• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Sheltie
    Lillajag1990 skrev 2021-07-26 11:08:46 följande:

Lite ont i magen igår, men inte mycket. Lite illamående. Idag möjligen lite känning i magen men inte mycket.

Kunde inte hålla mig ifrån i att testa i morse och det var negativt. Men är bara äl+8-10 så ännu tidigt. Men känns typ kört nu bara för att allt jag känt är borta. :(

Vilket märke var det på testet du använde? 

Kunde inte heller hålla mig från att testa i morse och såklart var det negativt, lugnar mig dock med att det testet jag använde (RFSU vanliga) har en känslighet för hCG på 25 mlU/ml, så eventuella hCG nivåer i kroppen är för låga för att upptäckas av den typen av test ändå! 

Funderar på om man ska köpa hem test som är känsligare.. åååh vad otålig man är Tyst
  • Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-07-26 11:32:55 följande:

Vilket märke var det på testet du använde? 

Kunde inte heller hålla mig från att testa i morse och såklart var det negativt, lugnar mig dock med att det testet jag använde (RFSU vanliga) har en känslighet för hCG på 25 mlU/ml, så eventuella hCG nivåer i kroppen är för låga för att upptäckas av den typen av test ändå! 

Funderar på om man ska köpa hem test som är känsligare.. åååh vad otålig man är 

Jag testade med babyplan testa tidigt. Är väl 10mlU/ml på dem. Men kan ju vara för att det fortfarande är tidigt. Vet ju inte exakt när jag hade äl.

Varför är det så svårt att hålla sig ifrån att testa!?

Känns dock som det inte gick för oss denna gång. Hade en bra känsla förut men idag är den borta.
  • MBTM
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-26 10:23:10 följande:

Fick smile igår och låg

Fortfarande smile idag. Klokt att ligga igen? El är kvaliteten på spermierna sämre nu?

Nät är det aktuella äl dagen? Onsdag?

Skulle absolut ligga igen om lusten finns. Kan ju inte skada tänker jag då du verkar ha ägglossning i dagarna! Om jag har förstått det rätt ägglossar man 24-48 timmar efter första positiva dagen, om man har positivt 2 dagar i rad. Och sperman kan överleva i 2-5 dagar :)
  • MBTM

Jag är öm och har lite molande värk idag. Antagligen 6 dagar sen äl så det skuuuulle kunna vara ägget som fäster. Men kan man verkligen känna det eller inbillar jag mig?? Nån som vet? Oavsett så irriterande att symptomen på graviditet och mens ofta är exakt samma....

• Värphönan
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-26 10:23:10 följande:

Fick smile igår och låg

Fortfarande smile idag. Klokt att ligga igen? El är kvaliteten på spermierna sämre nu?

Nät är det aktuella äl dagen? Onsdag?

Kvaliten är snarare bättre, men de kan vara färre om din partner har låg produktion. Känns det rätt så ligg på. Vad är det värsta som kan hända? :)
  • anna tuva

Ägglossning på dag 15. Hade sex på dag 14, sen kväll och dag 12 sen kväll. Hoppas på tut nu ????????

När försöker ni helst få till sex?

• Sheltie
    Lillajag1990 skrev 2021-07-26 11:52:53 följande:
    Jag testade med babyplan testa tidigt. Är väl 10mlU/ml på dem. Men kan ju vara för att det fortfarande är tidigt. Vet ju inte exakt när jag hade äl.

Varför är det så svårt att hålla sig ifrån att testa!?

Känns dock som det inte gick för oss denna gång. Hade en bra känsla förut men idag är den borta.
    Ja, det kan mycket väl vara att det är för tidigt att testa och det är inte helt kört förens mensen har kommit! Vilket i ditt fall borde vara om 6 dagar och mycket hinner hända på den tiden!!
  • Anonym (Tredje)
    anna tuva skrev 2021-07-26 17:39:33 följande:

Ägglossning på dag 15. Hade sex på dag 14, sen kväll och dag 12 sen kväll. Hoppas på tut nu ????????

Ligg dag 15 också ?
  • Värphönan
    anna tuva skrev 2021-07-26 17:39:33 följande:

Jag brukar ha äl ca 2 dagar efter positivt test så brukar försöka få till det 1-2 dagar efter positivt test :)
Svar på tråden BIM Augusti