• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-11 13:15:05 följande:
    Smart!! Min är tidsinställd och piper alltid efter samma antal sekunder oavsett om den tickat klart eller inte ;P

Yay! Nu jäklar blir det februaribebisar här! ;) eller blir det januari fortfarande kanske.. Obestämd
    Ska helt klart testas :)

Ja nu väntar några tråkiga dagar innan man kan börja analysera varje temp man tar Cool

Ja det kan nog bli både och tänker jag men vad vet jag egentligen haha.. januari-februariish bebisar :) 
  • Minaälsklingar

Ja den långa väntan har börjat nu.
    Men tempar med spänning varje morgon.

Skulle det tagit sig denna gången får jag det till bf 28 Januari, det låter väldigt fint med januaribebis Hjärta

Längtar redan tills man kan börja testa (testberoende)Flört

• Lojsan DN
    Symetrical skrev 2022-05-11 13:16:13 följande:
    Jag borde ha äl typ 26-27/5 så ganska synkade i alla fall!
    Sååå spännande, det är ju bara vänta och se vad tempen visar om några dagar :D 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-11 14:44:28 följande:
    Ska helt klart testas :)

Ja nu väntar några tråkiga dagar innan man kan börja analysera varje temp man tar Cool

Ja det kan nog bli både och tänker jag men vad vet jag egentligen haha.. januari-februariish bebisar :) 
    Kollade lite snabbt och skulle det ta sig vid min nästa äl blir det typ bf på alla hjärtans dag Tungan ute

Fick hem ältesten idag (redan!) så skall bli kul att köra på dem den här cykeln! Bara typ två veckor kvar xP
  • H0nd3ndär

Från ff 

Men om det tar sig blir det säkert runt 20e jan här. Misstänker att de skulle sätta igång mig före bf denna gången med.

• Lojsan DN

Jag blir inte klok på min cykel denna gång.

Jag förväntas få min mens i dag och tempen ökar, efter den har varit låg  Förvånad Nu är det iof några timmar kvar på detta dygn så allt kan hända. Mina tidigare har alltid droppat precis innan eller dagen efter tant röd, men då har jag legat på högt.
    Tester visar BFN (negativt). 

• H0nd3ndär
    Lojsan DN skrev 2022-05-12 05:41:18 följande:

Jag blir inte klok på min cykel denna gång.

Jag förväntas få min mens i dag och tempen ökar, efter den har varit låg  Förvånad Nu är det iof några timmar kvar på detta dygn så allt kan hända. Mina tidigare har alltid droppat precis innan eller dagen efter tant röd, men då har jag legat på högt.
    Tester visar BFN (negativt). 

Utifrån grafen ser det ut som att äl lika gärna kunnat lega 1 dag senare och att då mensen borde komma idag istället? Även 2 dagar senare än ff satt ut skulle kunna vara möjligt.

Så tänker att antingen droppar tempen igen, eller så kommer ett plus inom närmaste dagarna Solig
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-11 20:20:40 följande:
    Kollade lite snabbt och skulle det ta sig vid min nästa äl blir det typ bf på alla hjärtans dag Tungan ute

Fick hem ältesten idag (redan!) så skall bli kul att köra på dem den här cykeln! Bara typ två veckor kvar xP

tempen steg en grad när jag gjorde som du tipsade om, tänker att jag nog kommer börja med det men vid nästa cykel isf.. känns ju mer rätt att göra som du menade. 

inget dåligt bf det inte :) 

wow vad snabbt, spännande får invänta utvärdering av dig sen då :) 

• Hoppas 2012

Hej alla
    Hade BIM igår och aldrig varit sen med mens, möjligtvis en dag tidig i sådana fall i alla år. 

de ggr jag varit gravid har det alltid synts lite innan, kan det vara så man är låghormonare en gång o inte de andra eller vad tror ni? Testade mig igår men inte positivt så började undra då den är sen.

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-12 08:21:16 följande:

tempen steg en grad när jag gjorde som du tipsade om, tänker att jag nog kommer börja med det men vid nästa cykel isf.. känns ju mer rätt att göra som du menade. 

inget dåligt bf det inte :) 

wow vad snabbt, spännande får invänta utvärdering av dig sen då :) 

Där ser man! Låter dock klokt att börja med det nästa cykel och inte mitt i :)
    Vad låg tempen på idag då? Segar den sig uppåt?

Eller hur!? Helt onödigt egentligen eftersom det är låååång tid kvar ;P
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida