• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • nomina
    Kiiwii skrev 2021-11-28 20:48:32 följande:

Jag har aldrig tidigare testat en massa för BIM, men nu har jag köpt hem diverse olika test för det är ju spännande! Men risk man blir så besviken också :/ Jag tror jag har BIM 4-5 dec, så om en vecka? får hålla mig och inte testa förrän om några dagar!

Har du några känningar? :)

Nej inte direkt. Tyckte att jag hade det förra veckan men nu borta. Lite molvärk dock och lite ömma bröst har haft lite flytningar som jag inte annars brukar ha. Annars inget.

Varit gravid två gånger innan, minns dock inte bär i graviditeten men fick jättespända bröst och tydliga blodkärl till dem. Men de kanske kom senare eftersom jag märkte mina graviditeter sent.

Jag hoppas så innerligt på plus, men vågar inte ställa mig in på det. Har redan köpt nya äl-test och fertilitetsgel :) (babykollen bjuder på en extra vara av allt man köper där så passade på) :D
  • Kiiwii
    nomina skrev 2021-11-28 21:22:25 följande:

Nej inte direkt. Tyckte att jag hade det förra veckan men nu borta. Lite molvärk dock och lite ömma bröst har haft lite flytningar som jag inte annars brukar ha. Annars inget.

Varit gravid två gånger innan, minns dock inte bär i graviditeten men fick jättespända bröst och tydliga blodkärl till dem. Men de kanske kom senare eftersom jag märkte mina graviditeter sent.

Jag hoppas så innerligt på plus, men vågar inte ställa mig in på det. Har redan köpt nya äl-test och fertilitetsgel :) (babykollen bjuder på en extra vara av allt man köper där så passade på) :D

Jag är sjuk, feber och halsfluss så det enda jag känner är hur sjuk jag är, haha! Jag hade svinont i bröstvårtorna precis efter ägglossning och det hade jag alltid förut när min cykel var normal så det gav mig hopp om att jag faktiskt haft ägglossning denna gång i alla fall :)

Bara vänta och se?
  • nomina
    Kiiwii skrev 2021-11-28 21:29:04 följande:

Jag är sjuk, feber och halsfluss så det enda jag känner är hur sjuk jag är, haha! Jag hade svinont i bröstvårtorna precis efter ägglossning och det hade jag alltid förut när min cykel var normal så det gav mig hopp om att jag faktiskt haft ägglossning denna gång i alla fall :)

Bara vänta och se?

Åh krya på dig! Jag kände mig febrig en dag förra veckan, så blev jag bra igen dagen efter, idag snorig och huvudvärk.

Du använder inte äl-test då?

Vi är på vårt första försök så vi är båda spända över att testa.

Min man frågade efter sexet om vi kan ta ett test dagen efter, tänk om man ändå fick så snabba besked! ^^

Har du haft rubbad cykel länge?
  • mamma8212

Bim idag. Inga mer menskänningar, än. Har inte tagit ngt test idag, bara det som var negativt igår. Tar ett nytt imorgon om mensen inte kommer.. jag tror inte att jag är gravid, men jag hoppas verkligen mensen kommer isåfall också och inte krånglar denna månaden.

• Kiiwii

[quote=81514523][quote-nick]nomina skrev 2021-11-28 21:39:02 följande:[/quote-nick][/quote]

Innan jag satte in spiral för några år sedan hade jag regelbunden mens, sen när jag tog ut spiralen så har det varit långa cykler fram tills i höst. Nu verkar det blivit bra sedan tre månader tillbaka :) Får bara hoppas det blir bebis nångång också! Ska köra ägglossningstest nu, har beställt hem.

Ja man är nyfiken och otålig, jag ska testa närmare helgen tror jag?!!!

• Kiiwii

[quote=81515298][quote-nick]mamma8212 skrev 2021-11-29 12:56:52 följande:[/quote-nick][/quote]

Hoppas inte den dyker upp :D

• nomina

Kiiwii: Jag verkar inte kunna citera inlägg längre. Så skönt att det iallafall verkar bli regelbundet igen! Då ska det nog ta sig snart också!

Jag plussade inatt, kan inte fatta det! Hela dagen har varit en berg och dal bana :)

• mamma8212
    nomina skrev 2021-11-29 16:25:54 följande:

Kiiwii: Jag verkar inte kunna citera inlägg längre. Så skönt att det iallafall verkar bli regelbundet igen! Då ska det nog ta sig snart också!

Jag plussade inatt, kan inte fatta det! Hela dagen har varit en berg och dal bana :)

//

Wow, grattis! Så tydligt positivt fast det är så tidigt :)
  • nomina

Kiiwii: jag hoppas det inte är något negativt att det redan är tydligt.

Jag har redan förberett för imorgon att ta ett nytt test på morgonen med ett annat märke. Men tack! Har bara lite svårt att ta in det...

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida