• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-04-30 20:34:22 följande:
    Ser ju nästan ut på kurvan som du haft ägglossning på cd 0 Tungan ute Kurvan ska väl gå neråt vid mens? men din går uppåt. Hmm.....

Haha ja ellerhur, den gick stadigt neråt dagarna innan mens men vet inte om det räknas, brukar dock inte ha 36,5 innan ÄL men men ingenting som förvånar mig längre :) 

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-30 18:42:06 följande:
    Just det, ja. Tänkte inte på att den bryter vid mens xD
    Hoppas att du får en normal cykel nu i alla fall!!!

Japp normal cykel är beställt och ska levereras senast månad :D 

• Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-04-30 21:27:55 följande:

Det fertila fönstret är ändå en rätt spännande del i cykeln. Dessutom lättare att få till en äl än ett plus på stickan Cool

Här är jag på cd10. Blodbadet är slut och förhoppningsvis börjar jag så sakta bli fertil Glad

Mannen får nog komma till imorgon tror jag. Här hemma märker maken själv i vilken fas jag är i cykeln. Jag går från "kom inte för nära för då kastrerar jag dig" till "mmm, vilken sexig karl. Honom vill jag förföra" inom loppet på ett par dar. Haha. Igår bad jag honom om en spontankram. Varav han lyste upp och kommenterade "kvinnan börjar bli fertil" Cool

Hahaha. Underbart!!! :?D
    Känner att det är lite samma här hemma. Mannen påpekade igår att det var så trevlig stämning i hela familjen. Var nära att svara att det är för att jag har äl och då gör allt för att barnen skall vara nöjda, för att på så sätt göra dig glad och avslappnad vilket oundvikligen resulterar i liggeri ;)
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-30 21:47:31 följande:

Haha ja ellerhur, den gick stadigt neråt dagarna innan mens men vet inte om det räknas, brukar dock inte ha 36,5 innan ÄL men men ingenting som förvånar mig längre :) 

Jag får ofta ett uppsving i tempen på typ cd 3-4 innan den sjunker igen, så tror inte att det är ovanligt. Vad låg den på idag?

Här fick jag värsta ew-klumpen när jag var på toa imorse, så misstänker att det var det sista fertila sekretet som kom ut. Tappen kändes i alla fall fastare och mer stängd och har inte samma ägglossningssmärta, så skulle tro att ägget släppt.
    Tempen låg 0,1 grad högre än igår, men den brukar sega sig upp, så inget ovanligt. Känns som att morgondagens temp är mer avgörande!
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-01 08:06:45 följande:
    Jag får ofta ett uppsving i tempen på typ cd 3-4 innan den sjunker igen, så tror inte att det är ovanligt. Vad låg den på idag?

Här fick jag värsta ew-klumpen när jag var på toa imorse, så misstänker att det var det sista fertila sekretet som kom ut. Tappen kändes i alla fall fastare och mer stängd och har inte samma ägglossningssmärta, så skulle tro att ägget släppt.
    Tempen låg 0,1 grad högre än igår, men den brukar sega sig upp, så inget ovanligt. Känns som att morgondagens temp är mer avgörande!

Ja sen att jag sov första natten hemma efter en dryg vecka, dvs 8 Tim tokdäckad sömn gjorde nog sitt också med en grad högre temp, idag tillbaka på 36,4 igen.. 

Okej nu börjar snart spänningen inför BIM för dig, är sjukt taggad att följa er andra som passerat äl Skrattande

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-01 11:31:46 följande:

Ja sen att jag sov första natten hemma efter en dryg vecka, dvs 8 Tim tokdäckad sömn gjorde nog sitt också med en grad högre temp, idag tillbaka på 36,4 igen.. 

Okej nu börjar snart spänningen inför BIM för dig, är sjukt taggad att följa er andra som passerat äl Skrattande

Känns fortfarande väldigt avlägset, men tiden brukar ju gå ganska fort så poff är det söndag igen! Tungan ute

Har dock ingen bra känsla inför den här cykeln, så räknar redan med mens, vilket förvisso inte vore någon katastrof då jag ska på bröllop 28/5. Alltid bra att ha nåt sånt att se fram emot ifall det inte tar sig, så blir man mindre besviken! Första cykeln var det en 40-årsfest inbokad, förra cykeln var det ju dels det faktum att sen decemberbebis kanske inte kändes helt optimalt + påsken, den här gången bröllop och nästa midsommar ;P

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-01 11:54:53 följande:

Känns fortfarande väldigt avlägset, men tiden brukar ju gå ganska fort så poff är det söndag igen! Tungan ute

Har dock ingen bra känsla inför den här cykeln, så räknar redan med mens, vilket förvisso inte vore någon katastrof då jag ska på bröllop 28/5. Alltid bra att ha nåt sånt att se fram emot ifall det inte tar sig, så blir man mindre besviken! Första cykeln var det en 40-årsfest inbokad, förra cykeln var det ju dels det faktum att sen decemberbebis kanske inte kändes helt optimalt + påsken, den här gången bröllop och nästa midsommar ;P

Ja jag tycker tider rusar fram nu på våren, inte mig emot :) 

Ja det är ändå skönt att kunna ha något roligt att se fram emot ifall det inte tar sig, måste genast styra upp något kul här i slutet på maj :D 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-01 21:31:33 följande:
    Ja jag tycker tider rusar fram nu på våren, inte mig emot :) 

Ja det är ändå skönt att kunna ha något roligt att se fram emot ifall det inte tar sig, måste genast styra upp något kul här i slutet på maj :D 
    Eller hur!? Har sån flyt att allt sånt infaller mellan bim och äl med, så behöver inte ens oroa mig för att jag ev kan vara gravid och därför inte kunna ta ett glas eller två FlörtSkål

Idag steg tempen ytterligare, så ägget lär ha släppt. Hade lite ew igår med, om än väldigt lite. Äl-smärtan hade dock släppt och tappen kändes ju stängdare, så skulle tippa på att äl var i lördags, alt natten till söndag. Känns som att det spelar mindre roll dock. Huvudsaken är att the egg has left the building! ;P
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-02 09:20:06 följande:
    Eller hur!? Har sån flyt att allt sånt infaller mellan bim och äl med, så behöver inte ens oroa mig för att jag ev kan vara gravid och därför inte kunna ta ett glas eller två FlörtSkål

Idag steg tempen ytterligare, så ägget lär ha släppt. Hade lite ew igår med, om än väldigt lite. Äl-smärtan hade dock släppt och tappen kändes ju stängdare, så skulle tippa på att äl var i lördags, alt natten till söndag. Känns som att det spelar mindre roll dock. Huvudsaken är att the egg has left the building! ;P
    Spännande! Cool Jag tror på ditt ägg och hållet tummarna! 
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-05-01 11:31:46 följande:

Har du blött något mer? Det blev aldrig någon riktig mens? Kanske din livmoder behövde liten semester för att bygga upp redig slemhinna inför denna cykel! Flört
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida