• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    Strandsan skrev 2021-11-30 18:49:49 följande:

Ja jag tog ut den 29 sept, fick första mensen den 4 nov.

Haft spiral i över 10 år..

Blivit gravid jättesnabbt med de andra 2, men det var ju längesedan.. var 24 och 27år då. Så klart det kan ta tid nu.. Men hoppas det går, och väldigt snart haha!

Jag var 25 och 28 när jag var gravid sist, gick rätt fort då, men som jag sa det är först nu senaste månaderna som min menscykel är vettig! Så strular din så kanske det är för att den behöver lite tid på sig att hitta balansen igen, vi har ju rätt känsliga kroppar gällande alla hormoner som ska stämma, hehe.

Håller tummarna att det går fort för er och för alla :)
  • LillaGry

Hej, kul att följa en tråd med fler som är lite äldre och försöker få till en bebis (eller två). Själv är jag 39 år och jag och sambon jobbar på att få till ett syskon till våran son som precis fyllt 1 år. Vi är inne på 5e försöket nu (med sonen så tog det 6 månader), så vi hoppas på ett plus snart. Denna månad har vi testat conceive plus fertilitetsgel/glidmedel, är det någon som har erfarenhet av den?

Känns som december är månaden att plussa, tre i ?bim i december? gruppen har redan plussat och det är inte ens december!!! Tre vänninor som har försöket länge eller fått missfall är nu också gravida så jag håller tummarna för oss som fortfarande väntar på ett plus

• Kiiwii
    LillaGry skrev 2021-11-30 21:17:37 följande:

Hej, kul att följa en tråd med fler som är lite äldre och försöker få till en bebis (eller två). Själv är jag 39 år och jag och sambon jobbar på att få till ett syskon till våran son som precis fyllt 1 år. Vi är inne på 5e försöket nu (med sonen så tog det 6 månader), så vi hoppas på ett plus snart. Denna månad har vi testat conceive plus fertilitetsgel/glidmedel, är det någon som har erfarenhet av den?

Känns som december är månaden att plussa, tre i ?bim i december? gruppen har redan plussat och det är inte ens december!!! Tre vänninor som har försöket länge eller fått missfall är nu också gravida så jag håller tummarna för oss som fortfarande väntar på ett plus

Oooh jag hoppas verkligen att du har rätt om december, vill så gärna också plussa nu :D Vi har inte försökt aktivt alltför länge men när man vill så vill man ju direkt!

Lycka till :)
  • H0nd3ndär
    Strandsan skrev 2021-11-30 18:49:49 följande:

Ja jag tog ut den 29 sept, fick första mensen den 4 nov.

Haft spiral i över 10 år..

Blivit gravid jättesnabbt med de andra 2, men det var ju längesedan.. var 24 och 27år då. Så klart det kan ta tid nu.. Men hoppas det går, och väldigt snart haha!

Det kan gå fort med efter spiral. Behöver inte ta tid.

Jag plockade ut min som jag haft i drygt 5 år i jan -18. Började blöda 2 dagar efter det. Plussade maj -18. Barnet fyller 3 nu i början av jan.

Iof inte jättefort men ändå helt ok tid. Plussade så fort mensen blivit "normal".
  • Anonym (34)

Inväntar första mensen efter mitt mf

Bim imorgon

Neg test bim -2

Hoppas inte det ska ta 6 försök till nu efter mf :(

• Kiiwii
    Anonym (34) skrev 2021-12-01 11:43:51 följande:

Inväntar första mensen efter mitt mf

Bim imorgon

Neg test bim -2

Hoppas inte det ska ta 6 försök till nu efter mf :(

Kan inte föreställa mig hur det är för er och andra som fått missfall :( Hoppas mensen kommer som den ska och att ni kan börja om och lyckas direkt igen! 
  • nomina
    pandarinen skrev 2021-12-02 22:00:58 följande:

Ni som plussat? hade ni några särskilda symtom runt BIM?

Nu plussade jag bim-4, vaknade på natten av att jag kissade på mig, annars molvärk i nedre magen samt ländryggen. Sovit sämre men trött. Veckan innan plusset fick jag vit krämig flytning och igår fick jag vad jag tror var en nidblödning. Ljusljusbrun, bara lite och sen inget mer.

Har känt mig febrig och haft huvudvärk och täppt i näsan.

Kanske lite mer fisig och kissenödig än vanligt.

Tycker att jag känner ganska mycket i kroppen redan, molvärk i ländrygg är nog mest påtaglig.
  • Kiiwii
    pandarinen skrev 2021-12-02 22:00:58 följande:

Ni som plussat? hade ni några särskilda symtom runt BIM?

Jag har varit gravid tre gånger innan och aldrig haft några symtom runt BIM som jag tänkt på. Fått symtom först runt v 5-6. Första barnet var väldigt planerat så testade bara för att jag var så spänd och nyfiken :) Den graviditeten hade jag också lite bruna och blodblandade flytningar just efter jag plussat men de försvann på 1-2 dagar.

Nu är jag på ÄL+10, känner lite värk längst ner i magen och så är jag trött, varit tvungen sova en stund både igår och idag efter middagen, brukar jag inte göra. Men det behöver inte betyda ett skvatt, haha!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida