• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-09 06:54:59 följande:

Yaay! Låter onekligen lovande! Kopulera mera! Flört

Här kom det ett rejält ras idag. Hoppas verkligen inte mensen kommer än, så lutealfasen blir ännu kortare än 10 dagar >_<
    Har även åkt på en förkylning, men det borde väl snarare ge högre temp!? Obestämd

Kan ju hända du har en inplantations dip! Cool Om du inte är helt hundra på äl dagen.

Faktum är att idag känns det som jag också ska ha mens. Hahaha! Skrattande Men äl och mens känningar kan ju vara lika. 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-09 10:10:01 följande:
    Aj fasiken! Aja, ibland kommer liksom livet emellan. Men när var det ni fick till det sist då? Vår trea blev ju till på ett ligg 3-4 dagar innan äl ;) Känns det i kroppen som att ägget släppt? kan du inte langa grafen? Oskyldig

Ja de känns inte som hela världen faktiskt, just nu är jag mest nöjd med att kroppen och tempen är som den brukar haha. Vi fick till det torsdag kväll så inget är ju omöjligt.. tror den släppt om den inte misslyckats och gör ett till försök men de lär väl visa sig om några dagar hur tempen ter sig.. funderar på att köpa vaginal temp till nästa cykel för att slippa krångla med ?sova med öppen mun? problemet Glad

• Brallans
    Hoppas 2012 skrev 2022-05-09 11:09:31 följande:

Är mensvärk vanligt trots gravid?

Jag hade som mensvärk sist jag var gravid, hade det några dagar innan beräknad mens samt till någon vecka efter BIM iaf enligt min FF graf från den tiden. 

• Nyponet01

Hoppas: jag hade också mensvärk sist jag var gravid. Rejält! Tom mer än vid mens. Blev orolig för utomkveds och fick kollat, men allt var ok. 

• Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-05-09 10:54:55 följande:

Hallå tjejer, nu är jag här igen. 

Hur går det för er, någon som plussat sen förra cykeln? :D

Måste bara dela med mig av det skumma som jag ALDRIG varit med om innan. Jag använder mig av fertilitetsmonitor ska tilläggas, min LH låg på låg denna dagen så vi mös lite. Jag sa att vi måste vara försiktiga (men så blev det ju inte). Redan samma dag så kände jag av ÄL smärtor och dagen efter fick jag en pik på min monitor. Hjärnan sa säkert när den märkte av satsen, nu jävlar ska vi ta vara på de små soldaterna och släppa ett ägg. Skickar med bilden på min cykel..

Har ni varit med om att det inte ens varit någon stegring i LH utan pang på bara, alltså från låg till pik på en gång? 

Inget plus, förutom Cinapuffen, men det kanske du redan vet? :)
    Jag har varit med om snabb stegring på ältest, men aldrig använt monitor, så kan inte svara på det!
    Hahaha. Underbart! Alla receptorer på helspänn. We are under attack, release the beast! ;P

Varför skulle ni vara försiktiga då? Pga fattig födelsedag? ;)
    Hur känns det i kroppen? Jag ligger typ 2-3 dagar efter dig!
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-09 11:06:09 följande:
    Kan ju hända du har en inplantations dip! Cool Om du inte är helt hundra på äl dagen.

Faktum är att idag känns det som jag också ska ha mens. Hahaha! Skrattande Men äl och mens känningar kan ju vara lika. 
    De kan verkligen vara lika! Hoppas att det är lansering inom kort ;)

Skulle kunna vara, men har aldrig haft en sån dipp förr när jag blivit gravid, så antar att jag (dumt nog) utgår från det Tungan ute
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-09 11:12:56 följande:

Ja de känns inte som hela världen faktiskt, just nu är jag mest nöjd med att kroppen och tempen är som den brukar haha. Vi fick till det torsdag kväll så inget är ju omöjligt.. tror den släppt om den inte misslyckats och gör ett till försök men de lär väl visa sig om några dagar hur tempen ter sig.. funderar på att köpa vaginal temp till nästa cykel för att slippa krångla med ?sova med öppen mun? problemet Glad

Ser onekligen ut som äl i lördags! :D Hoppas att det fanns lite ew-sekret nånstans därinne som tog hand om de små simmarna på bästa vis (läs: kapslade in de små satarna och höll dem gisslan tills ägget förmådde släppa!) {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-09 12:41:42 följande:
    Ser onekligen ut som äl i lördags! :D Hoppas att det fanns lite ew-sekret nånstans därinne som tog hand om de små simmarna på bästa vis (läs: kapslade in de små satarna och höll dem gisslan tills ägget förmådde släppa!) {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ja man får väl vänta och se om de vart något gisslandrama eller inte hahaha.. var ändå lite kul att kunna sätta ut E en dag för det var ett bra tag sen sist... var tom tvungen att googla skillnaden för att kunna sätta ut rätt :) 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-09 13:20:46 följande:
    Ja man får väl vänta och se om de vart något gisslandrama eller inte hahaha.. var ändå lite kul att kunna sätta ut E en dag för det var ett bra tag sen sist... var tom tvungen att googla skillnaden för att kunna sätta ut rätt :) 

Woho! Små vinster är ändock vinster! Solig

Själv sitter jag mest här med mitt sprängande huvud och rinnande näsa och väntar på att mensvärken skall infinna sig. Bör bli senast imorgon Cool

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida