• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-07 14:24:13 följande:

Brutal höjning idag! Eller inte Cool

Känner även ett obotligt behov av att skalla någon (vem som!) idag. Med andra ord PMS delux. Kommer ju dock ha en chans till i maj, så får hoppas på bättre lycka då! Solig

Hahaha asså det obotliga behovet att skalla någon kan komma lite titt som tätt för mig iaf och har ingen koppling till mensens antågande? Flört

• Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-05-07 18:08:12 följande:
    Om äl vart idag och det blir som förra och förrförra cykeln att mensen kommer äl+10 17/5. Men hoppas på äl+11/12 denna gången. Inte ammat på över en vecka så hoppas prolaktinet hunnit sjunka undan lite! När jag slutade amma 2an förlängdes min lutealfas till att mensen kom äl+12/13.

Tror också mer på vaginala men höjningen är inte tillräckligt tydlig för att jag ska vara trygg med att äl varit utifrån dagens temp.
    Utifrån ältest och sekret känns det ju som att äl inföll idag och det lär även ff sätta ut, beroende på kommande tre tempar förstås Glad
    Då håller vi tummarna för minst 10 dagars lutealfas den här cykeln och bim 18-19/5 Drömmer
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-07 18:45:42 följande:

Hahaha asså det obotliga behovet att skalla någon kan komma lite titt som tätt för mig iaf och har ingen koppling till mensens antågande? Flört

Förvisso sant. Såna dagar kan komma lite då och då. Får se om behovet sitter i imorgon med, för isf är det nog dessvärre pms xP
    Hur går det för dig då? Älsekret? Graf? När tror du äl infaller? Skrattande
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-05-07 13:37:58 följande:

Forfarande sjukt imponerad över att du skriver för hand istället för app Flört

Ja, alltså jag är lite orolig också, att om jag laddar ner en app så kommer någon att se vad som är i görningen. Skrattande Vill helst hålla det hemligt. Eftersom man inte ens vet om det blir något. Det är ju därför familjeliv är bra. Man är anonym. Glad
  • H0nd3ndär
    Nyponet01 skrev 2022-05-07 20:28:23 följande:
    Ja, alltså jag är lite orolig också, att om jag laddar ner en app så kommer någon att se vad som är i görningen. Skrattande Vill helst hålla det hemligt. Eftersom man inte ens vet om det blir något. Det är ju därför familjeliv är bra. Man är anonym. Glad
    Varför skulle någon se det i mobilen? Upplever apparna anonyma. Och man kan även använda dem som "preventivmedel," och undvika de fetrila dagarna. NC är ju exvis framtaget för det syftet. Dock kostar just den appen.
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-07 20:28:23 följande:
    Är du orolig för en mobilrannsakan, eller brukar du lämna ut din mobil för allmän genomskådning till folk? ;P
    Skämt åsido gör du såklart det som känns bäst för dig! Jag gillar dina hemmagjorde kurvor Solig
  • H0nd3ndär

Ingen tydlig stigning idag oralt, tydligare vaginalt. Får se vad apparna sätter ut längre fram, men kommer ändå utgå från äl+1 idag! Kaffe

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-07 19:11:53 följande:
    Förvisso sant. Såna dagar kan komma lite då och då. Får se om behovet sitter i imorgon med, för isf är det nog dessvärre pms xP
    Hur går det för dig då? Älsekret? Graf? När tror du äl infaller? Skrattande

Håller tummarna för att du lugnar ner dig samt tempökning. 

Nja oklar, är som vanligt förvirrad Skrattande brukar inte ha äl symptom så länge som nu så säkert därför.. får sitta lugnt i båten några dagar till.. missade verkstan igår så påt igen idag Flört

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-08 09:07:43 följande:

Håller tummarna för att du lugnar ner dig samt tempökning. 

Nja oklar, är som vanligt förvirrad Skrattande brukar inte ha äl symptom så länge som nu så säkert därför.. får sitta lugnt i båten några dagar till.. missade verkstan igår så påt igen idag Flört

Otroligt nog har skallningsbehovet släppt! Idag tycker jag typ om mänskligheten igen. Eller ja, i alla fall en del av den xD
    Tillbaka på min klassiska efter äl-temp (37,2) med. Bim om 3-4 dagar.. to be continued!

Bara upp på hästen (eller karln) igen! Tungan ute
  • Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-05-08 08:38:19 följande:

Ingen tydlig stigning idag oralt, tydligare vaginalt. Får se vad apparna sätter ut längre fram, men kommer ändå utgå från äl+1 idag! Kaffe

Skulle också räkna äl igår. Även den orala tempen har ju ökat markant jämfört med igår och dagarna före i förrgår Glad
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida