• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 20:24:36 följande:
    Nej, det handlade om att ansvar utgår från en själv, att förstå att man är en del av en helhet.

Men jag är väl medveten om att nyhögern är minst lika kollektivistisk som VPK var på den tid de kallade sig kommunisterSkrattande
    Och det handlar om att inse vad helheten inte behöver. D.v.s varken dig eller din hund, eller för den delen det koldioxid ni genererar.

• KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 20:16:04 följande:
    Til att börja med så uttryckte sig inte Kristersson generaliserande.

Att S gör bort sig varje dag kan du inte heller skylla på Kristersson.

Vem försöker du lura? Till och med den moderata morgontingen BT kritiserar på ledarplats Kristersson för att utrycka sig generaliserande och bidra till normaliseringen av invandringsfientliga och främlingsfientliga åsikter.

www.bt.se/ledare/jesper-stromback-m-normaliserar-sd-894d412b/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 21:23:35 följande:

Vem försöker du lura? Till och med den moderata morgontingen BT kritiserar på ledarplats Kristersson för att utrycka sig generaliserande och bidra till normaliseringen av invandringsfientliga och främlingsfientliga åsikter.

www.bt.se/ledare/jesper-stromback-m-normaliserar-sd-894d412b/
    KillBill, är du faktaresistent? Kristersson var glasklar med vad han avsedde var en belastning.

Hur länge har man sovit under en sten om man inte förstår att kriminaliteten är en belastning?
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 20:59:39 följande:
    Och det handlar om att inse vad helheten inte behöver. D.v.s varken dig eller din hund, eller för den delen det koldioxid ni genererar.
    Jag är väl medveten om att det  bland gängmedlemmar av olika slag anses att vissa människor är obehövliga och att det är detta som är grundproblemet, oavsett om det gängkriminella politiska extremister eller gängkriminella från orten.

Något gick förmodlingen väldigt snett redan på potträningsstadiet.

Helheten behöver mig, min hund och till och med dig - men vissa åsikter passar bäst i en bajspåse.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 22:20:10 följande:
    Jag är väl medveten om att det  bland gängmedlemmar av olika slag anses att vissa människor är obehövliga och att det är detta som är grundproblemet, oavsett om det gängkriminella politiska extremister eller gängkriminella från orten.

Något gick förmodlingen väldigt snett redan på potträningsstadiet.

Helheten behöver mig, min hund och till och med dig - men vissa åsikter passar bäst i en bajspåse.
    Helheten behöver varken mig, dig eller din hund. Utan oss skulle koldioxidutsläppen vara lägre och världen en bättre plats.

De gängkriminella behövs inte heller. Detsamma gäller nazisterna. Sverige vore en bättre plats utan dessa.

Jag vet att det gör ont att krossa vänsterns dröm om att alla behövs, men det är bättre att vi erkänner att det är som det är.

• KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 21:37:02 följande:

KillBill, är du faktaresistent? Kristersson var glasklar med vad han avsedde var en belastning.

Hur länge har man sovit under en sten om man inte förstår att kriminaliteten är en belastning?

Inte ens moderata morgontidningar stödjer din tes. Kristersson generaliserade på samma sätt så Åkesson för bara 6 månader sedan. Då var Kristersson kritisk mot Åkesson. Nu beter han sig lika illa. Radikaliseringen av moderaterna går snabbt nu.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-19 22:56:01 följande:
    Inte ens moderata morgontidningar stödjer din tes. Kristersson generaliserade på samma sätt så Åkesson för bara 6 månader sedan. Då var Kristersson kritisk mot Åkesson. Nu beter han sig lika illa. Radikaliseringen av moderaterna går snabbt nu.
    Många sossar är också på väg över så snart är dom unika och historia Gud så skönt det ska bli
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 21:37:02 följande:

Haha dagens bästa faktareistent den var verkligen passande till personen ifråga du gav denna ära att bära?.Ingen annan kan förvränga sanningen och vända med motfrågor om triviala saker som just KB?Precis som en Sossepolitiker förvränger och lovar guld och gröna men action det är det mindre av?hängmattan är goare som någon sagt
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 22:56:01 följande:
    Det är ingen tes. Det är fakta som ingen morgontidning i världen kan ändra på. Bara att läsa innantill killbill.

Kristersson var synnerligen specifik angående inom vilka områden invandringen blivit en belastning. Du kan sluta yra om Åkesson.

Bekymra dig över Löfvén istället. "Your children will not be killed soon". Behöver jag fortsätta? Sverige har inga problem förutom att polis mördas och små barn blir skjutna när de är ute och leker.
  • Anonym (Freedom)

Nån som tror Morgan vågar möta Forsell i en debatt om gängkrimminaliteten?

Mycket snack på sosseriet, men det blir bara värre och värre.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?