• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 22:49:20 följande:
    Tydligen gör norska säpo bedömningen att högerextremistisk terrorism är ett lika stort hot som islamistisk terrorism.

Jag läste förresten tidigare i dag att 80 procent av norrmännen klassar Breivik som en högerextremistisk terrorist medan 20 procent anser honom bara vara en dåre.

Urskuldandet av högerextremistisk terrorism med att det handlar om mentalt förvirrade personer är ett i sig intressant fenomen.
    Mig kan det kvitta hur han klassas, han har gjort det han gjort. Men visst, om jag skulle svara så var ju detta en solklar terror-handling.

En sak har du fått om bakfoten. Det faktum att Breivik är en dåre är inget som helst urskuldrande. Det torde vara omöjligt att mörda oskyldiga om man inte är en dåre.

Men det måste ju vara nåt fel på er vänstermänniskor som hittar på en massa hemska saker om "andra". Tycker man inte som ni så anklagas man för att vara "Breivikhöger". Ni kan inte vara helt friska som skriver så.

• Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 22:34:20 följande:

Du lyssnar uppenbart mer på Breivik än vad som kan anses normalt. Varför i hela friden skulle någon lyssna på en sådan dåre.

Det är svårt att bemöta dina dumheter utan att sjunka till din nivå. Du kanske ska fundera över om ditt hat mot sd är friskt. Det du skriver om dem är till ganska stora delar ren lögn.

Ja, mycket av dyngan SD sprider är lögner i meningen osannt och propaganda. Mycket är att beskriva som Breivikhögerism.

Tyvärr är en del av detta normaliserat i debatten, på Flashback är det väl inte bara normaliserar utan norm , här på familjeliv försöker SDs svans och vurmare normalisera det och inom politiken är det nu M och KD bland de etablerade partierna som normaliserar Breivikhögerns shantande om 'de andra'
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2021-07-22 22:49:20 följande:

Tydligen gör norska säpo bedömningen att högerextremistisk terrorism är ett lika stort hot som islamistisk terrorism.

Jag läste förresten tidigare i dag att 80 procent av norrmännen klassar Breivik som en högerextremistisk terrorist medan 20 procent anser honom bara vara en dåre.

Urskuldandet av högerextremistisk terrorism med att det handlar om mentalt förvirrade personer är ett i sig intressant fenomen.

Svenska SÄPO gör samma bedömning om lika risk för islamistisk som högerextrem terrorism/attentat i Sverige.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 23:18:50 följande:
    Ja, mycket av dyngan SD sprider är lögner i meningen osannt och propaganda. Mycket är att beskriva som Breivikhögerism.

Tyvärr är en del av detta normaliserat i debatten, på Flashback är det väl inte bara normaliserar utan norm , här på familjeliv försöker SDs svans och vurmare normalisera det och inom politiken är det nu M och KD bland de etablerade partierna som normaliserar Breivikhögerns shantande om 'de andra'
    Välkommen till verkligheten Padirac. Alla partier sprider osanning och propaganda. Det har vi lärt oss leva med.

Men det finns inga riksdagspartier som sympatiserar med Breivik. Du befinner dig på en lägre nivå än Donald Trump när du påstår det. Pinsamt.

• Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 23:12:43 följande:

Mig kan det kvitta hur han klassas, han har gjort det han gjort. Men visst, om jag skulle svara så var ju detta en solklar terror-handling.

En sak har du fått om bakfoten. Det faktum att Breivik är en dåre är inget som helst urskuldrande. Det torde vara omöjligt att mörda oskyldiga om man inte är en dåre.

Men det måste ju vara nåt fel på er vänstermänniskor som hittar på en massa hemska saker om "andra". Tycker man inte som ni så anklagas man för att vara "Breivikhöger". Ni kan inte vara helt friska som skriver så.

Menar du att det där du kallar inte friskt är exempel på 'folket som sover'

Du har inte ens läst FRs bok va?
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 23:32:23 följande:
    Svenska SÄPO gör samma bedömning om lika risk för islamistisk som högerextrem terrorism/attentat i Sverige.
    Det intressanta är väl att våldet/terrorismen med nära 100% säkerhet kommer att ha koppling till extremism på ena eller andra sidan. Men det är klart, när man som du befinner sig långt ut på den ena kanten blir det viktigt att peka finger mot den andra kanten.

Jag som tycker lika illa om båda extremistgrupperna finner det makalöst att man ens ska göra skillnad på dem. Det är ju i princip exakt samma pack som gör samma sak, men av anledningar som de uppfattar som olika.

• Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 23:36:41 följande:
    Menar du att det där du kallar inte friskt är exempel på 'folket som sover'

Du har inte ens läst FRs bok va?
    Politisk extremism är inte friskt, och dina inlägg antyder att du är vänsterextremist.
  • Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 23:41:51 följande:

Politisk extremism är inte friskt, och dina inlägg antyder att du är vänsterextremist.

För SDs svans och vurmare liksom för Breivikhögern är allt till vänster om brunt vänsterextremt har jag förstått.
  • Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 23:36:12 följande:

Välkommen till verkligheten Padirac. Alla partier sprider osanning och propaganda. Det har vi lärt oss leva med.

Men det finns inga riksdagspartier som sympatiserar med Breivik. Du befinner dig på en lägre nivå än Donald Trump när du påstår det. Pinsamt.

Det finns gott om sympatisörer till riksdagspartier och det finns riksdagsledamöter som pratar om de andra folkvalda som landsförrädare, som driver samma teser om etnisk renhet och hat mot andra som de kallar inte urbefolkning eller inte etniska svenskar.. det skulle gynna alla att förstå vad Breiviks motivation var för mord av och terror mot oskyldiga människor
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 23:12:43 följande:

Jag har inte din kollektivistiska syn på andra.

Såvitt mig bekant har jag inte påstått att du tillhör någon Breivikhöger - och i och med att jag inte är kollektivist så tar jag inte ansvar för vad någon annan än jag skriver.

Kollektivanslutning får du väl gärna pyssla med om du behagar men det är inget som berör mig.

Hur Breivik och andra terrorister klassas är däremot i allra högsta grad relevant såtillvida att "därar" inte ska straffas - de ska ha vård.

Såvitt mig bekant sitter såväl Akilov som Breivik i fängelse - de är alltså inte "dårar" utan terrorister.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?