• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Lojsan DN
    Nyponet01 skrev 2022-05-12 21:08:27 följande:
    Alltså det kan ju vara ett tecken på graviditet! Cool Kroppen lättar på immunsvaret för att embryot inte ska stötas ut och därför har du blivit förkyld. Vet några stycken, inkl min syster som åkte på rejäl förkylning precis i början av graviditeten och det var första symptomet. En gammal kollega förstod att en yngre kollega var gravid, eftersom hon var förkyld hela tiden. Och det stämde! Hon var typ aldrig sjuk annars.
    Spännande!
    Vad jag önskar att det kunde varit så. Skrikandes  Men tempen sjönk rejält i dag, så mensen kommer nog när som helst nu. Vilket roligt symtom ändå Skrattande

Jag var inne i går förresten och läste om mensförkyldning, inte mansförkyldning den känner vi nog alla till Flört Utan mensförkyldning, att man kan bli förkyld och känner sig sjuk innan mensen nästan varje cykel. 
  • Lojsan DN
    Nyponet01 skrev 2022-05-13 07:15:40 följande:

Råkade skicka iväg inlägget innan jag var klar :D 

Det jag också skulle skriva var att det stämmer nog inte in på mig denna cykel :) 
  • Minaälsklingar
    Brallans skrev 2022-05-13 09:50:29 följande:
    Vad ligger tempen på idag? (nyfiken i en strut) 

Min ökade lika mkt som din gjort fast idag, kanske håller på och bli sjuk var min första tanke :)  
    Jag hade exakt samma temp idag . 
    Ja det vet man ju aldrig, dock inte ovanligt för mig med kraftig ökning så tror inte det säger så mycket i mitt fall.
    Hoppas på att det är ett positivt tecken på din temp Glad
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-13 12:13:15 följande:

Efterlyser kurvor!!! Skrattande

Här är min, ligger inte såhär högt efter äl (förutom förra månaden) antingen blir jag sjuk eller så var det något tillfälligt med tempen men de borde visa sig imorgon.. 

• Brallans
    Minaälsklingar skrev 2022-05-13 11:47:35 följande:
    Jag hade exakt samma temp idag . 
    Ja det vet man ju aldrig, dock inte ovanligt för mig med kraftig ökning så tror inte det säger så mycket i mitt fall.
    Hoppas på att det är ett positivt tecken på din temp Glad
    Brukar aldrig stiga såhär mkt i temp, rekordhögt så misstänker antingen att jag håller på att bli sjuk eller någon tillfälligt sinnesförvirring med termometern :) 

En höjd temp är ju ändå bra tänker jag, oavsett om man brukar få det eller inte är ju också positivt att den håller sig högt som i ditt fall.. :) 
  • Minaälsklingar
    Brallans skrev 2022-05-13 15:04:56 följande:
    Brukar aldrig stiga såhär mkt i temp, rekordhögt så misstänker antingen att jag håller på att bli sjuk eller någon tillfälligt sinnesförvirring med termometern :) 

En höjd temp är ju ändå bra tänker jag, oavsett om man brukar få det eller inte är ju också positivt att den håller sig högt som i ditt fall.. :) 
    Ja jag hoppas verkligen att det är positivt för oss båda Glad

Hade väl varit riktigt roligt med äl samtidigt och Plus samtidigt Solig
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida