• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Anonym (Försökmednr2)

Äntligen är mensen slut för mig! Nu börjar mysandet inför äl haha! Vi har bestämt för att köra utan äl test och bara ligga när vi känner för det men ändå försöka lite extra nu fram tills förmodad äl. Min app säger att jag borde ha 1/8 men jag har ingen aning. Vi kör på så får vi se helt enkelt!

Hur gör ni andra? Kör ni äk test/tempar eller kör bara på? :)

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 19:27:40 följande:

Äntligen är mensen slut för mig! Nu börjar mysandet inför äl haha! Vi har bestämt för att köra utan äl test och bara ligga när vi känner för det men ändå försöka lite extra nu fram tills förmodad äl. Min app säger att jag borde ha 1/8 men jag har ingen aning. Vi kör på så får vi se helt enkelt!

Första omgången vi provar med ältest men de har stämt med Appen så känns lite som slöseri ändå
  • Sheltie

Jag började tempa precis innan denna cykel och fick äl-tester i samband med köp av termometern. Så körde äl-testerna mest för skojs skull men lyckades få positivt! 
  • Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-07-26 17:51:23 följande:

Ja, det kan mycket väl vara att det är för tidigt att testa och det är inte helt kört förens mensen har kommit! Vilket i ditt fall borde vara om 6 dagar och mycket hinner hända på den tiden!!

Ja du har rätt! :) ska försöka hålla mig lugn! Men är så otålig och direkt symtom försvinner så tappar en tron. Tack för pepp <3 nu hoppas vi på många plus i augusti! ;

:)
  • Lillajag1990

Har en app där jag skriver när jag har mens så vet ungefär hur långa menscykeln är. Men har oregelbunden sedan förra hösten då jag fick konstiga blödningar utan orsak. Så vi myste under hela ?äl-veckan? och fortsatt varannan, var tredje dag för att vi är sugna :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-26 19:31:50 följande:

Första omgången vi provar med ältest men de har stämt med Appen så känns lite som slöseri ändå

Okej, vilka test kör du med? Jaa, om man vet att det stämmer bra så är det ju en tråkig utgift. Blir ju inte billigt när man ska köpa alla tester.
  • Nótt

Jag har äl runt den 11! +- 2 dagar?

Jag kommer köra med stickor och tempning! För stort kontrollbehov för att låta bli haha, plus att jag tycker det är kul att se hur min cykel beter sig!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Sheltie skrev 2021-07-26 20:09:33 följande:

Jag började tempa precis innan denna cykel och fick äl-tester i samband med köp av termometern. Så körde äl-testerna mest för skojs skull men lyckades få positivt! 

Okej, vad tycker du om tempandet? Många som verkar köra med det och gillar det. Jag har tänkt det som ett alternativ framöver om det inte skulle ta sig :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-26 20:37:12 följande:

Har en app där jag skriver när jag har mens så vet ungefär hur långa menscykeln är. Men har oregelbunden sedan förra hösten då jag fick konstiga blödningar utan orsak. Så vi myste under hela ?äl-veckan? och fortsatt varannan, var tredje dag för att vi är sugna :)

Okej, jaa återstår att se hur min cykel fortsätter. Senaste 3 månaderna har den kommit hyfsat regelbundet för mig! Okej, när har du bim? Spännande och se om det ger positivt resultat :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Nótt skrev 2021-07-26 23:01:22 följande:

Jag har äl runt den 11! +- 2 dagar?

Jag kommer köra med stickor och tempning! För stort kontrollbehov för att låta bli haha, plus att jag tycker det är kul att se hur min cykel beter sig!

Haha okej! Ja jag hade gärna kört med stickor men mannen blir så pressad av det och jag tänker att det säkert påverkar mig med att känna press att få till det. Men samtidigt känner jag redan press då jag inte vet när äl kommer vara. Men ska försöka lyssna på kroppens signaler och försöka mysa så mycket vi kan :)
Svar på tråden BIM Augusti