• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Strandsan
    nomina skrev 2021-11-29 16:25:54 följande:

Kiiwii: Jag verkar inte kunna citera inlägg längre. Så skönt att det iallafall verkar bli regelbundet igen! Då ska det nog ta sig snart också!

Jag plussade inatt, kan inte fatta det! Hela dagen har varit en berg och dal bana :)

//

Wow, grattis!!

Själv tror jag inte att det blir nåt denna månad... Trodde jag hade en nidblödning tors-fre men så i förrgårkväll kom det liknande blödning/flytning igen och igår morse tog jag ett test för man kan ju inte låta bli haha, men det var negativt. Senare kom det mer blod, som mens, så satte in en tampong, tog ut den igår kväll o sen har det inte kommit nå mer.

Har haft lite ont i magen och mådde lite illa imorse så jag vet inte vad som händer.

Mensen borde inte komma förrän om några dagar, men vet iofs inte hur min cykel är efter så många år med hormonspiral...
  • nomina

Strandsan: Tack!! :))

Jobbigt när du inte riktigt kan vänta dig bim heller kan jag tänka

• H0nd3ndär

Jag har ju ingen mens ännu tack vare amning. Men får ändå kraftigare flytningar runt när jag tror äl skulle varit och ca 2 veckor efter det "mensmage" men utan mens då. Kan det vara så atr kroppen försöker komma igång? Och någon som har erfarenhet av hur länge kroppen kan hålla på så innan mensen faktiskt dyker upp?

• H0nd3ndär
    nomina skrev 2021-11-29 16:25:54 följande:

Jag plussade inatt, kan inte fatta det! Hela dagen har varit en berg och dal bana :)

//

Grattis!
  • nomina
    H0nd3ndär skrev 2021-11-30 12:03:44 följande:

Grattis!

Tack!! ^^

Tjohoo jag kan citera inlägg nu :)
  • Kiiwii
    mamma8212 skrev 2021-11-30 11:55:41 följande:

Mens idag, en dag sen. Nionde försöket nu.

Neeej, tråkigt :( Väntar mens till helgen, den lär säkert dyka upp, inga känningar alls på nånting!
  • Kiiwii
    Strandsan skrev 2021-11-30 10:56:25 följande:

Wow, grattis!!

Själv tror jag inte att det blir nåt denna månad... Trodde jag hade en nidblödning tors-fre men så i förrgårkväll kom det liknande blödning/flytning igen och igår morse tog jag ett test för man kan ju inte låta bli haha, men det var negativt. Senare kom det mer blod, som mens, så satte in en tampong, tog ut den igår kväll o sen har det inte kommit nå mer.

Har haft lite ont i magen och mådde lite illa imorse så jag vet inte vad som händer.

Mensen borde inte komma förrän om några dagar, men vet iofs inte hur min cykel är efter så många år med hormonspiral...

Jobbigt när det är sådär. Tog lång tid för min kropp att bli mer normal efter några års hormonspiral?Tog du ut den nyligt?
  • Strandsan
    Kiiwii skrev 2021-11-30 13:15:42 följande:

Jobbigt när det är sådär. Tog lång tid för min kropp att bli mer normal efter några års hormonspiral?Tog du ut den nyligt?

Ja jag tog ut den 29 sept, fick första mensen den 4 nov.

Haft spiral i över 10 år..

Blivit gravid jättesnabbt med de andra 2, men det var ju längesedan.. var 24 och 27år då. Så klart det kan ta tid nu.. Men hoppas det går, och väldigt snart haha!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida