• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-09 13:59:46 följande:

Woho! Små vinster är ändock vinster! Solig

Själv sitter jag mest här med mitt sprängande huvud och rinnande näsa och väntar på att mensvärken skall infinna sig. Bör bli senast imorgon Cool

Japp så är det, nästan så jag ska fira om jag får ut äl denna månad Flört

Fy vad drygt, varför kan man inte bara få vara pigg och glad jämt.. men du ingen mensvärk och ingen mens för dig har vi ju bokat Cool
  • Lojsan DN
    Symetrical skrev 2022-05-09 12:36:40 följande:
    Inget plus, förutom Cinapuffen, men det kanske du redan vet? :)
    Jag har varit med om snabb stegring på ältest, men aldrig använt monitor, så kan inte svara på det!
    Hahaha. Underbart! Alla receptorer på helspänn. We are under attack, release the beast! ;P

Varför skulle ni vara försiktiga då? Pga fattig födelsedag? ;)
    Hur känns det i kroppen? Jag ligger typ 2-3 dagar efter dig!
    Haha ja men lite så. Yes my lord, å så skickar de ut en stackars liten som egentligen inte var beredd. :D 

Nej nej det har ingenting med fattiga födelsedagar att göra (halva familjen fyller år då). Min kropp behövde en liten vila från lutinus bara, återhämta sig och hantera sin egna progesteron. :) 

Jag har känt mig extremt trött de sista dagarna, lätt kunnat sova 2 ggr på en dag. Humöret går upp och ner, mest ner ;D
    Hur mår du? 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-09 14:08:39 följande:
    Japp så är det, nästan så jag ska fira om jag får ut äl denna månad Flört

Fy vad drygt, varför kan man inte bara få vara pigg och glad jämt.. men du ingen mensvärk och ingen mens för dig har vi ju bokat Cool

Älskar anledningar att fira! ;)

Just det, ja! Men OM det nu inte skulle bli så ska vi på aw ett gäng på fredag OCH bröllop om drygt tre veckor, så känns lite win/win Tungan ute

• Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-05-09 14:55:18 följande:
    Haha ja men lite så. Yes my lord, å så skickar de ut en stackars liten som egentligen inte var beredd. :D 

Nej nej det har ingenting med fattiga födelsedagar att göra (halva familjen fyller år då). Min kropp behövde en liten vila från lutinus bara, återhämta sig och hantera sin egna progesteron. :) 

Jag har känt mig extremt trött de sista dagarna, lätt kunnat sova 2 ggr på en dag. Humöret går upp och ner, mest ner ;D
    Hur mår du? 
    Aha, då är jag med! :)
    Men vad spännande! När tänker du testa om inte mensen hinner först? ;)
    Förutom att jag åkt på en seg förkylning mår jag väl helt okej. Vagt illamående och molvärk, samt lite ömma bröst som vanligt innan mens (verkar vara allmänt känslig mot progesteron! xD). Senaste cyklerna har den riktiga mensvärken satt in på äl+8-9, så borde dyka upp senast imorgon. Vore skönt om tempen steg lite igen, så att jag inte får ännu kortare lutealfas! Försökt googla mig till huruvida förkylningar kan sänka tempen, men hittar bara om förhöjd temp vid virusinfektioner. Duh! Det vet jag ju att man ofta kan få. Vill ju veta om den istället kan bli lägre! Obestämd
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-09 15:48:09 följande:

Älskar anledningar att fira! ;)

Just det, ja! Men OM det nu inte skulle bli så ska vi på aw ett gäng på fredag OCH bröllop om drygt tre veckor, så känns lite win/win Tungan ute

och jag älskar win/win situationer, jag ska genast styra upp en sån jag med Cool

• Lojsan DN
    Symetrical skrev 2022-05-09 15:54:15 följande:
    Aha, då är jag med! :)
    Men vad spännande! När tänker du testa om inte mensen hinner först? ;)
    Förutom att jag åkt på en seg förkylning mår jag väl helt okej. Vagt illamående och molvärk, samt lite ömma bröst som vanligt innan mens (verkar vara allmänt känslig mot progesteron! xD). Senaste cyklerna har den riktiga mensvärken satt in på äl+8-9, så borde dyka upp senast imorgon. Vore skönt om tempen steg lite igen, så att jag inte får ännu kortare lutealfas! Försökt googla mig till huruvida förkylningar kan sänka tempen, men hittar bara om förhöjd temp vid virusinfektioner. Duh! Det vet jag ju att man ofta kan få. Vill ju veta om den istället kan bli lägre! Obestämd

Jag har faktiskt redan börjat testa, men det är big fat negative. Så jag tror inte alls att det blev nått denna månaden. Fast man inte ville, så går man ändå och hoppas lite. 

Jaha brukar du må så innan mens, illa å så?Jag har själv haft svårt för nedbrytningen av mitt eget progesteron och ledigt av både PMS och PMDS. Skit surt när det blir så. 

Lutealfasen brukar hålla sig till de dagar som du brukar ha, det är bara follikulärfasen som är olika långa. 

Ja det är ju lustigt att din temp har sjunkit när du har en infektion i kroppen :/ Där kan jag tyvärr inte hjälpa dig Hihi. 

• Minaälsklingar

Brallans då finns det ju ändå hopp! Jag har blivit gravid 6 dagar innan äl .

Symetrical hoppas bara det är en tillfällig dipp, går kanske upp tills imorgon.

Själv fick jag äntligen äl i helgen. Positivt äl test och temp höjning.
    Har redan fått molvärk och har fortfarande äl flytningar... konstig kropp....

• Minaälsklingar
    Lojsan DN skrev 2022-05-09 10:54:55 följande:

Hallå tjejer, nu är jag här igen. 

Hur går det för er, någon som plussat sen förra cykeln? :D

Måste bara dela med mig av det skumma som jag ALDRIG varit med om innan. Jag använder mig av fertilitetsmonitor ska tilläggas, min LH låg på låg denna dagen så vi mös lite. Jag sa att vi måste vara försiktiga (men så blev det ju inte). Redan samma dag så kände jag av ÄL smärtor och dagen efter fick jag en pik på min monitor. Hjärnan sa säkert när den märkte av satsen, nu jävlar ska vi ta vara på de små soldaterna och släppa ett ägg. Skickar med bilden på min cykel..

Har ni varit med om att det inte ens varit någon stegring i LH utan pang på bara, alltså från låg till pik på en gång? 

Jag använder vanliga äl stickor så jag vet inte hur monitor fungerar men jag brukar se i alla fall en liten ökning dagen innan äl. 

Spännande då är du ju nära bim nu.
  • Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-05-09 19:31:08 följande:

Jag har faktiskt redan börjat testa, men det är big fat negative. Så jag tror inte alls att det blev nått denna månaden. Fast man inte ville, så går man ändå och hoppas lite. 

Jaha brukar du må så innan mens, illa å så?Jag har själv haft svårt för nedbrytningen av mitt eget progesteron och ledigt av både PMS och PMDS. Skit surt när det blir så. 

Lutealfasen brukar hålla sig till de dagar som du brukar ha, det är bara follikulärfasen som är olika långa. 

Ja det är ju lustigt att din temp har sjunkit när du har en infektion i kroppen :/ Där kan jag tyvärr inte hjälpa dig Hihi. 

Vet hur det är xD

Ja, jag mår jämt lite vagt illa typ 5-6 dagar innan mensen kommer. I övrigt tror jag inte att jag har så mycket pms, förutom känslan av att vilja skalla någon ibland Oskyldig
    Mm, jag vet ju att lutealfasen inte brukar förändras om det inte är något särskilt, men nu kom det även lite blod på pappret när jag varit på toaletten, så verkar ändå bli så för mig den här månaden.. Obestämd
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-05-09 19:36:46 följande:

Brallans då finns det ju ändå hopp! Jag har blivit gravid 6 dagar innan äl .

Symetrical hoppas bara det är en tillfällig dipp, går kanske upp tills imorgon.

Själv fick jag äntligen äl i helgen. Positivt äl test och temp höjning.
    Har redan fått molvärk och har fortfarande äl flytningar... konstig kropp....

Hurra! Kul med så många äl i antågande! då kan jag fokusera på er istället för på min egna förvirrade kropp Tungan ute
    Hade också ew dagen efter tydliga känningar den här cykeln, så verkar kunna bli så ibland. Ingen hög tempökning heller, så ff satte äl till söndagen, även om jag är ganska säker på att den inföll på lördagen, eller senast natten till söndag.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida