Symetrical skrev 2022-05-09 15:54:15 följande:
Aha, då är jag med! :)
Men vad spännande! När tänker du testa om inte mensen hinner först? ;)
Förutom att jag åkt på en seg förkylning mår jag väl helt okej. Vagt illamående och molvärk, samt lite ömma bröst som vanligt innan mens (verkar vara allmänt känslig mot progesteron! xD). Senaste cyklerna har den riktiga mensvärken satt in på äl+8-9, så borde dyka upp senast imorgon. Vore skönt om tempen steg lite igen, så att jag inte får ännu kortare lutealfas! Försökt googla mig till huruvida förkylningar kan sänka tempen, men hittar bara om förhöjd temp vid virusinfektioner. Duh! Det vet jag ju att man ofta kan få. Vill ju veta om den istället kan bli lägre!
Jag har faktiskt redan börjat testa, men det är big fat negative. Så jag tror inte alls att det blev nått denna månaden. Fast man inte ville, så går man ändå och hoppas lite.
Jaha brukar du må så innan mens, illa å så?Jag har själv haft svårt för nedbrytningen av mitt eget progesteron och ledigt av både PMS och PMDS. Skit surt när det blir så.
Lutealfasen brukar hålla sig till de dagar som du brukar ha, det är bara follikulärfasen som är olika långa.
Ja det är ju lustigt att din temp har sjunkit när du har en infektion i kroppen :/ Där kan jag tyvärr inte hjälpa dig Hihi.