• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Trallala)

Är 40 + och vill så gärna ha en liten sladdis. Förra försöker ledde tyvärr till missfall men nu är vi på det igen. Har ägglossningssymtom idag (dag 28 efter missfallet). Så hoppas hoppas att det tar sig! Håller även tummarna för alla er andra!

• mamma8212

Längesen jag kollade härinne. :)

Vi är på försök 8 denna månaden, ägglossning till helgen.

Vår utredning har börjat, igår var vi hos läkare. Min man ska lämna spermaprov. Jag ska lämna blodprov nästa vecka, efter min ägglossning. Eftersom jag låg så rätt till i min cykel vid besöket igår, gjorde hon är spolning av mina äggstockar/livmoder (ska göras innan äl) och tittade med ultraljud. Allt såg fint ut och hon såg många ägg, ett som var stort nog att antagligen lossna till helgen som tänkt. Googlar man så kan en spolning ökar chanserna, så vi får se helt enkelt.

Vi gör denna utredningen nu, så ser vi vart det tar oss. Vi kommer inte gå så långt att vi gör IVF. Jag har tre barn och om det nu inte funkar med en fjärde så får det vara så :)

• pandarinen

Vet någon här hur ältest påverkas av sex tex umder natten? Om man inte kissat efter sex. Utan ett par timmar efter sex tar urintest för att kolla äl?

• Anonym (34)
    pandarinen skrev 2021-11-13 08:13:28 följande:

Vet någon här hur ältest påverkas av sex tex umder natten? Om man inte kissat efter sex. Utan ett par timmar efter sex tar urintest för att kolla äl?

Jag väntar alltid till morgonen. Brukar sova ca 6-8 h efter sex
  • Gaiaria

Hej!

Jag är 40 år precis och tog ut spiralen förra fredagen i försök på en sladdis med min nya man. Har 2 tjejer som är 12 och 15 innan så det var länge sen jag gick i gravidtankar. Nu är det helt plötsligt allt jag kan tänka på...

Hade Äl den 7:e, söndags, tror jag. Fre-lör har jag haft bruna/ rosa flytningar som nu slutat (nidis?). Molat i livmodern och nu även i korsryggen. Men jag letar ju tecken som en galning. Hade superlätt att bli gravid som yngre men det var ju länge sen nu...

• pandarinen

Glad gubbe idag kl 13. Var beräknat att jag skulle få glad gubbe idag men känner inte av någon ägglossning alls den här gången. Senaste gångerna har jag haft tydliga känningar.

• nomina
    pandarinen skrev 2021-11-15 23:00:55 följande:

Glad gubbe idag kl 13. Var beräknat att jag skulle få glad gubbe idag men känner inte av någon ägglossning alls den här gången. Senaste gångerna har jag haft tydliga känningar.

Kanske är att man känner efter för mycket och att du emellanåt inte haft känningar?

Har ni fått till det i dagarna?

Jag har förväntad äl imorgon, känner av lite värk i ländryggen och en krämig flytning igår så det verkar vara på gång.

Så håller vi tummar, tår och ber för att det blir ett plus i december :)
  • Anonym (34)
    pandarinen skrev 2021-11-15 23:00:55 följande:

Jag har upptäckt att min äl sker 2 dagar efter min glada gubbe
  • pandarinen

Men känns som jag snart ger upp. Det är 8:onde försöket. Just nu och under natten har jag haft molnande värk. Vi har försökt ha sex flera gånger men det här med produktionssex ( och att vi försökr i snart 1 år på bestämda dagar) är inget för min man. Det låser sig för honom så han kan inte ha sex, han kan inte slappna av njuta utan tänker bara på att han måste leverera och då går det inte alls istället.

Så blir vi båda frustrerade, besvikna, irreterade ja så är det en ond cirkel. Och försök på försök slutar på samma sätt. Han blir slak eller kn inte gå. Samtidigt som vi har en 2 åring som vi måste anpassa oss till, som i natt vaknade 2 gånger mitt i allt och slutade med att vi fick avbryta allt.

Det positiva är att jag fortfarande på morgonen har glad gubbe. Så får hoppas på en chans till under dagen.

• pandarinen
    Anonym (34) skrev 2021-11-16 07:00:33 följande:

Jag har upptäckt att min äl sker 2 dagar efter min glada gubbe

Så trodde jag också ett tag att det var. Brukade få känningar 2 dagar efter första glada gubben. Men det har varierat senaste gångerna. Sist hade jag jätte mycket kännimgar bara några timmar eftrr glad gubbe plus en kiten blödning och dagen efter ingen mer glad gubbe. Så där måste lh stegringen gått snabbt.

Vi fick till det i fredags men det är nog för många dagar bort. Och jag hoppas att vi kan få till det på lillens middagstupplur idag...
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida