs.

Nu senast när jag såg Digestives Youtubeklipp där Löfven framställdes som en zoombie - korrekt såtillvida att längdskillnaden mellan Kristersson och Löfven framstod som betydandeSkrattande
    Såg du Henrik Jönssons videokrönika?
  • Anonym (Absolut)

Nu senast när jag såg Digestives Youtubeklipp där Löfven framställdes som en zoombie - korrekt såtillvida att längdskillnaden mellan Kristersson och Löfven framstod som betydandeSkrattande
    Japp man se likheten på vad som roar dig och bad du röstar på asg?.
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-21 19:38:52 följande:
    Japp man se likheten på vad som roar dig och bad du röstar på asg?.
    Oups ett bad kom med , var nog menat du behöver svalka dig 1 år kvar vet du?.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-07-21 19:25:21 följande:
    Varför bestämde sig den ansvariga regering vid 2015 att minska invandringen? Om det inte var för att den belastade samhället på något vis så skulle iallafall jag kalla det för ett lika onödigt som hänsynslöst drag.

Såg du Henrik Jönssons videokrönika?
    Nu minskade väl inte S-MP-regeringen på all invandring, utan förändringarna avsåg flyktingar. Man lär väl ha ansett att för många av de flyktingar som kom till Europa sökte sig till Sverige - för många för att det skulle finnas goda möjligheter för de flesta av dem att integreras med det svenska samhället, i synnerhet mot bakgrund av den redan höga arbetslösheten och den absurda bostadsbristen.

ja, jag tittade en stund på inslaget och har sett något av honom tidigare. Jag har mycket svårt för den där gossaktigt putslustiga umgmoderatstilen. Ja, jag vet att han kallar  sig libertarian - men för mig skillnaden bara att en libertarian brukar prata lite mer i nattmössan än en ungmoderat.

Hursomhelst är det beklagligt att avgrunden mellan höger och vänster, mellan nationalism och globalism, mellan auktoritetstroende kollektivism och liberal individualism växer i Sverige och där är vare sig Löfven eller Kristersson utan skuld.

Jag tycker att de bägge herrarna kunde knäppa upp lite, släppa lite på prestigen, be någon yrkeskunnig att kakla bassängen och i stället sikta in sig på varsin ansvarsfull ministerpost i en regering ledd av Annie Lööf.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-21 13:33:19 följande:
    Finns det annat som skiljer dagens samhälle från det samhälle som fanns för 40 år sedan?  Kan du lista tre saker om dagens samhälle i europa och Sverige som helt skiljer sig från 70 eller 80-talet?

Självklart är det inte så enkelt som en del påstår - det är väl bara 'Jimmie med vänner' som tror att allt blir som det var på 40-talet om invandrare, migrarnter, flyktingar kastas ut.

Läs gärna intervjun din expressenartikel länkade till så kanske en eller två kronor faller ned

- fof.se/tidning/2020/3/artikel/brynaskil l en-som-blev-mastare-pa-kriminologi
    Utvecklingen på alla områden har ju gott oerhört mycket framåt. Brottsligheten bland urbefolkningen har t.ex gått ned drastiskt. Antalet döda i trafiken har sjunkit med 80% trots kraftig trafikökning. Massor av nya företag växer. Livskvalitén har gått upp kraftigt. Arbetskraftsinvandringen har hjälpt oss nå dit vi nu är.

Sen har vi problem med ökande grovt vål och kriminalitet, som överhuvudtaget inte passar in i ett civiliserat samhälle.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 14:39:09 följande:
    Du syftar på bilden av Löfven där han gjorts om till en zoombie. Ett mycket vanligt fenomen här på FL - huruvida de som pysslar med den formen av aktivitet ska hamna i ett tänkt belastningsregister över svagbegåvade mobbare eller inte låter jag vara oskrivet.

Om du studerar bilden så kan förhoppningsvis konstatera att ingen petat på Kristersson men att Löfven inte riktigt ser ut som han brukar göra.

Själv noterade jag att längdskillnaden dem emellan åtminstone var korrekt återgiven. Alltid något - som fan sa när han såg ÅmålGlad
    zoobie-länken skulle det aldrig falla mig  in att klicka på. Var och en får nog stå för sina egna inlägg.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 14:42:03 följande:
    Nja, man har väl snarare anpassat politiken för att kunna utgöra ett alternativ för sådana som annars röstat på SD.

Det lär ju vara oerhört viktigt för Kristersson att hans parti blir större än Åkessons.
    Citerar SVT opinione (2020):'Idag vill 63 procent (+7) av väljarna att Sverige tar emot färre flyktingar'

Varför skulle Kristersson rikta in sig på svårflirtade SD-väljare när hela 63% av väljarkåren vill minska flyktingmottagningen? Read my lips: Du har fel och SD förblindar dig. De problem vi ser överstiger vida SD och deras fattningsförmåga.

Kristersson har goda chanser att bli största parti. Dessa frågor är de enda som väljarna bryr sig om just nu. Det är liksom inte Löfvén som äger denna fråga.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?