BIM Augusti
Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!
Ska vi följas åt mot plusset?
BIM lista
7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)
Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!
Ska vi följas åt mot plusset?
BIM lista
Hoppar in här med! Typiskt att vi även denna ÄL som den innan lyckas befinna oss i trångt semesterboende med barn och folk överallt? :) Hur ska man kunna få till det? Tips ngn?:)
BIM lista
1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)
1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)
1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)
1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)
2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet)
2/8 Sheltie, 25 år (1:a försöket, första barnet)
2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)
2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)
3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)
5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)
5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)
6/8 mamma8212 (3:e försöket)
7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)
8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)
8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)
8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)
9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)
13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)
13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)
13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)
14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)
15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)
19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)
Som jag har förstått det KAN det vara sämre att ligga mer än typ varannan dag, typ att spermierna inte hinner mogna tillräckligt. Vet att sjukvården rekommenderar varannan till vad tredje dag. Verkar dock vara delade meningar om det och säkert olika för olika personer. Har mannen lågt spermieantal vet jag att man inte ska ligga för ofta. Men det finns ju många som ligger varje dag och ju blir gravida ;)
Hoppar in här med! Typiskt att vi även denna ÄL som den innan lyckas befinna oss i trångt semesterboende med barn och folk överallt? :) Hur ska man kunna få till det? Tips ngn?
Woho, nu kör vi! Övre testet från kl 12:00 idag, nedre från kl 16:30. Så häftigt att få se en stegring, ska enligt appen ha ägglossning imorgon så nu känns som att kroppen fungerar som det bör :D
Tänker kring diskussionen om man hur ofta man kan/bör ha sex kring ÄL. Det jag ahr läst, dock ej 1177, är att mängden spermier minskar om mannen har utlösningen varje dag, men att själva kvalitén blir bättre. Att det blir färre spermier (i relation till mängd) som är DNA skadade, vilket kan öka chansen till en lyckad graviditet. Så detta försöket kommer nog vi kör varje dag, men det är också för att lusten finns så här mitt i semester ;)
Woho, nu kör vi! Övre testet från kl 12:00 idag, nedre från kl 16:30. Så häftigt att få se en stegring, ska enligt appen ha ägglossning imorgon så nu känns som att kroppen fungerar som det bör :D
Tänker kring diskussionen om man hur ofta man kan/bör ha sex kring ÄL. Det jag ahr läst, dock ej 1177, är att mängden spermier minskar om mannen har utlösningen varje dag, men att själva kvalitén blir bättre. Att det blir färre spermier (i relation till mängd) som är DNA skadade, vilket kan öka chansen till en lyckad graviditet. Så detta försöket kommer nog vi kör varje dag, men det är också för att lusten finns så här mitt i semester ;)
Hej alla så spännande o följas åt mot ett plus!!
Jag ska ha äl på fredag nästa vecka enligt appen, men kommer köra äl-test hela veckan eftersom jag inte vet när jag kommer ha. Har ju börjat med bidrottninggelé denna månad och vet ju inte hur det påverkat cykeln:) Vi har sagt att vi ska försöka få till det varje dag trots att vi ska resa till svärföräldrarna?får ju se hur det går med det^^
Vet det är tidigt. Men ni som har BIM 1/8 några känningar? :)
Här är mina, någon som ser något?
Översta bilden, rfsu, översta testet negativt, undre bim-6 bilderna under är mina cb early avlästa efter 3 min. Översta är också bim-6 och undre bim-8
Här är mina, någon som ser något?
Översta bilden, rfsu, översta testet negativt, undre bim-6 bilderna under är mina cb early avlästa efter 3 min. Översta är också bim-6 och undre bim-8
Jag har bim 1/8 enligt appen. Säger varje gång att jag inte ska testa före bim men så blir det aldrig. Förra cykeln testade jag 3 gånger innan och sen kom mensen med buller och bang på bim.
Ska försöka hålla mig denna månaden men kommer säkert testa dagen innan ändå.