• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Babymakeing)
    Hoppas 2012 skrev 2021-11-17 16:40:48 följande:

Hej,

Skulle göra NIPT igår i vecka 11 och de gjorde ett runtinmässigt VUL innan för att igen kontrollera rätt vecka.
    Då sker mardrömmen - inga hjärtslag Gråter
    Förra veckan hörde vi bebisens hjärtljud på UL.

Helt knäckta och väntar nu på tabletter eventuellt skrapning.
    Vet knappt vart jag ska bli av. Orkar inte gå igenom detta igen (haft förr)

Tack för ni läste

Beklagar Gråter  en mardröm som jag önskar att ingen behövde uppleva.
  • pandarinen

Jag tycker der kan vara svårt att veta när jag exakt har äl. Kör på clearblue test och litar på glad gubben. Men ibland kan jag ha molnande värk innan glad gubbe å ibland efter i flera dagar.

• nomina
    pandarinen skrev 2021-11-18 18:26:16 följande:

Jag tycker der kan vara svårt att veta när jag exakt har äl. Kör på clearblue test och litar på glad gubben. Men ibland kan jag ha molnande värk innan glad gubbe å ibland efter i flera dagar.

Jag har detsamma, hade högsta peak på äl-test igår, idag sjunker de men molvärk i ländrygg. Jag utgår från att stickorna stämmer, men om månader går utan graviditet så kanske jag börjar ifrågasätta dem.
  • Anonym (Badankan_75)

Hej hakar på är 46 började försöka aktivt i våras. Använder ägglossningstester. Blir lika förbannad varje gång det inte funkar. Har inte alltid mens heller. Vi har inga barn sen tidigare och vill verkligen ha en liten trollunge. Mysig tråd att kunna följas åt!

• Anonym (Badankan_75)
    nomina skrev 2021-11-18 19:09:59 följande:

Jag har detsamma, hade högsta peak på äl-test igår, idag sjunker de men molvärk i ländrygg. Jag utgår från att stickorna stämmer, men om månader går utan graviditet så kanske jag börjar ifrågasätta dem.

De funkar aldrig, får aldrig ÄL känns de som ;(
  • nomina
    Anonym (Badankan_75) skrev 2021-11-18 19:18:33 följande:

De funkar aldrig, får aldrig ÄL känns de som ;(

Får du inte positiva test eller att det inte tar sig menar du?
  • Anonym (Badankan_75)
    nomina skrev 2021-11-18 20:19:08 följande:

Får du inte positiva test eller att det inte tar sig menar du?

Får ej positiva test
  • Mina pojkar 2
    Anonym (Badankan_75) skrev 2021-11-18 19:17:07 följande:

Hej hakar på är 46 började försöka aktivt i våras. Använder ägglossningstester. Blir lika förbannad varje gång det inte funkar. Har inte alltid mens heller. Vi har inga barn sen tidigare och vill verkligen ha en liten trollunge. Mysig tråd att kunna följas åt!

Hej! Får du inte utslag på ägglossningstesterna? Ni kanske skulle söka hjälp via IVF privat? Jag är 39 år och får hjälp via ivf nu, men får bara hjälp tills jag fyller 40 år genom landstinget, kanske annan kriterier om man söker privata kliniker eller ev utomlands ? Chansen till graviditet för oss som är äldre är ju tyvärr inte lika stor på naturligt sätt. Lycka till
  • nomina
    Anonym (Badankan_75) skrev 2021-11-19 10:00:35 följande:

Får ej positiva test

Åhh men du kanske ska boka tid för undersökning?
  • mamma8212
    Anonym (Badankan_75) skrev 2021-11-18 19:17:07 följande:

Sök hjälp om ni har försökt så länge. Vid 46 är chansen väldigt liten att bli gravid av sig själv, tyvärr. Får du dessutom mens oregelbundet och inte får positiva äl-test så ligger det nog mer bakom. :) Dumt att vänta när hjälp finns!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida