• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Sofia8203

Hej

Jag hoppar in i denna tråd och följer.

Jag och min sambo försöker att bli gravida och vi har inga barn sen innan.

Vi fick två missfall första var i maj (v8) och den andra nu i tisdags (v9).

Så läste alla era positiva svar och vill gärna ge och dela med mig av min erfarenhet.

Och vi vill så gärna ha barn????

• nomina

Hej Sofia!

Så tråkigt att höra om dina missfall.

Hur mår du?

Hur gammal är du?

Vi ska försöka för första gången vid nästa äl, mensen bör komma denna vecka och efter det ska vi testa, är fylld av så många känslor inför detta. Hopp, glädje, rädslor och sorg. Har haft missfall i v13 för 10 år sen. Ingen planerad graviditet men så fruktansvärt jobbigt. Jag skickar en stor kram till dig och hoppas att vi kan plussa och bli gravida snart!!

• pandarinen

Är idag inne på BIM + 9, ingen mens och negativt på gravidtest. :( 
    Är så frustrerande att bara få negativt på testen. 
    Jag brukar vänta nästan en vecka med att testa efter BIM och var så inställd på att jag var gravid den här gången- så får jag negativt resultat. 
    Har ömma bröst, väldigt känslig för tårar, hade en del molnande värk förra veckan, och hungerkänsla. 
    Känns lite som att syntomen försvann igår efter första negativa testet, men nu står jag här med bröst som spänner och ömmar och hungrig som en varg. Och för en stund sen höll jag på att böla. 

• Pandy13
    pandarinen skrev 2021-11-01 17:31:57 följande:

Är idag inne på BIM + 9, ingen mens och negativt på gravidtest. :( 

Är så frustrerande att bara få negativt på testen. 

Jag brukar vänta nästan en vecka med att testa efter BIM och var så inställd på att jag var gravid den här gången- så får jag negativt resultat. 

Har ömma bröst, väldigt känslig för tårar, hade en del molnande värk förra veckan, och hungerkänsla. 

Känns lite som att syntomen försvann igår efter första negativa testet, men nu står jag här med bröst som spänner och ömmar och hungrig som en varg. Och för en stund sen höll jag på att böla. 

Men fy vad frustrerande! Hur kroppen kan jävlas alltså. Hoppas du får plus eller mens snart så du iaf vet. Helst ett plus såklart!
  • Sofia8203

Hej nomina

Jag mår sådär men vi ger inte upp hoppet, vi ska försöka igen så fort jag slutat blöda.

Jag är 39 år så längtan är oerhört enorm och sen har jag åldern mot mig:(

• nomina
    Sofia8203 skrev 2021-11-01 21:21:30 följande:

Hej nomina

Jag mår sådär men vi ger inte upp hoppet, vi ska försöka igen så fort jag slutat blöda.

Nej gör inte det!

Jag förstår, jag är 38 år och känner detsamma. Men jag hoppas och tror att vi också kommer att få bli mammor, hoppas båda får en bebis 2022! :)

Kör ni med äl-test? Jag vågar inte chansa och evt missa en månad...
  • Pandy13
    Sofia8203 skrev 2021-11-01 21:21:30 följande:

Hej nomina

Jag är över 38 och nu i v.12. Så ge inte upp :) Tycker det är ganska många i ungefär min ålder som blir gravida, men man kanske behöver kämpa lite mer än om man hade varit 10 år yngre. Tänker med ägglossningstester, tänka på alkohol/nikotin osv. Sen kan man ju be om hjälp om det inte går som man vill.

Håller tummarna!
  • nomina
    Pandy13 skrev 2021-11-01 21:44:38 följande:

Jag är över 38 och nu i v.12. Så ge inte upp :) Tycker det är ganska många i ungefär min ålder som blir gravida, men man kanske behöver kämpa lite mer än om man hade varit 10 år yngre. Tänker med ägglossningstester, tänka på alkohol/nikotin osv. Sen kan man ju be om hjälp om det inte går som man vill.

Håller tummarna!

Försökte ni länge innan du blev gravid?

Första barnet? Och grattis till er :))
  • Pandy13
    nomina skrev 2021-11-01 22:01:31 följande:

Försökte ni länge innan du blev gravid?

Första barnet? Och grattis till er :))

Tack! Det är andra barnet. Båda gångerna tog det drygt ett år, men inte försökt "på riktigt" någon av gångerna. Alltså aldrig kört med äl-test och inte haft sex mer än någon gång i veckan. Jag har väl haft lite koll på äl genom app och symtom.
  • Sofia8203

Hej

Hoppas också på att vi blir mammor 2022 håller tummarna för oss alla här inne och att allt kommer gå vägen.

Nej vi kör inte på äl-test, jag har en app som jag går på.

Pandy13 grattis till er

Det är rätt man måste tänka på en del, men vad jag har fått reda på så är det tre missfall man måste ha innan dom gör en utredning.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida