• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • LakritsHallon87
    Anonym (Fjärde) skrev 2021-07-18 09:49:07 följande:

Hur många närmar sig ÄL nu då? Min mens har varit så knäpp så jag TROR att den blir runt den 23/7, men jag är verkligen inte säker?

Jag borde få ägglossning nästa vecka nån gång, gissar på nu sista helgen i juli eller strax innan?svårt o veta nu när jag börjat med Apiforce så ska ta hjälp av äl-test:)
  • BlueBärry

Är lite förvirrad om jag har haft Äl eller om den är på gång. Har testat med Äl stickor i lördags var det rätt så tydlig streck men svagare än kontrollinje missade att testa mig i söndags och idag var det svagare men har jätte tydliga äl flytningar.

• KSRG8887

BIM lista

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

• mandy93

Imorse testade jag med Clearblue digitalt ägglossningstest och fick en blinkande gubbe! Nu är det första cykeln jag testar med dessa test, är det någon annan som kör samma?

Vi har fått till det igår och i förrgår och hoppas få till ett ligg ikväll innan vi imorgon ska åka iväg till en stuga som vi ska dela med sambons bror + familj. Får hoppas att de ligg vi får till nu lyckas, för tror det blir svårt med hela släkten närvarande i rummet bredvid haha

• mamma8212
    mandy93 skrev 2021-07-20 09:16:53 följande:

Imorse testade jag med Clearblue digitalt ägglossningstest och fick en blinkande gubbe! Nu är det första cykeln jag testar med dessa test, är det någon annan som kör samma?

Vi har fått till det igår och i förrgår och hoppas få till ett ligg ikväll innan vi imorgon ska åka iväg till en stuga som vi ska dela med sambons bror + familj. Får hoppas att de ligg vi får till nu lyckas, för tror det blir svårt med hela släkten närvarande i rummet bredvid haha

Jag kör med digitala, men går från ring till fast gubbe direkt :) Brukar börja testa 2-3 dagar innan det Brukar bli positivt
  • Värphönan
    mamma8212 skrev 2021-07-20 09:18:24 följande:

Jag kör med digitala, men går från ring till fast gubbe direkt :) Brukar börja testa 2-3 dagar innan det Brukar bli positivt

Jag brukar också gå från blinkande till fast direkt men denna cykeln började jag testa några dagar tidigare och då fick jag blinkande också. Hade äl så tidigt förra månaden så därför började jag testa tidigare. Annars brukar jag som du börja 3-4 dagar innan jag förväntar mig att jag ska få positivt.

Tänker att om man tar första testet för sent så missar man den blinkande gubben kanske?
  • Värphönan
    mandy93 skrev 2021-07-20 09:16:53 följande:

Ska du fortsätta testa ändå även om ni inte kanske lyckas få till det mer? :) tänker det kan va bra indikation på när i månaden man har sin äl om man inte i övrigt har tydliga känningar av den. Annars får ni väl va lite kreativa å ta med en filt ni kan smyga ut på i natten ;)
  • mamma8212
    Värphönan skrev 2021-07-20 10:17:20 följande:

Jag brukar också gå från blinkande till fast direkt men denna cykeln började jag testa några dagar tidigare och då fick jag blinkande också. Hade äl så tidigt förra månaden så därför började jag testa tidigare. Annars brukar jag som du börja 3-4 dagar innan jag förväntar mig att jag ska få positivt.

Tänker att om man tar första testet för sent så missar man den blinkande gubben kanske?

Jag vet inte, jag tror jag får höjning så snabbt att den inte hinner blinka. Jag vet ungefär när jag har äl så vi börjar ligga några dagar innan jag tror det blir positivt :)
  • Värphönan
    mamma8212 skrev 2021-07-20 10:58:06 följande:
    Jag vet inte, jag tror jag får höjning så snabbt att den inte hinner blinka. Jag vet ungefär när jag har äl så vi börjar ligga några dagar innan jag tror det blir positivt :)

Jag trodde det va samma för mig men när jag mer följde rekommendationen på förpackningen så fick jag blinkande nu också. För första gången på 8 försök. Innan första barnet fick jag alltid blinkande men efter henne har jag inte fått det. 

Men kan såklart skilja sig mellan olika personer också. Och känns ju trist att slösa pinnar i onödan så kör på det som funkar! :)

• Lillajag1990

Gah. Nu är det denna eviga väntan!!! Jag vet inte exakt när jag hade äl (kan ha BIM i slutet av juli eller början av augusti). Men vi körde på flera dagar förra veckan. Och idag har jag varit illamående på morgonen. Kan vara vad som helst. Men hoppas ju att det kan ha något med att det är något på gång :)

Svar på tråden BIM Augusti