• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (XXX)
    FDFMGA skrev 2021-07-17 00:15:34 följande:
    Så du blir deprimerad när folk inte förstår att du upptäckt att landet är på väg att gå under.

Eller var det det faktum att du inte kan svara på larwains fråga som gjorde dig kantstött .

Bara oss emellan är det nog ingen som kan det, alltså på ett sammanhängande och vettigt sätt.

Kristersson har ju bytt ut integrationen mot invandringen - och då blev det lika bluddrigt som när en troende SD-aktivist ska försöka förklara varför hen lever på bidrag i stället för att ta ett städjobb. id. Det var en utopi från början, att tro att det skulle gå. 
    Och inte blir det lättare av den låt gå-kultur som vi har här i Sverige, heller. Invandrarna VET att de kan leva på bidrag hur länge som helst, det finns ingen bortre parantes. Inget kommer heller att hända om de inte klarar sina nivåer i SFI (det är bara att gå om, med fortsatt bidrag), eller om de hoppar av sina anvisade arbetsmarknadsutbildningar eller praktikplatser. De VET att vi inte kommer att sätta dem på bar backe i slutändan, inte ens om de blir påkomna med att resa hem till landet de flytt ifrån på semester. De VET att de kommer att få stanna, även om de begår grova brott (även om detta på sista tiden faktiskt blivit lite bättre i domstolarna - om utvisningarna sedan verkställs efter avtjänat straff får vi väl se). Och alla ungarna lär sig också detta vid moderns knä. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-17 00:24:48 följande:
    Och inte blir det lättare av den låt gå-kultur som vi har här i Sverige, heller. Invandrarna VET att de kan leva på bidrag hur länge som helst, det finns ingen bortre parantes. Inget kommer heller att hända om de inte klarar sina nivåer i SFI (det är bara att gå om, med fortsatt bidrag), eller om de hoppar av sina anvisade arbetsmarknadsutbildningar eller praktikplatser. De VET att vi inte kommer att sätta dem på bar backe i slutändan, inte ens om de blir påkomna med att resa hem till landet de flytt ifrån på semester. De VET att de kommer att få stanna, även om de begår grova brott (även om detta på sista tiden faktiskt blivit lite bättre i domstolarna - om utvisningarna sedan verkställs efter avtjänat straff får vi väl se). Och alla ungarna lär sig också detta vid moderns knä. 
    Vad hände här nu då - varför kan man inte rätta sina inlägg här, i åtminstone fem minuter..? Överst skulle det stå ungefär, att vem som helst fattade att det inte skulle gå att integrera så många människor, från så väsensskilda kulturer, och på så kort tid. Det var en utopi från början. 
  • Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-17 00:04:10 följande:
    Så deprimerande. Kan det bero på att du fått för dig att Sverige är på väg att gå under?

Har du tagit upp ditt mående med din biståndshandläggare?
    Jag mår bra faktiskt men hur mår du som socialdemokrat tror du verkligen inte er politik är genomskådad sen länge och sanningen har kommit ifatt?.
    ?Hoppas du mår bra imorrn n-r du läser tidningen ?.jag har rent samvete har du?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-17 01:03:44 följande:

Sådär ja?.ännu 7000 som Sossarna inte kan utvisa tack

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/morgan-johansson-s-om-utvisningsstoppet-foljer-utvecklingen-noga

V
    ilket amatör gäng snacka om fördärv 

Det är det jag säger, att alla - även andra länders regeringar, i detta fall Afghanistans - VET att vi är mesiga och att det går att köra över oss hur som helst. Ett annat land skulle bara ha flugit tillbaka dem, med militär med på planen för säkerhets skull, och satt av dem. Sedan skulle landet ha fått ta emot dem hur de ville. Jag gissar att de inte hade blivit sittande på tarmacen. Ett land måste ju naturligtvis ta emot sina egna medborgare.  
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-17 01:01:48 följande:
    Jag mår bra faktiskt men hur mår du som socialdemokrat tror du verkligen inte er politik är genomskådad sen länge och sanningen har kommit ifatt?.
    ?Hoppas du mår bra imorrn n-r du läser tidningen ?.jag har rent samvete har du?
    Hyfsat rent samvete har jag väl.

Kan väl iofs tycka att vi borde ha gått med i en bilpool eller köpt en elbil i stället för den bensindrivna vi köpte, att man borde leva lite sundare. Har också lite dåligt samvete för att vi hälsar på mina gamla föräldrar alldeles för sällan - men det är en bit att åka.

Synd förresten att Sverige inte satsat på vätgasinfrastruktur. jag tror att vätgasdrivna bilar hade varit ett smartare alternativ än batteridrivna elbilar.

Tror du att man skulle kunna likna Kristersson vid en bränslecell som ger energi till de endemiska tokskallarnas främlingshat?

Men nu måste jag ut med hunden. jag ska spana lite om jag ser någon undergång. Det skulle väl vara viadukten under stora vägen, men vi väljer alltid övergångsstället - men just där är undergången nära, bara drygt hundra meter från övergångsstället.
  • FDFMGA
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-17 00:24:48 följande:
    Jo, jag har läst ungefär samma rappakalja från de som vurmar för SD i 10 år här på FL.

Allt är sig likt med andra ord - även om det är Kristersson som är inspiratören den här gången. Till och med det faktum att de som  inspireras nästan uteslutande är anonyma är precis som det alltid har varitSolig
  • mari123
    Blueskillen skrev 2021-07-16 18:47:01 följande:
    På vilket sätt tar han tag i problemet med detta uttalande? Jag tycker bara han har blivit en kopia av SD för att han ser potentialen att få makt om han säger och tycker som de. Pinsamt
    FAST om han tänker att han ska få makt genom att "tycka som SD" så är det ju väldigt skumt! Det betyder ju att han tror att svenska folket börjar känna att invandringen är en belastning? 
  • Blueskillen
    mari123 skrev 2021-07-17 08:20:52 följande:

FAST om han tänker att han ska få makt genom att "tycka som SD" så är det ju väldigt skumt! Det betyder ju att han tror att svenska folket börjar känna att invandringen är en belastning? 

Om man upprepar en osanning tillräckligt många gånger är det många som tror att det är en sanning.

Ett väldigt gammalt och enkelt sätt att luras. Se bara vad Hitler lyckades med om att judar var roten till allt ont. Vilket många fortfarande tror även i lilla Sverige.
  • mari123
    Blueskillen skrev 2021-07-17 10:10:54 följande:
    Om man upprepar en osanning tillräckligt många gånger är det många som tror att det är en sanning.

Ett väldigt gammalt och enkelt sätt att luras. Se bara vad Hitler lyckades med om att judar var roten till allt ont. Vilket många fortfarande tror även i lilla Sverige.
    Hitler dök upp i en tid när samhället var i en ultimat KRIS. Vad händer om vi välgödda svenskar drabbas på riktigt? Vi är ju sa vana vid det trygga folkhemmet och litar på ALLT i det närmaste. Ponera en tid när svensken är utan jobb och nybyggarna har det!
Svar på tråden Är invandringen en belastning?