• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Blueskillen
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-16 13:00:51 följande:

Vem har sagt något ont om finnar,juggar mm det handlar om nutid inte dåtid svårare än så är det inte . Hade vi behövt arbetskraftsinvandring i dessa mängder som nu kommer in så hade det varit ok men 675000 bidragstagare som är invandrare talar sitt tydliga språk. Kristersson har rätt och så jäkla skönt att se att någon tar tag i problemet

På vilket sätt tar han tag i problemet med detta uttalande? Jag tycker bara han har blivit en kopia av SD för att han ser potentialen att få makt om han säger och tycker som de. Pinsamt
  • Blueskillen
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-16 13:00:51 följande:

Vem har sagt något ont om finnar,juggar mm det handlar om nutid inte dåtid svårare än så är det inte . Hade vi behövt arbetskraftsinvandring i dessa mängder som nu kommer in så hade det varit ok men 675000 bidragstagare som är invandrare talar sitt tydliga språk. Kristersson har rätt och så jäkla skönt att se att någon tar tag i problemet

På vilket sätt tar han tag i problemet med detta uttalande? Jag tycker bara han har blivit en kopia av SD för att han ser potentialen att få makt om han säger och tycker som de. Pinsamt
  • Anonym (Absolut)

Det som är komiskt är när några i tråden förmodligen sossar med näbbar och klor försvara dagens politik som är så dålig för landet vi håller på att gå under om inte sunt förnuft med verklighetsförankring är det som tar beslut och styr vad som ska vara framtiden.

??Ta det här med att man nu säger att invandring inte är en belastning självklart är det en belastning om man räknar in all invandring . Skulle man däremot sätta in olika grupper tex européer som invandrar skulle vi säkert få en positiv spiral totalt även om där finns rötägg också
    Nu kommer jag att nämna en sak som Socialdemokrater Centern,Vänstern,Mp inte vill diskutera för då är man rasist men här kommer det.
    ?Räknar in grupper från de nu som massinvandrat ,som tex Syrien,Irak,Sudan,Afghanistan, så blir ju resultatet ett rejält minus svårare än så är det inte

Förresten så jäkla skönt att Yasin åkte dit hoppas att flinet bleknar lite på rötägget och ni feminister som försvarat honom skämms ni inte för det är inte ok att vara med och planera kidnappningar,misshandel utan sådant ska fanken bort och han borde utvisas då han bevisat vem han är 

Röstar hädanefter på partiet som står upp för att sopa ut skiten och få tillbaka landet på fötter då dagens regering tappat fotfästet totalt, Åkesson du har min röst

• Anonym (Absolut)
    Blueskillen skrev 2021-07-16 18:47:02 följande:
    Skrattretande skulle dagens regering som suttit vid makten i 7år vara bättre jösses?.vill inte kan inte ser inte hör inte Det är så kul när ni sossar försöker ännu försvara dagens politik ni är ett skämt
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-16 18:57:43 följande:

Det som är komiskt är när några i tråden förmodligen sossar med näbbar och klor försvara dagens politik som är så dålig för landet vi håller på att gå under om inte sunt förnuft med verklighetsförankring är det som tar beslut och styr vad som ska vara framtiden.

Aha, landet håller på att gå under.

Det har alltid funnits folk som ropat att domedagen är här, inte sällan sådana som inte klarar av något annat än just att ropa att domedagen är härSkrattande

• Iarwain
    John22 skrev 2021-07-16 18:22:33 följande:
    Givetvis är invandringen en belastning. Men något som de här personerna inte fattar är att det är skillnad på invandring och invandrare.

Det är den illa skötta invandringen som är en belastning, som de styrande politikerna i Sverige orsakat, inte invandrarna.
    Kan du förklara, väldigt tydligt, denna skillnad för mig?

Den ena kan inte existera utan den andra. Så hur kan den ena vara ett problem men inte den andra?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (Absolut)
    Iarwain skrev 2021-07-16 21:16:41 följande:
    Kan du förklara, väldigt tydligt, denna skillnad för mig?

Den ena kan inte existera utan den andra. Så hur kan den ena vara ett problem men inte den andra?
    Nej seriöst det är ingen idé ?.vill inte veta, kan inte se sanningen, lever i en förnekelse, mår egentligen inte bra då jag tappat fotfästet men klamrar mig fast i ett ideal 
  • Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-16 19:12:47 följande:
    Aha, landet håller på att gå under.

Det har alltid funnits folk som ropat att domedagen är här, inte sällan sådana som inte klarar av något annat än just att ropa att domedagen är härSkrattande
    Sedär förnekelse säg det till dom som bor i de utsatta områdena du flödar väl champagne till frukost och ser inte vad som sker i dimman vakna upp imorrn kan du läsa i tidningen om ett nytt mord , en sjukvård på darr, en skola som är sämre än de  flesta andra väst Europa länder, ett försvar som är så dåligt utrustad att Ryssland skrattar, polis behövs mångdubbelt upp då kriminaliteten ökar hela tiden, ett ökande bidrags behov, segration i över 100 områden snart, knarket flödar som aldrig förr, skolor som lär barnen att flickor och pojkar inte ska blanda sig med varandra, bidragsfusk som aldrig förr , fortsatt invandring högst/capita trots allt prat om att vi minskar invandringen tja inte svårt då vi har gått från mega siffror till lägre men ändå leder vi, skolresultat med pisa resultat där vi medvetet fuskar med resultatet så man ska kunna säga att vi blivit bättre, pensionärer som har häften i pension än våra grannländer, människor i landet är så otrygga att dom ej kan gå ut vid mörkrets inträde ?..skrev rakt upp och ner utan någon kronologisk tanke men jag kunde fortsatt och du lever i förnekelse ?..
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-16 23:45:07 följande:
    Nej seriöst det är ingen idé ?.vill inte veta, kan inte se sanningen, lever i en förnekelse, mår egentligen inte bra då jag tappat fotfästet men klamrar mig fast i ett ideal 
    Så deprimerande. Kan det bero på att du fått för dig att Sverige är på väg att gå under?

Har du tagit upp ditt mående med din biståndshandläggare?
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-17 00:02:33 följande:
    Sedär förnekelse säg det till dom som bor i de utsatta områdena du flödar väl champagne till frukost och ser inte vad som sker i dimman vakna upp imorrn kan du läsa i tidningen om ett nytt mord , en sjukvård på darr, en skola som är sämre än de  flesta andra väst Europa länder, ett försvar som är så dåligt utrustad att Ryssland skrattar, polis behövs mångdubbelt upp då kriminaliteten ökar hela tiden, ett ökande bidrags behov, segration i över 100 områden snart, knarket flödar som aldrig förr, skolor som lär barnen att flickor och pojkar inte ska blanda sig med varandra, bidragsfusk som aldrig förr , fortsatt invandring högst/capita trots allt prat om att vi minskar invandringen tja inte svårt då vi har gått från mega siffror till lägre men ändå leder vi, skolresultat med pisa resultat där vi medvetet fuskar med resultatet så man ska kunna säga att vi blivit bättre, pensionärer som har häften i pension än våra grannländer, människor i landet är så otrygga att dom ej kan gå ut vid mörkrets inträde ?..skrev rakt upp och ner utan någon kronologisk tanke men jag kunde fortsatt och du lever i förnekelse ?..
    Så du blir deprimerad när folk inte förstår att du upptäckt att landet är på väg att gå under.

Eller var det det faktum att du inte kan svara på larwains fråga som gjorde dig kantstött .

Bara oss emellan är det nog ingen som kan det, alltså på ett sammanhängande och vettigt sätt.

Kristersson har ju bytt ut integrationen mot invandringen - och då blev det lika bluddrigt som när en troende SD-aktivist ska försöka förklara varför hen lever på bidrag i stället för att ta ett städjobb.

Det var bättre förr - för några veckor sen när Kristersson i stället för att bidrags- och kriminalitetssmeta alla invandrare tog upp den bristande integrationen i stället.

Men det är klart, integration är ju reciprokt - och då kan man inte bara skylla på invandrarna.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?