• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Pandy13
    Madelen21 skrev 2021-10-25 10:39:49 följande:

Hej hej

Hoppar in här. Är 37 år och jag och min pojkvän försöker att bli gravida. Jag har 4 barn sedan innan.

Nu vill vi försöka få ett gemensamt kärleksbarn.

Vi har försökt ett tag. Idag har jag BIM och mensen har inte dykt upp. Känner mig fruktansvärt trött. Skulle kunna sova hela dagen typ. Annars så känner jag att jag har ont i ländryggen och humörsvängningar typ.

Ska iväg om 1 timme till stan så tänker köpa gravtest då å kolla????

Spännande, håller tummarna! :)
  • Anonym (38)
    Pandy13 skrev 2021-10-25 10:59:07 följande:

Ja, precis. Att det antagligen gått fortare om vi kört med äl-tester. Gjorde inte det förra barnet heller. Men beror ju på hur snabbt man vill bli gravid, är ju såklart bättre med äl-test.

Vill helst bli gravid så snart som möjligt och eftersom jag är 38 år vill jag heller inte vänta. Vill prova vid varje äl om vi har möjlighet till det.

Jag har varit gravid två gånger tidigare, då inte planerat och ingen aning om det var på äl men båda gånger efter en natt tillsammans. Och lika förvånad 6 veckor senare :D Så jag hoppas och ber för att det med lite planering (och kanske äl-test) att det tar sig fort.

Så har man ordnat med julklapp till svärföräldrar och mamma o pappa dessutom ;)
  • Madelen21
    Anonym (..) skrev 2021-10-25 10:56:31 följande:

Jag har ett barn sen innan och är 37 år. Då planerade vi inte graviditeten utan det bara hände. Nu när man planerar blir det betydligt segare, i början så var det nästan det ända jag tänkte på men nu har jag ställt in mig på att det kan ta tid. Är på fjärde försöket nu.

Blev troligtvis gravid på första försöket då min mens blev tre veckor sen(vilket aldrig händer)men slutade i missfall, det är vad jag tror.

Jag försöker vara positiv men är såklart rädd att det inte kommer bli något mer barn..

Jag vågar inte testa mig ännu.. Tänkte att jag testar mig på fredag om inget hänt ännu.

Meddela gärna när du testat :)!

Ja när jag fått mina tidigare barn så blev " alla" i ens närhet gravid utom en själv.... så ruskigt jobbigt.

Ska strax ta en promenad till stan och kika så ska då på apoteket. Idag ska jag och killen dessutom hämta ut våra förlovningsringar????
  • Mina pojkar 2
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-10-24 22:09:08 följande:

Men har du känt efter med fingrarna vid livmodertappen?

Det är inte alltid det yttrar sig som tydliga flytningar, för mig gör det iaf inte det och jag har lyckats bli gravid 4 gånger. Allas kroppar är olika och utsöndrar olika mycket sekret och flytningar, men det betyder inte att något är fel :)

Okey du har heller inte dessa klassiska äl-sekret? Jag har känt men finns inget, ev lite glatt/blött första dagen som digitalt ägglossningtestet visade positivt, men den glada gubbe har varit positivt i fyra dagar, ska normalt släppa efter Max 48 Tim . Så verkar som att kroppen inte orkar ägglossa. Trots att jag ätit min första kur på letrozol.
  • Pandy13
    Anonym (38) skrev 2021-10-25 11:08:30 följande:

Vill helst bli gravid så snart som möjligt och eftersom jag är 38 år vill jag heller inte vänta. Vill prova vid varje äl om vi har möjlighet till det.

Jag har varit gravid två gånger tidigare, då inte planerat och ingen aning om det var på äl men båda gånger efter en natt tillsammans. Och lika förvånad 6 veckor senare :D Så jag hoppas och ber för att det med lite planering (och kanske äl-test) att det tar sig fort.

Så har man ordnat med julklapp till svärföräldrar och mamma o pappa dessutom ;)

Ok, men då hade jag kört med äl-test om jag var du för att optimera chanserna.

Haha ja det blir en bra julklapp:)
  • Pandy13
    Madelen21 skrev 2021-10-25 12:46:47 följande:

Kan man ta digitalt test utan morgon urin???

Ja det tror jag!
  • Anonym (38)
    Pandy13 skrev 2021-10-25 13:36:57 följande:

Ok, men då hade jag kört med äl-test om jag var du för att optimera chanserna.

Haha ja det blir en bra julklapp:)

Man kan ju hoppas iallafall och lika bra att köra med tester. Har ändå en oöppnad ask hemma :D
  • Madelen21

Är jätteledsen just nu och bara gråter. Känner mig fruktansvärt gråtmild hela dagarna. Tårarna bara forsar på mina kinder. Brukar inte vara såhär????????
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (38) skrev 2021-10-25 10:20:05 följande:
    Jag har också hört detdär med orgasm, men mer som att musklerna slappnar av och blir mer mottagliga, jag antar cervix öppnas vid äl för att tillåta spermierna att vandra.

Du menar att det tog tid att bli gravid för att du troligen inte tog äl-test?

Jag vet inte om jag vill fortsätta ta äl-test nu när vi ska börja testa. Jag vet ungefär när det sker och jag vet också hur der känns i kroppen, tänker att vi kanske kan prova och se hur det går och skulle det inte ta sig på några månader att försöka gå på äl-test.
    tvärt om, musklerna drar ihop sig och ger spermierna en skjuts på vägen fram :) för oss tog det 9 eller 10 månader med första trots användning av äl-test så det kan ta sin lilla tid ändå. Rätt ägg med rätt spermie som ska fästa i en lagom tjock slemhinna osv... så det är en del som måste funka för att det ska bli något.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida