• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Minaälsklingar

Nej jag känner mig inte sjukare än vanligt, har iförsig pollenallergi som jag känner av lite men vi får se till imorgon vad tempen säger då.
    Vi har myst varannan dag nu eftersom jag inte visste när äl skulle inträffa.
    Har kollat tappen och den har flyttat sig väldigt långt upp men kan tyvärr inte nå hålet för det är för långt in,  kan bara precis nudda kanten, får väl skaffa längre fingrar Obestämd

• Nyponet01

Min temp goes bananas! Skrattande men som jag skrev igår, växlingar kanske betyder att det händer saker. :P Är ju bara på cd 8, så det hinner väl hända mycket mer. 
    Dock har jag som jag tidigare nämnt, legat ovanligt högt i temp denna cykel.
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-05 06:34:16 följande:
    Min temp goes bananas! Skrattande men som jag skrev igår, växlingar kanske betyder att det händer saker. :P Är ju bara på cd 8, så det hinner väl hända mycket mer. 
    Dock har jag som jag tidigare nämnt, legat ovanligt högt i temp denna cykel.
    Samma som för mig då! Brukar ligga på 36,7 innan äl, men den här cykeln var jag uppe på 36,9 flera dagar! Säkert därför ff spådde äl till en dag senare med, även om dippen vad dagen innan.. Obestämd Dock väldigt hög för din del idag! Du känner dig inte sjuk eller så? Skulle tro att tempen sjunker för dig imorgon igen :)
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-05-04 21:58:11 följande:

Nej jag känner mig inte sjukare än vanligt, har iförsig pollenallergi som jag känner av lite men vi får se till imorgon vad tempen säger då.
    Har kollat tappen och den har flyttat sig väldigt långt upp men kan tyvärr inte nå hålet för det är för långt in,  kan bara precis nudda kanten, får väl skaffa längre fingrar Obestämd

Väntar med spänning på dagens temp för din del! Mer spännande än min egen xD
    Jag har långa fingrar, men når ändå inte alltid upp. Dock förflyttar sig livmoderstappen under dagen, så oftast är det inga problem att känna den lite senare på dagen för min del :P
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-05 06:39:49 följande:
    Samma som för mig då! Brukar ligga på 36,7 innan äl, men den här cykeln var jag uppe på 36,9 flera dagar! Säkert därför ff spådde äl till en dag senare med, även om dippen vad dagen innan.. Obestämd Dock väldigt hög för din del idag! Du känner dig inte sjuk eller så? Skulle tro att tempen sjunker för dig imorgon igen :)
    Är också ganska säker på att jag kommer få en sänkning imorgon. Mår bra idag. Har ingen allergi. Och är ganska säker att tempen stämmer, för igår var jag nästan svettig när jag vaknade, riktigt varm. Idag var jag cool. Skrattande
  • Nyponet01
    Minaälsklingar skrev 2022-05-04 21:58:11 följande:

Varannan dags mys är bra! Då garderar du dig. Tänkte också försöka med det.
    Som Symetrical skriver kan ju tappen ändra läge. Både ligga högre, bakåt och framåt. Min ligger ibland så långt bakåt så jag inte når den.
    Din karl kanske har längre fingrar? Flört Hahaha! Skrattande
  • Minaälsklingar

Idag var det inte lika spännande längre.
    Tempen har gått ner så det var nog en tillfällig höjning.
    Tror i alla fall att det är på gång nu för har äl flytningar så närmaste dagarna borde ägget släppa.
    Tyckte väl det var konstigt att jag skulle missat alla symptom.

• Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-05-05 08:44:29 följande:

Idag var det inte lika spännande längre.
    Tempen har gått ner så det var nog en tillfällig höjning.
    Tror i alla fall att det är på gång nu för har äl flytningar så närmaste dagarna borde ägget släppa.
    Tyckte väl det var konstigt att jag skulle missat alla symptom.

Förstår det! Men skönt att det verkar vara på g nu i alla fall! Jag får ofta en temphöjning någon dag innan dipp och äl, så hoppas att det är samma för dig
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-05 06:56:16 följande:
    Är också ganska säker på att jag kommer få en sänkning imorgon. Mår bra idag. Har ingen allergi. Och är ganska säker att tempen stämmer, för igår var jag nästan svettig när jag vaknade, riktigt varm. Idag var jag cool. Skrattande
    Då beror det säkert på det! Sen är ju som sagt armhåletempning ganska otillförlitlig, så kanske därför du får såna svängningar med. Spelar ju mindre roll dock! Glad
  • H0nd3ndär

Min temp svänger med ganska kraftigt där i början (eller 10 första dagarna ca) innan den sjunker när det närmar sig äl. Tror inte det är något att fästa någon större vikt vid Glad

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida