• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    MariaNathalie skrev 2022-04-27 18:59:16 följande:

Hej tjejer
    Är tillbaka igen efter ett MA. Börjat blöda idag. Känns skönt att det kom igång av sig själv. Ska på återbesök på kvinnokliniken imorgon. 
    Håller tummarna att det ska gå på tredje gången nu. 

Alla tummar och tår hålla för dig! HjärtaPlus
  • Minaälsklingar

Jag tog mitt första äl test igår som jag tyckte såg ut som en stegring, sen nu idag när jag tog så var det svagt igen. 
    Undra om jag missat äl nu eller om det var någon tillfällig stegring igår.
    Brukar alltid få stegring och sen svagt efter äl.
    Hoppas verkligen det inte har varit för nu har ju inte jag och mannen myst eftersom jag har haft blödning efter cellprov, därför har jag inte heller märkt om jag har haft något äl sekret, har också haft molvärk som jag tänkt varit efter cellprovet.
    Har haft hugg hela dagen i vänster äggstock så jag vet inte om det är ägget som förbereder sig eller som det släppt. 
    Är bara på cd 10 så tycker det känns lite väl tidigt om äl redan skulle varit. Trodde det skulle vara starkare till idag och inte svagare....

• Cinapuffen

Hej tjejer
    Är tillbaka igen efter ett MA. Börjat blöda idag. Känns skönt att det kom igång av sig själv. Ska på återbesök på kvinnokliniken imorgon. 

Beklagar {#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för tredje gången gillt! Hjärta
  • Minaälsklingar
    Nyponet01 skrev 2022-04-27 16:14:47 följande:

Ja, imorgon faller nog "dommen" Skrattande eller så ligger tempen på precis samma som idag! bara för att. Tungan ute
    Jag har faktiskt ett oöppnat paket med ägglossningstest hemma, eftersom jag trodde att dom andra inte skulle räcka. Fick ju äl senare. Men graviditetstest slösar jag inte pengar på! HA HA! Skrattande
    Spännande Symetrical! Är lika nyfiken på din temp imorgon som min egen.

Spännande Glad
  • Minaälsklingar
    Symetrical skrev 2022-04-27 12:23:35 följande:

Och så en tillhörande tråkig graf xD

Nä den är inte tråkig, följer grafen med spänning :)

Då har din äl kanske redan varit, bara att vänta in Plus
  • H0nd3ndär
    Minaälsklingar skrev 2022-04-27 20:11:06 följande:
    Av någon anledning kan jag bara citera sista inlägget i tråden. Vart egentligen ditt långa inlägg som skulle citeras {#emotions_dlg.flower}

Vart äl-testet inte positivt tror jag inte du behöver vara orolig för att äl varit. Äl-hormon finns hela tiden och kan gå lite upp och ner innan det sticker på allvar och blir positivt.

Runt 60% av kontrollsyrecket är inte ovanligt att mina tester kan visa strax efter mensen är slut. Sedan sjunker de hos mig igen för att sedan bli starkare än kontrollstrecket inför äl.
  • Brallans

Hej tjejer

Åh beklagar, håller en extra tumme för tredje gången gillt {#emotions_dlg.flower}

• Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-04-27 18:10:23 följande:
    Brallans skrev 2022-04-27 17:48:11 följande:

Hejja ägget hejja hejja Flört

Tack bäjbs! Älskar peppen i den här tråden Skrattande
    Eller hur! Glad Det föder hopp och tro och positivitet! Och det kan bara vara bra för våra ägg! 
    Lycka till ALLA!!
  • Nyponet01
    Minaälsklingar skrev 2022-04-27 19:38:52 följande:

Jag tog mitt första äl test igår som jag tyckte såg ut som en stegring, sen nu idag när jag tog så var det svagt igen. 
    Undra om jag missat äl nu eller om det var någon tillfällig stegring igår.
    Brukar alltid få stegring och sen svagt efter äl.
    Hoppas verkligen det inte har varit för nu har ju inte jag och mannen myst eftersom jag har haft blödning efter cellprov, därför har jag inte heller märkt om jag har haft något äl sekret, har också haft molvärk som jag tänkt varit efter cellprovet.
    Har haft hugg hela dagen i vänster äggstock så jag vet inte om det är ägget som förbereder sig eller som det släppt. 
    Är bara på cd 10 så tycker det känns lite väl tidigt om äl redan skulle varit. Trodde det skulle vara starkare till idag och inte svagare....

Jag rekommenderar clearblues digitala! Då blir det aldrig någon tvekan. Äl känningar kommer oftast innan ägget släpper, så jag tycker det låter som det inte gjort det på dig än. Jag hade inget äl sekret denna gång. Har väldigt sällan. Men tydlig äl. Lycka till! Glad
  • Nyponet01

Hej tjejer

Styrkekramar! Håller också tummarna för dig! Glad
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida