BIM Augusti
Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!
Ska vi följas åt mot plusset?
BIM lista
7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)
Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!
Ska vi följas åt mot plusset?
BIM lista
7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)
Enligt appen den 25/7 men har köpt äl stickor för att se
Tror jag kommer ha äl ikväll eller imorgon. Flytningarna stämmer men får se om vi lyckas få till det ikväll. Jag hoppas på det så vi har en chans denna månaden. :)
Hur många närmar sig ÄL nu då? Min mens har varit så knäpp så jag TROR att den blir runt den 23/7, men jag är verkligen inte säker?
Har du kört på stickorna tidigare också, eller är det första gången det här försöket?
Jag har också köpt stickor, men de kommer egentligen inte vara så hjälpsamma för oss. Vi tänkte, mest på skoj, ha sex ett par dagar före ÄL för att se om det blir en flicka då. Vi har tre pojkar, och en till pojke skulle vara väldigt välkommen och högst älskad, men det vore ju kul att se om vi kunde göra en flicka, haha.Flyttningar har jag alltid tyckt är så svåra att avläsa, men det är ju grymt för er som förstår det bättre än vad jag gör! Jag ska verkligen hålla tummarna för er!!
Har du kört på stickorna tidigare också, eller är det första gången det här försöket?
Jag har också köpt stickor, men de kommer egentligen inte vara så hjälpsamma för oss. Vi tänkte, mest på skoj, ha sex ett par dagar före ÄL för att se om det blir en flicka då. Vi har tre pojkar, och en till pojke skulle vara väldigt välkommen och högst älskad, men det vore ju kul att se om vi kunde göra en flicka, haha.Flyttningar har jag alltid tyckt är så svåra att avläsa, men det är ju grymt för er som förstår det bättre än vad jag gör! Jag ska verkligen hålla tummarna för er!!
Jag har haft äl någon gång mellan 13-16/7. Haft lite äl-flytningar några dagar. Har lite oregelbunden mens så jag vet inte helt. Så vi har kört några dagar här under hela veckan för att pricka in :)
Aldrig provat. Råkade bli gravid med mina 2 barn så var varken app el äl känningar.
Nu har jag provat 2 gånger med app och inget har hänt. Så köpte stickor för att veta när jag har äl. Min cykel verkar skifta. Första cykeln då vi provade var 28 dagar och denna cykeln var 24 dagar.
Jag tyckte det va svårt förut men sen när jag slutade tycka flytningar va äckligt så har jag lärt mig en hel del. Grejen är väl egentligen att jag aldrig har flytningar förutom just vid äl och kanske nån dag innan mens. Så då är det rätt lätt att ha koll på :) Flytning som blir trådig som glutentrådat typ = äl, och är det inte det är det troligen mensen som kommer om nån dag. Om det är mycket och innan mens så har jag varit gravid.
Ååååh, nu kommer ju det knepiga i att låta bli att testa sig för tidigt! Hoppas att det gick vägen!
Förresten, vad är oregelbunden mens för dig? Min var 29 dagar förrförra cykeln, och 24 den här? Så frustrerande!Så frustrerande med cykel som bara inte håller sig till ungefär samma längd? Men hoppas att stickorna hjälper er! Jag tycker inte att det är äckligt, jag bara fattar inte riktigt, haha. Jag förstår äggvitesekretet tror jag, men nu har jag som VATTEN, betyder det något? Tror att min ÄL infaller om ca 5-6 dagar
Tror jag kommer ha äl ikväll eller imorgon. Flytningarna stämmer men får se om vi lyckas få till det ikväll. Jag hoppas på det så vi har en chans denna månaden. :)
Ja det är svårt att avläsa innan man vant sig. Jag började för några cykler sen och nu märker jag skillnad och tydligast är äggvitesekretet som du skrev om :) Då är det ägglossning på gång! eller "bygga broar" som vissa säger. Typ när det blir trådar mellan fingrarna då vet man att det är nära. :)
Aldrig provat. Råkade bli gravid med mina 2 barn så var varken app el äl känningar.
Nu har jag provat 2 gånger med app och inget har hänt. Så köpte stickor för att veta när jag har äl. Min cykel verkar skifta. Första cykeln då vi provade var 28 dagar och denna cykeln var 24 dagar.
Idag fick jag positivt äl-test nu på morgonen, nån dag tidigare än jag brukar. Har kunnat se äl-flytningar två dagar innan och varit lite öm i magen både igår och idag, så nu hoppas jag ägget lossnar :)
Vi har hunnit ligga några dagar innan, bla igår, så det var ju bra haha..
Hur många närmar sig ÄL nu då? Min mens har varit så knäpp så jag TROR att den blir runt den 23/7, men jag är verkligen inte säker?