• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • mamma8212

Har fått sista resultatet från mina blodprov nu, det som mäter äggreserven. Det låg på 47, optimalt för bra fertilitet är mellan 28-48, så mitt är ju väldigt bra. Så enligt proverna finns där inget fel på mig vad jag kan se. Är min man som ska lämna prov också, sen är det uppföljning.. kanske bara är så att det tar tid denna gången.

• Pandy13
    mamma8212 skrev 2021-11-25 19:02:51 följande:

Har fått sista resultatet från mina blodprov nu, det som mäter äggreserven. Det låg på 47, optimalt för bra fertilitet är mellan 28-48, så mitt är ju väldigt bra. Så enligt proverna finns där inget fel på mig vad jag kan se. Är min man som ska lämna prov också, sen är det uppföljning.. kanske bara är så att det tar tid denna gången.

Skönt! :) Precis, det är ju så mycket så ska stämma för att bebis ska bli till. Så känns ju inte alls konstigt att det kan ta tid utan att något är fel :)
  • Kiiwii

Hej, jag är en 35-åring med två barn som försöker skaffa en tredje sista bebis tillsammans med maken :) Jag följer gärna med i denna tråd!

Jag har haft problem med oregelbunden menscykel sedan jag tog ut hormonspiralen för ganska längesedan men har nu senaste månaderna äntligen börjat få en mer ?normal? menscykel och känner av ägglossning hyffsat väl igen! Nu hoppas jag att det ska ta sig snart!!!

• nomina
    Kiiwii skrev 2021-11-26 00:24:03 följande:

Hej, jag är en 35-åring med två barn som försöker skaffa en tredje sista bebis tillsammans med maken :) Jag följer gärna med i denna tråd!

Jag har haft problem med oregelbunden menscykel sedan jag tog ut hormonspiralen för ganska längesedan men har nu senaste månaderna äntligen börjat få en mer ?normal? menscykel och känner av ägglossning hyffsat väl igen! Nu hoppas jag att det ska ta sig snart!!!

Hej! Så skönt att cykeln börjar bli mer normal. Går du enbart på känsla eller provar med äl-test också?

Hue gamla är de andra två barnen?
  • Anonym (34)
    Pandy13 skrev 2021-11-24 17:41:26 följande:

Aldrig varit med om.. sen ägglossning? Inte den blekaste, hehe.

Kan nid vara vit eller gul?

Jag har redan haft äl för 9 dagar sen
  • nomina
    Anonym (34) skrev 2021-11-26 07:07:31 följande:

Jag vet inte, men läst att flytningar är vanligt tidigt i graviditet för att skydda ägget. Kanske det? Har du haft mer flytningar?
  • Pandy13

Inte hört det, det är ju en blödning/blod. Men jag är ingen expert :)

Kan nog vara i princip vad som helst.
  • Anonym (Babymakeing)

Nej en nid är en blödning så den går i någon nyans av rött. Slemproppen kan släppa inför äl men om du hade äl för så många dagar sen så låter det osannolikt. Troligen en ordentlig flytning. Själv har jag haft mer flytningar när jag varit gravid. Annars har jag det i princip aldrig.
  • Kiiwii
    nomina skrev 2021-11-26 07:03:04 följande:

Hej! Så skönt att cykeln börjar bli mer normal. Går du enbart på känsla eller provar med äl-test också?

Hue gamla är de andra två barnen?

Ja det är lite av en seger i sig att kroppen börjar funka, svårare att bli gravid när den inte vill funka som jag vill ;) Har ändrat kosten lite och tar diverse vitaminer och det verkar ha haft effekt!

Jag går bara på känsla när det gäller ägglossning, men nu när cyklerna börjat bli mer regelbundna och jag ser ett mönster så ska jag testa med ägglossningstest tänkte jag, mest för att få veta mer exakt om det sker nån ägglossning eller inte!

Hur gör ni andra? Kör på spontant, känner in kroppen eller testar?
  • nomina
    Kiiwii skrev 2021-11-26 13:21:24 följande:

Ja det är lite av en seger i sig att kroppen börjar funka, svårare att bli gravid när den inte vill funka som jag vill ;) Har ändrat kosten lite och tar diverse vitaminer och det verkar ha haft effekt!

Jag går bara på känsla när det gäller ägglossning, men nu när cyklerna börjat bli mer regelbundna och jag ser ett mönster så ska jag testa med ägglossningstest tänkte jag, mest för att få veta mer exakt om det sker nån ägglossning eller inte!

Hur gör ni andra? Kör på spontant, känner in kroppen eller testar?

Vi är på vårt första försök, tycker att jag har en känsla av när jag har äl men inför att vi skulle börja försöka så testade jag mig för att se att jag faktiskt har ägglossning och hur jag känner min kropp.

Skulle jag inte bli gravid denna gång så kommer jag fortsätta med stickor.

Vi blev båda mer pepp på att ligga när testet var positivt + att jag är 38 år och vill inte låta tiden gå mer nu när vi väl börjat försöka.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida