• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans

säkert för tidigt att testa, tänkte om du hade imp dipp igår 

Minaälsklingar skrev 2022-05-15 09:19:57 följande:

Jag testade idag med testa tidigt, negativt såklart Rynkar på näsan

• Brallans
    H0nd3ndär skrev 2022-05-15 07:44:53 följande:

Här rinner näsa och ögon sedan ugår. Inte lustigt egentligen iom att lillfian vart sjuk med feber ett par dagar. Jag som annars ALLTID klarar mig. Och får jag något åker jag dit sist och lättast. Så det känns ovant att vara person 2 ut...

Det i sig gör att kurvan känns opålitlig. Det känns ju inte som att jag har någon feber men kurvan drar ändå på ett sätt jag inte är van vid.

I övrigt känner jag ingen pms denna gång, samt att det smärtar i livmodern när jag nyser. Antagligen skengravid. Haha.

Spännande med ökad temp, hoppas inte det beror på eventuell feber utan ett plus :) 

Känner mig också annorlunda denna månad, kommer säkert också vara skengravid snart :D 
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-05-15 09:19:57 följande:

Jag testade idag med testa tidigt, negativt såklart Rynkar på näsan

Äl +8 är ju definitivt i tidigaste laget, ffa om det var implantatio igår! Hoppas tempen fortsätter uppåt, så kanske du kan ta ett nytt test i övermorgon..? Tungan ute
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-15 10:09:16 följande:

God morgon Glad

För mig går tempen neråt, hade 36,7 som högsta temp sist jag var gravid så får se om tempen fortsätter neråt då kommer jag inte testa något.. skulle den börja klättra uppåt igen kanske jag tar ett test typ ons? Om det inte är förtidigt.. 

Tycker att din temp ändå ser bra ut, ligger ju fortfarande jättehögt! :D Test på onsdag känns väl rimligt, såvida tempen fortsätter ligga högt! Cool
  • H0nd3ndär

Tack för att ni försöker inge mig hopp! Hjärta

Kan som vanligt inte citera annat än sista inlägget...

Vore fantastiskt om ägget vart fäst nu! Med 3an fick jag istället en dipp på äl+7 och inte som nu men vet att gravkurvor kan se ut både och. Men sedan är det förkylningen... vågar inte hoppas för mycket...

Äl+11 behöver absolut inte vara för tidigt att testa! Plussade svagt med 2an äl+10 och ganska starkt med 3an äl+11. Kommer nog också testa äl+11 om inte mensen kommer först eller tempen rasar ner i närheten av coverline innan dess.

• Minaälsklingar

Jovisst kan det vara för tidigt jag testade men har fått tidiga plus mina andra graviditeter.
    Får se om det blir fler test om någon dag, jag vill ju egentligen inte testa men kan inte stå emot, tänk om det skulle blir ett plus Flört

Någon som har koll på hur långt efter tempdipp man kan få plus?
    Borde det inte vara tillräckligt hcg ett dygn efter om man testar med testa tidigt test som mäter från 10hcg?

• Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-05-15 18:16:27 följande:

Jovisst kan det vara för tidigt jag testade men har fått tidiga plus mina andra graviditeter.
    Får se om det blir fler test om någon dag, jag vill ju egentligen inte testa men kan inte stå emot, tänk om det skulle blir ett plus Flört

Borde det inte vara tillräckligt hcg ett dygn efter om man testar med testa tidigt test som mäter från 10hcg?

Man har ju 1-5 i hcg som icke gravid och eftersom hcg fördubblas cirka varannan dag borde det ändå ta åtminstone två dagar för dig att få plus på tidigt test och det är ju i det fall du har ganska högt i hcg redan innan. Jag brukar tänka 3 dagar efter ponerad implantation. Jag har ju känt när typ alla mina ägg fäst (tillfälligt mensvärk följt av något mindre tillfälligt illamående) och då har jag alltid fått svagt plus 3 dagar efter, till och med på vanligt test, så jag är nog en av de som har typ 4-5 i hcg även om ogravid Tungan ute
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-15 11:28:54 följande:
    Tycker att din temp ändå ser bra ut, ligger ju fortfarande jättehögt! :D Test på onsdag känns väl rimligt, såvida tempen fortsätter ligga högt! Cool

Ja jag håller med den är betydligt mkt högre än den brukar efter äl, nu ska jag bara hålla mig tills onsdag om tempen går upp igen haha 

• Brallans
    Minaälsklingar skrev 2022-05-15 18:16:27 följande:

Äsch har man test så kan man ju lika gärna testa, förstår att du inte kan stå emot.. :) 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida