• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Burp)
    Flash Gordon skrev 2021-07-19 10:02:43 följande:

Ja, du fokuserade på hans hudfärg. Varför betyder hans hudfärg så mycket för dig?

Kan du tänka dig något annat argument, någon annan faktor, som pekar på att han mest troligt inte kommer att vara en belastning?

Det är där biten med att du nog inte är så dum som du framställer dig kommer in. Jag tror du kan lista ut minst en annan anledning än hudfärg.Signaturen har fått svar på sin fråga. Från mig och många andra.

Frågeställningen från personen hoppar runt lite grand men den ursprungliga frågan är besvarad.

Jag frågar sig varför DU lyfte en vit västerländsk man. För det gjorde du inte omedvetet. Säg rakt ut vad du menar istället för att mumla runt och försöka låtsas som att det är jag som fokar på hudfärg när det i själva verket är du som inte vågar/vill skriva rakt ut vad du menar. Det blir så mycket enklare att föra en diskussion då.
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2021-07-19 09:44:22 följande:
    "Vissa" är skiljt ifrån "alla". Det är väsentligt för svaret du försöker förstå.

Du har fått svar från många på din intala fråga.

"Jag förstår inte hur man kan påstå att invandringen är en belastning utan att i samma stund säga att invandrare är en belastning."

Samma svar dessutom. Det borde säga dig någonting.
    Min första fråga till dig var:

Kan du hitta någon annan variant av
    -are
    -ing
    där det blir meningsfullt att separara begreppen?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-07-19 10:17:07 följande:
    Kan invandringen belasta integrationen och vice versa om man prioriterar så? - ja, vågar jag påstå.

Angående Ulf Kristersson så är uppblåsningen av politiska spel också ett exempel på skräpet som har tagit oss hit. Spela inte med och kräv - rakt upp och ner - att politikerna löser vår situation, är både min lösning och respons.
    Javisst.

Få skulle väl ha upprörts eller känt sig utpekade om Kristersson hade kritiserat hur integrationen har fungerat i Sverige och om han hade påstår att invandringen inte bör vara större än att de som kommer hit har goda möjligheter att integreras i det svenska samhället och bidra till dess utveckling.

Jag har för mig att sossarna uttrycker sig ungefär så, men till skillnad från Kristersson försöker de inte fiska röster i grumliga vatten.
  • KillBill

Måsteläsning

jesperstromback.org/2021/07/19/ny-kronika-m-normaliserar-sd/

Jesper Strömbäck tar upp Ulf Kristerssons tal om att "invandring är en belastning". När Jimmie Åkesson sade detsamma i februari menade Ulf Kristersson att man inte ska tala generaliserande om människor som en belastning, vilket visar att han då tolkade "invandring som en belastning" som liktydigt med "invandrade som en belastning". Fem månader senare tycks den insikten vara glömd.

Jesper Strömbäck tar också upp Lars Beckmans främlingsfientliga och patriarkalt tweet som postades förra veckan samt Moderaternas migrationspolitiske talesperson Maria M Stenergard främlingsfientliga generaliseringar som hon också postade under förra veckan.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • edvinpersson
    Digestive skrev 2021-07-19 10:17:07 följande:
    Can immigration burden integration and vice versa if given such a priority? - yes, I dare say.

Regarding Ulf Kristersson, the inflation of political games is also an example of the rubbish that has taken us here. Do not play along and demand - straight up and down - that politicians solve our situation, is both my solution and response.
    Däremot anser majoriteten i fem undersökta länder - Ungern, Grekland, Sydafrika, Ryssland och Israel - att invandrare är en börda för deras länder. Med undantag för Ryssland har dessa länder färre än 5 miljoner invandrare.
    Samtidigt är den allmänna opinionen om invandrarnas inverkan splittrad i Nederländerna. I Italien och Polen är det fler som anser att invandrare är en börda, medan en betydande andel i dessa länder inte har någon uppfattning (31 % respektive 20 %).
  • Anonym (Absolut)

Hyckleriet fortsätter ser jag ja vissa lär sig aldrig haha vilka dårar det finns , en patolog skulle nog blivit förvånad på hur tomt det är i empati delen något saknas . Själv skulle jag säga jepp inte förvånad alls dom försvarar en politik som gör att landet blöder bokstavligen talat

Kristersson och Åkesson 1år kvar av dårskapen

• Anonym (Freedom)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 09:45:50 följande:
    Jag ställer frågan till dig varför du lyfte en västerländsk vit man som exempel med antydan att han inte kommer vara en belastning.

Jaha, vad fint för dig. Jag tror nämligen inte detsamma om dig. Du klarar ju tydligen inte av att följa larwains extremt tydliga frågeställning och ingen kan rimligen ens låtsas vara så trögfattad så trovärdigt.
    Andra lag har tagit in österländska vita män, jag tror inte de kommer vara en belastning för Sverige.

Vad gäller Larwains frågeställning borde du läsa svaren istället för att svamla om att det inte finns några.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 09:45:50 följande:
    Jag ställer frågan till dig varför du lyfte en västerländsk vit man som exempel med antydan att han inte kommer vara en belastning.

Jaha, vad fint för dig. Jag tror nämligen inte detsamma om dig. Du klarar ju tydligen inte av att följa larwains extremt tydliga frågeställning och ingen kan rimligen ens låtsas vara så trögfattad så trovärdigt.
    Men det är ju sanningen att vita västerländska höginkomsttagare sällan är en belastning för samhället. Har du problem att ta in det?

• Anonym (Freedom)
    Iarwain skrev 2021-07-19 10:52:31 följande:
    Min första fråga till dig var:

Kan du hitta någon annan variant av
    -are
    -ing
    där det blir meningsfullt att separara begreppen?
    Det är naturligtvis alltid meningsfullt att separera begreppen. Om du inte förstår det föreslår jag att du accepterar det tillkortakommandet och går vidare. Allt är inte för alla.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?