• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Hoppas 2012

Hej alla!

Fick + den 4/10 och det blir mitt tredje barn. Känt lite stress för min ålder (39) och vad folk ska säga. Ja man ska inte bry sig vad andra tänker men ni förstår.
    Roligt att följas åt med äldre

• Anonym (M)
    Hoppas 2012 skrev 2021-10-13 12:26:02 följande:

Hej alla!

Fick + den 4/10 och det blir mitt tredje barn. Känt lite stress för min ålder (39) och vad folk ska säga. Ja man ska inte bry sig vad andra tänker men ni förstår.

Är också 39 och gravid men jag bor i Stockholm och här är det ingen som höjer på ögonbrynen eller tycker något överhuvudtaget om min ålder och graviditet, och jag vet flera som är över 40 och skaffar barn. Det låter som om du bor på en mindre ort eller på landsbygden där alla skaffar barn i 20- års åldern.
  • Pandy13

Hej alla!

Grattis! :) Jag kommer att ha fyllt 39 när barnet kommer. Ingen har hittills (vad jag vet) brytt sig om min ålder. Är väl snarare jag själv som tycker det börjar bli i senaste laget, hehe.

Man ska inte bry sig om vad andra tycker, men sen gör man det i viss mån ändå, hehe.
  • Anonym (34)

Hej alla!

Grattis! Kul att det blev plus. Det ger mig hopp som är inne på sjätte försöket med nr 3 nu
  • Hoppas 2012
    Anonym (M) skrev 2021-10-13 12:53:55 följande:
    Är också 39 och gravid men jag bor i Stockholm och här är det ingen som höjer på ögonbrynen eller tycker något överhuvudtaget om min ålder och graviditet, och jag vet flera som är över 40 och skaffar barn. Det låter som om du bor på en mindre ort eller på landsbygden där alla skaffar barn i 20- års åldern.
    Haha nej, jag bor i Stockholm :)
  • Hoppas 2012
    Anonym (34) skrev 2021-10-13 14:22:49 följande:
    Grattis! Kul att det blev plus. Det ger mig hopp som är inne på sjätte försöket med nr 3 nu
    Tack snälla!
    Håller tummarna för er!
  • Anonym (34)
    Hoppas 2012 skrev 2021-10-22 09:38:45 följande:

Tack snälla!

Håller tummarna för er!

Vilket försök var du på?
  • Anonym (Babymakeing)

Hej alla!

Grattis! =D 
  • Mina pojkar 2

Hejsan! Jag undrar vad jag kan göra, jag har inga äl-sekret. Får glad gubbe på ägglossning test. Men har läst att spermier överlever inte utan detta sekret. Har använt mig av fertilitet glidmedel som ska hjälpa spermierna att hitta rätt och överleva längre. Så himla trist om det är pga av att jag ej har detta sekret. Har ingen svamp el bakteriell vaginos . Vad kan detta bero på? Har prövat rosenrot men det hjälper inte.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida