• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-17 21:56:16 följande:

Jag googlade igår (ibland är googling faktiskt lite bra ) på huskurer för UVI och dricka äppelcider vinäger i vatten skulle tydligen vara bra. Så tog ett glas på kvällen och morgonen var besvären borta. Tog ändå ett glas till på morgonen. Under fm kände jag tyvärr igen symptom på uvi, men har tagit ett par glas till under dagen och nu känner jag inget. Glad Så det blev allt mys. Flört
    Har dock inte haft några äl symptom idag! Förvånad Inget sekret längre, så hade det bara i knappt 2 dagar. Ska man inte ha det i flera dagar? 
    Vet inte om kroppen lyckades, eller om det bara var ett ynkligt försök till äl. Skrattande  Återstår att se på tempen. Gick upp 0,4° från igår, så fortsätter det uppåt var nog äl igår. Fortsätter det hoppa, så är det nog fortfarande förvirring i mitt hormon kalas. Ha,ha,ha! Skrattande

Snyggt jobbat! Alltid bra med lite extra liggeri
    Efterlyser hemmagjord graf! 
  • H0nd3ndär

Tyvärr mens här idag. Upptäckte den inatt. Död
    Orala tempen sjönk ytterligare. Vaginala... ehm... fick utebli Cool

Tråkigt men ändå glad för den extra dagens lutealfas. Tycker ändå det borde kunna vara görbart med 10 dagar. Mellan barn 2 och 3 han jag komma upp i 11 dagar innan jag fick plus. Så fortfarande 1 dag kort. Så tycker jag borde kunna få än lite längre. Troligen så normaliserar sig kroppen fortfarande efter senaste graviditeten och amningen. 

• Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-05-18 06:52:52 följande:

Tråkigt men ändå glad för den extra dagens lutealfas. Tycker ändå det borde kunna vara görbart med 10 dagar. Mellan barn 2 och 3 han jag komma upp i 11 dagar innan jag fick plus. Så fortfarande 1 dag kort. Så tycker jag borde kunna få än lite längre. Troligen så normaliserar sig kroppen fortfarande efter senaste graviditeten och amningen. 

Så är det säkert! Jag hade bara 6-7 dagars lutealfas mellan 1:an och 2:an (och äl på typ dag 30-45) ända tills jag började med letrozol, då blev den 10 dagar första cykeln och sen blev jag gravid cykeln därpå. Det känns ändå okej, men kortare än så vill man helst inte ha! Hade 10 dagars lutealfas nu med första två cyklerna efter spiraluttaget, men senaste var bara typ 9 dagar. Det hållet vill man ju inte gå åt! Obestämd
  • Brallans

God Morgon

Blev inget test idag, tempen hade sjunkit en grad till 36,6 så då kändes det lite onödigt, vill ju ha en temp som ökar inte slingrar sig neråt för att jag ska testa. Obestämd

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-18 08:03:17 följande:

God Morgon

Blev inget test idag, tempen hade sjunkit en grad till 36,6 så då kändes det lite onödigt, vill ju ha en temp som ökar inte slingrar sig neråt för att jag ska testa. Obestämd

Förstår det. Du får ta ett imorgon om den ökar då!
  • Nyponet01

Alltså, hej hopp och dopp! Skrattande Dvs ingen ordning alls på min kurva denna cykel. Så troligen försökte kroppen bara ägglossa, men misslyckades. Då tänker jag ju att det troligen inte blir någon chans denna cykel och hoppas mensen kommer om en vecka. Tungan ute
  • Nyponet01

Maj verkar inte vara någon fertil månad för någon av oss. 
    Eller hinner du Symetrical få en ägglossning till i maj?

• Brallans
    H0nd3ndär skrev 2022-05-18 06:52:52 följande:

Tråkigt men bra att du är glad för extra dagen det bådar ju gått inför nästa månad {#emotions_dlg.flower}

• Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-05-18 10:22:45 följande:

Maj verkar inte vara någon fertil månad för någon av oss. 
    Eller hinner du Symetrical få en ägglossning till i maj?

Blir så glad över dina hemma grafer vet inte varför, taskigt att tempen inte sköter sig, hög igenkänning på den från min förra månad.. 

Håller tummarna för att någon/några gärna har lyckan på sin sida i maj annars får vi ta nya tag i juni Glad

• Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-18 10:00:17 följande:
    Alltså, hej hopp och dopp! Skrattande Dvs ingen ordning alls på min kurva denna cykel. Så troligen försökte kroppen bara ägglossa, men misslyckades. Då tänker jag ju att det troligen inte blir någon chans denna cykel och hoppas mensen kommer om en vecka. Tungan ute
    Men alltså, du har ju legat så otroligt högt många dagar den här månaden, så blir ju svårt att se en tydlig höjning. Vad låg tempen på efter äl förra cykeln?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida