• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-06 14:15:23 följande:
    Go eggo, lets ger preggo!!! Cool

Haha bästa idag Cool

• Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-05-06 16:27:37 följande:

Funderar och googlar (alldeles för mycket) vad mina ömma bröst kan bero på. Är plötsligt orolig att det inte kommer vara bra för denna cykel. Hittar givetvis hur mycket som helst orsaker på nätet! Hahaha! Skrattande
    Östrogen dominans brukar ge ömma bröst. Då är jag orolig att det kommer ge problem för ägget att fästa. Det är ju bra för ägglossningen, men för att ägget ska fästa och rooma-in behövs balans mellan progesteron och östrogen. Tungan ute
    Sen hittade jag histaminintolerans. Massor av symptom som passade in. Hahaha! Skrattande Så klart! Och då undrar jag om det är svårare bli gravid om man har det. 
    Osv, osv.... Tungan ute
    Säg åt mig att sluta googla!! Skrattande

Jag har ingen aning faktiskt men kan säga sluuuuta googla iaf Tungan ute

jag brukar ha ?ömma? bröst fram och tillbaka kring äl men vet inte om det är bra el dåligt, alltid haft det så länge jag kan minnas. 
  • Brallans
    Minaälsklingar skrev 2022-05-06 16:29:34 följande:

Rejäla äl flytningar och nästan positivt äl test imorse, får se om det kan vara positivt ikväll.
    Nu planerar vi mys ikväll och plus på stickan om ca 2 veckor GladGravidPlus
    Lycka till alla med äl i helgen och så klart symetrical som redan går och väntar in bim Skrattande

Hejja hejja och trevlig helg Glad

• Symetrical

Mindre googlande och mer otukt åt folket! Go bananas nu, mina kära töser! Själv börjar jag bli lättirriterad, så mensen kommer nog inom en vecka xD

• Pandy13
    Symetrical skrev 2022-05-06 18:25:21 följande:

Mindre googlande och mer otukt åt folket! Go bananas nu, mina kära töser! Själv börjar jag bli lättirriterad, så mensen kommer nog inom en vecka xD

Hahaha bästa!! :D

Lycka till tjejer! Hoppas ni får era plus snart!
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-05-06 16:44:13 följande:
    Jag har ingen aning faktiskt men kan säga sluuuuta googla iaf Tungan ute

jag brukar ha ?ömma? bröst fram och tillbaka kring äl men vet inte om det är bra el dåligt, alltid haft det så länge jag kan minnas. 
    Jag brukar alltid få typ en vecka innan mens, sen försvinner det typ på mensdag 2-3. Nu kom det också ungefär en vecka innan mens, kanske ännu tidigare, men försvann aldrig helt! Förvånad  Så jag har alltså haft ömma bröst sedan förra cykeln. Och ikväll är det extremt. 
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-06 18:25:21 följande:

Skrattande You're so funny! Skrattande
    Men någon mens tror vi inte på Flört 
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-06 22:25:46 följande:
    Jag brukar alltid få typ en vecka innan mens, sen försvinner det typ på mensdag 2-3. Nu kom det också ungefär en vecka innan mens, kanske ännu tidigare, men försvann aldrig helt! Förvånad  Så jag har alltså haft ömma bröst sedan förra cykeln. Och ikväll är det extremt. 
    Jag får jämt ömma bröst vid äl och ända fram tills mensen kommer. Minns dock att jag haft det flera dagar in i nästa cykel nån gång och det var när jag åt letrozol, vilket ju är ägglossningsstimulerande och slemhinneuppbyggande, så kanske inte behöver vara negativt. Var även den cykel jag blev gravid ;)
  • Nyponet01

Nu undrar jag hur jag ska lägga min coverline? Jag har läst att man får ut den på tempen på dom först 10 dagarna. Man tar högsta tempen under dom 10 dagarna och plussar på 0,1. Stämmer det? För då hamnar jag på 36.9! Förvånad Och jag som aldrig mig veteligen har temp mer än högst 37°. 
    Eller ska jag köra på förra cykelns coverline? 
    Verkligen annorlunda kurva denna cykel.
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-07 07:00:50 följande:
    Jag får jämt ömma bröst vid äl och ända fram tills mensen kommer. Minns dock att jag haft det flera dagar in i nästa cykel nån gång och det var när jag åt letrozol, vilket ju är ägglossningsstimulerande och slemhinneuppbyggande, så kanske inte behöver vara negativt. Var även den cykel jag blev gravid ;)
    Ja, vi får hoppas det inte blir någon påverkan på ägglossningen. Glad
    Kan ju vara upp till en vecka kvar till ägglossningen, så allt kan hända!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida