• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    nomina skrev 2021-11-26 13:31:24 följande:

Vi är på vårt första försök, tycker att jag har en känsla av när jag har äl men inför att vi skulle börja försöka så testade jag mig för att se att jag faktiskt har ägglossning och hur jag känner min kropp.

Skulle jag inte bli gravid denna gång så kommer jag fortsätta med stickor.

Vi blev båda mer pepp på att ligga när testet var positivt + att jag är 38 år och vill inte låta tiden gå mer nu när vi väl börjat försöka.

Nä man känner ju i och med att man börjar bli äldre att det gärna får lyckas snart! Vi har inte skyddat oss på länge men min cykel har ju varit helt kaos, så det var först nu i höst vi började mer seriöst! Tror det är tredje gången detta som jag räknar som seriöst försök med fungerade cykel.

Vi har ju två barn, 6 och 9 år så jag försöker tänka att jag inte ska bli för besviken om vi inte får ett tredje barn, men det är ju lättare sagt än gjort.

Har ni barn eller blir detta första?
  • nomina
    Kiiwii skrev 2021-11-26 13:44:01 följande:

Nä man känner ju i och med att man börjar bli äldre att det gärna får lyckas snart! Vi har inte skyddat oss på länge men min cykel har ju varit helt kaos, så det var först nu i höst vi började mer seriöst! Tror det är tredje gången detta som jag räknar som seriöst försök med fungerade cykel.

Vi har ju två barn, 6 och 9 år så jag försöker tänka att jag inte ska bli för besviken om vi inte får ett tredje barn, men det är ju lättare sagt än gjort.

Det är vårt första barn vi försöker få...vi vill gärna ha fler barn, men om vi iallafall kan få ett så vore det helt underbart!

Både mormor och morfar fick fler barn, men framförallt de sista när de va över 40 så jag hoppas att jag har lika fertila gener som dem :)
  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2021-11-26 13:44:01 följande:

Har en son på åtta år, så nu en sladdis som han ser fram emot:)
  • nomina
    nomina skrev 2021-11-26 13:57:12 följande:

Det är vårt första barn vi försöker få...vi vill gärna ha fler barn, men om vi iallafall kan få ett så vore det helt underbart!

Både mormor och morfar fick fler barn, men framförallt de sista när de va över 40 så jag hoppas att jag har lika fertila gener som dem :)

*mormor och farmor. Vore ändå historiskt om min morfar också fött barn! XD
  • Pandy13
    nomina skrev 2021-11-26 14:08:37 följande:

Haha :) Ja sånt borde väl kunna gå "i arv".
  • Kiiwii
    nomina skrev 2021-11-26 14:08:37 följande:

Hahaha :D

Jag har faktiskt läst att sånt går i arv från mamma till dotter, om ens mamma fick barn sent och kom i klimakteriet sent så brukar man själv också vara fertil upp i ålder. Så det bådar ju gott :)

Alltid speciellt med första barnet också, åååh. Jag är så tacksam att jag har mina två, men har alltid velat ha en sladdis. Det var länge sen jag var gravid och hade bebis, man glömmer fort hur det är! Och man minns bara det som var mysigt och roligt också, hahah! Kommer inte ihåg skrik, trotsålder och vakna nätter, haha.
  • Kiiwii
    Pandy13 skrev 2021-11-26 13:57:40 följande:

Har en son på åtta år, så nu en sladdis som han ser fram emot:)

Gud vad roligt! Jag hoppas ju det ska bli samma här med en liten sladdis. Tänker mig att det är roligt när man också har lite större barn som faktiskt förstår och är mer med på hela grejjen :D
  • nomina

Farmor fick de första barnen ung, men sen en sladdis vid 37 (hade fel att hon var över 40, va tvungen att kolla upp). Mormor fick första vid 26 totalt sex barn och sista vid 42. Hon födde min mamma vid samma ålder som jag är nu. Men det låter bra (vad jag vill läsa just nu iaf) ;)

• Pandy13
    Kiiwii skrev 2021-11-26 20:27:39 följande:

Gud vad roligt! Jag hoppas ju det ska bli samma här med en liten sladdis. Tänker mig att det är roligt när man också har lite större barn som faktiskt förstår och är mer med på hela grejjen :D

Ja, jag har inte velat ha en till förrän för drygt ett år sedan. Sen kom väl någon ålderskris, haha. Nä, men insåg att det kanske är nu eller aldrig om det ska bli en till.
  • Kiiwii
    Pandy13 skrev 2021-11-26 20:45:56 följande:

Ja, jag har inte velat ha en till förrän för drygt ett år sedan. Sen kom väl någon ålderskris, haha. Nä, men insåg att det kanske är nu eller aldrig om det ska bli en till.

Jag har gått och väntat på rätt tillfälle, vi byggde hus så kändes inte optimalt med bebis och färdigställande av hus och sen har jag velat komma igång med mitt då nya jobb ordentligt. Men tiden går fort och man blir inte yngre som sagt. Så nu kämpar vi på!

Hur långt gången var du? Får du må bra?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida