• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • H0nd3ndär

Nyponet: är ju en hel del som tar sig redan på försök 1 så varför inte. Åk till grannkommunen och köp test vettja. Haha Cool

Symetrical: tidig äl måste vara ett gott tecken! Solig

Brallans: Äntligen! Solig

Här blöder jag fortfarande på cd 6. Det har minskat men fortfarande blod. Är nog 1-2 dagars mens kvar. Tanken vart försök till amningsavslut nu till helgen men så har lillfian fått feber och hänger i bröstet mer eller mindre hela natten. Jag skulle ju minska, inte öka produktionen... aja, förhoppningsvis går det ändå och om inte får det väl bli en månad till med kort lutealfas och bättre odds i juni. Men hade ändå vart najs att plussa nu i maj!

• Nyponet01

Jahap! Tur jag inte köpt något test! Idag dippade det och känner i varje nerv att jag ska ha mens. Tungan ute Tror dock inte det blir idag, utan imorgon eller fredag. Tråkigt! men jag följer er med spänning! Glad
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-04-26 20:21:53 följande:
    Vet inte om du skrivit någonstans eller jag bara missat, men använder du ägglossningstest? Eller kör du bara på temp?
    Går bara på känningar och temp. Känns onödigt att hålla på med test när jag känner av äl så löjligt tydligt ;P 
    Nyponet01 skrev 2022-04-27 06:24:33 följande:
    Jahap! Tur jag inte köpt något test! Idag dippade det och känner i varje nerv att jag ska ha mens. Tungan ute Tror dock inte det blir idag, utan imorgon eller fredag. Tråkigt! men jag följer er med spänning! Glad

Men det där är ju ingen rejäl dipp. Kan vända tillbaka upp igen! Känns som att morgondagens temp kommer tala sitt tydliga språk för din del! 
  • Symetrical

Kände nyss på tappen som den digger jag är och den var låg hård och stängd redan! Har även en torrare känsla generellt idag och mindre äl-känningar än igår, även om det fortfarande kommer lite småhugg. Känns dock mer som efterkänningar.. Får väl se om tempen stiger imorgon, eller om det var falskt alarm Obestämd

• Nyponet01

Ja, imorgon faller nog "dommen" Skrattande eller så ligger tempen på precis samma som idag! bara för att. Tungan ute
    Jag har faktiskt ett oöppnat paket med ägglossningstest hemma, eftersom jag trodde att dom andra inte skulle räcka. Fick ju äl senare. Men graviditetstest slösar jag inte pengar på! HA HA! Skrattande
    Spännande Symetrical! Är lika nyfiken på din temp imorgon som min egen.

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-27 12:23:35 följande:

Och så en tillhörande tråkig graf xD

Hejja ägget hejja hejja Flört

• Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-04-27 16:14:47 följande:

Ja, imorgon faller nog "dommen" Skrattande eller så ligger tempen på precis samma som idag! bara för att. Tungan ute
    Jag har faktiskt ett oöppnat paket med ägglossningstest hemma, eftersom jag trodde att dom andra inte skulle räcka. Fick ju äl senare. Men graviditetstest slösar jag inte pengar på! HA HA! Skrattande
    Spännande Symetrical! Är lika nyfiken på din temp imorgon som min egen.

Brallans skrev 2022-04-27 17:48:11 följande:

Hejja ägget hejja hejja Flört

Tack bäjbs! Älskar peppen i den här tråden Skrattande
  • MariaNathalie

Hej tjejer
    Är tillbaka igen efter ett MA. Börjat blöda idag. Känns skönt att det kom igång av sig själv. Ska på återbesök på kvinnokliniken imorgon. 
    Håller tummarna att det ska gå på tredje gången nu. 

• Minaälsklingar
    MariaNathalie skrev 2022-04-27 18:59:16 följande:

Hej tjejer
    Är tillbaka igen efter ett MA. Börjat blöda idag. Känns skönt att det kom igång av sig själv. Ska på återbesök på kvinnokliniken imorgon. 
    Håller tummarna att det ska gå på tredje gången nu. 

Så tråkigt, beklagar. Håller tummarna!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida