• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-04-26 17:32:25 följande:

Vet inte om det är äl +12 eller +11. Beror ju på om jag hade äl 14/4 el 15/4. 

Ganska övertygad om att du hade äl 14:e, både om man tittar på temp och test! Såååå spännande!!!
  • Minaälsklingar
    Nyponet01 skrev 2022-04-26 06:34:32 följande:

Har inte hängt med i din "historia" Minaälsklingar, så varför var du på gyn? Har du försökt länge?

Jag var tvungen att avbryta min förra graviditet i v 15 pga dödlig kromosom avvikelse på vår lilla flicka, det var i december. 
    Hoppades att jag skulle bli gravid direkt men så blev det inte, nu är jag inne på försök nr 5 efter. 
    Så man kan ju säga att vi har försökt sedan förra sommaren. 

Var hos gyn för att jag har haft bäckensmärtor och molvärk dom senaste månaderna så ville kolla så jag inte hade någon infektion eller liknade.

Din kurva ser fin ut,  hoppas på ett plus snart! Jag hade inte klarat av att vänta med testningen
  • Minaälsklingar
    Symetrical skrev 2022-04-26 07:20:32 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Man brukar väl inte blöda mer än ett par dagar efter!? Tänker också att om det är lite brunt kvar behöver du nog inte oroa dig, eftersom det då inte är en aktiv blödning, utan gammalt blod som kommer ut :)
    Vilken cd är du på nu? När förväntas äl komma?
    Ser ut att vara mest brunt kvar nu så det gick nog fort över igen.
    Äl borde vara på fredag eller däromkring om det blir som förra månaden. 
    Sen bim fredagen den 13 Spöke

Ser att du kanske blev lite tidigare denna månaden, spännande!
  • Minaälsklingar
    Brallans skrev 2022-04-26 17:54:17 följande:

WIHOOOO här vare blod under em som kom, kör en segerdans i stallet.. en väldigt sakta sådan då jag har sjukt ont i magen men ändå Skrattande

Trodde aldrig jag skulle vara så glad över mensen igen haha

Så skönt!
    Nu håller vi på Maj månad Plus
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-04-26 19:44:43 följande:
    Ser ut att vara mest brunt kvar nu så det gick nog fort över igen.
    Äl borde vara på fredag eller däromkring om det blir som förra månaden. 
    Sen bim fredagen den 13 Spöke

Ser att du kanske blev lite tidigare denna månaden, spännande!
    Så skönt! Då är det nog bara att tuta och köra nu ;)

Jag lär också ha bim kring 12-13/5, lite beroende på när äl nu behagar infinna sig! Time will tell, I guess.. som vanligt! xD
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-26 19:06:41 följande:
    Hurra!!! Länge leve syndafloden! Nu jäklar köra vi bebisbakning i maj! ;)
    Japp nu jäklar är det raka vägen in i kaklet, sjukt taggad Skrattande
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-04-26 17:54:17 följande:

WIHOOOO här vare blod under em som kom, kör en segerdans i stallet.. en väldigt sakta sådan då jag har sjukt ont i magen men ändå Skrattande

Trodde aldrig jag skulle vara så glad över mensen igen haha

Grattis till tantröd! Skrattande  och cd 1! Cool
  • Nyponet01
    Minaälsklingar skrev 2022-04-26 19:38:26 följande:
    Jag var tvungen att avbryta min förra graviditet i v 15 pga dödlig kromosom avvikelse på vår lilla flicka, det var i december. 
    Hoppades att jag skulle bli gravid direkt men så blev det inte, nu är jag inne på försök nr 5 efter. 
    Så man kan ju säga att vi har försökt sedan förra sommaren. 

Var hos gyn för att jag har haft bäckensmärtor och molvärk dom senaste månaderna så ville kolla så jag inte hade någon infektion eller liknade.

Din kurva ser fin ut,  hoppas på ett plus snart! Jag hade inte klarat av att vänta med testningen
    Fy vad hemskt! Gråter  
    Finner inga ord!
    Skönt att allt verkar ok nu iaf! Lovar att hålla bägge tummarna för dig! 
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-04-26 16:21:25 följande:
    Eller hur!? Skrivdiarré delux! Tungan ute

Trodde absolut inte att jag skulle skriva på cd 13 att det känns som att äl kommer inträffa när som, men så känns det faktiskt! Inte haft äl såhär tidigt sedan innan första graviditeten, dvs för 10 år sedan!!!
    Vet inte om du skrivit någonstans eller jag bara missat, men använder du ägglossningstest? Eller kör du bara på temp?
  • Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-04-26 20:04:07 följande:
    Grattis till tantröd! Skrattande  och cd 1! Cool

Tack Cool

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida