• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Minaälsklingar
    Nyponet01 skrev 2022-04-25 21:09:36 följande:

"Är det någon som ser strecket? Test sticka från Nyponet" HA HA HA! Skrattande

Kan se det framför mig Skrattande
  • Nyponet01

Jag kom ju in i den här tråden ganska sent, så har inte orkat läsa allt. Vet ni hur det gått för trådstartaren?

• Minaälsklingar

Idag var jag hos gyn och hon hittade inget konstigt.
    Tog cellprov inne från livmodern, alltså inte livmoder halsen, och ja aj det kändes, men så det tar ju några veckor att få svar på men hoppas att även det ser bra ut.
    Skönt att det inte var någon infektion eller liknande.
    Nu är det bara att vänta in äl. Och hoppas jag hunnit sluta blöda efter provtagningen tills dess för läste att man inte skulle ha sex under tiden pga infektionsrisken och äl vill jag ju inte missa. 

• Nyponet01

Har inte hängt med i din "historia" Minaälsklingar, så varför var du på gyn? Har du försökt länge?

• Nyponet01

Jaha tempsystrar! Nu blir jag nästan religiös! FörvånadSkrattande

Inte alls så pluffsig nu på morgonen, som jag brukar! Lite, lite molvärk i magen och super ömma bröst enda symptom. Satt och kände efter igår kväll då jag hade lite mer molvärk och den kändes faktiskt lite annorlunda. Sen om det gjorde det bara för jag kände efter vet jag inte.
    Men NU är det riktigt spännande!!
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-04-25 20:25:20 följande:

Japp, mens bokad till senast onsdag så det så Glad13-14 dagar brukar den ligga på.. 

Hur går det för dig? Något W i sikte? 

Undrar också Symetrical?
    Några känningar?
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-04-26 06:39:38 följande:
    Jaha tempsystrar! Nu blir jag nästan religiös! FörvånadSkrattande

Inte alls så pluffsig nu på morgonen, som jag brukar! Lite, lite molvärk i magen och super ömma bröst enda symptom. Satt och kände efter igår kväll då jag hade lite mer molvärk och den kändes faktiskt lite annorlunda. Sen om det gjorde det bara för jag kände efter vet jag inte.
    Men NU är det riktigt spännande!!
    Men jisses Amalia! Säger ju att du är preggers ;) Otroligt att du kan låta bli att testa med den kurvan!!! 
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-04-25 21:17:15 följande:

Idag var jag hos gyn och hon hittade inget konstigt.
    Tog cellprov inne från livmodern, alltså inte livmoder halsen, och ja aj det kändes, men så det tar ju några veckor att få svar på men hoppas att även det ser bra ut.
    Skönt att det inte var någon infektion eller liknande.
    Nu är det bara att vänta in äl. Och hoppas jag hunnit sluta blöda efter provtagningen tills dess för läste att man inte skulle ha sex under tiden pga infektionsrisken och äl vill jag ju inte missa. 

Vad skönt att allt såg bra ut! Man brukar väl inte blöda mer än ett par dagar efter!? Tänker också att om det är lite brunt kvar behöver du nog inte oroa dig, eftersom det då inte är en aktiv blödning, utan gammalt blod som kommer ut :)
    Vilken cd är du på nu? När förväntas äl komma?
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-25 20:25:20 följande:

Japp, mens bokad till senast onsdag så det så Glad13-14 dagar brukar den ligga på.. 

Hur går det för dig? Något W i sikte? 

Nyponet01 skrev 2022-04-26 06:42:58 följande:
    Undrar också Symetrical?
    Några känningar?

Jag har en hel massa känningar och det var galet mycket ew igår, samt hög, mjuk och öppen tapp. Blir lite förvirrad för jag trodde absolut inte äl skulle komma innan cd 17-18, men om jag bara utgår från känningar skulle jag säga äl om 1-2 dagar, vilket skulle innebära cd 14-15. Kan ju dock vara en lite utdragen äl så kanske dröjer längre, who knows!? Dessa kroppar xD 

Passade på att implantera några simmare igår om ifall att, för det blir ingen mer påfyllning på ett par dagar nu pga att mannen är ute och flänger ;) Kan slänga in grafen, även om den ju känns ganska intetsägande fortfarande. Brukar dock ofta få en liten tempökning först innan den dippar och ägget släpper. Alltså jag är en sån analysnörd. Tur att ni inte (öppet!) dömer mig för det 8P

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida