• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-06 07:29:55 följande:
    Så tänker jag också, trots att jag vet att det inte är riktigt så det funkar. Är så individuellt hur fort en slemhinna bygga upp. Hade varit coolt om man hade kunnat mäta den själv på något sätt! Tungan ute
    VUL apparat för hemma bruk? Flört Om man kunde få hyra typ. Då kunde man ju se exakt när ägget är redo med. Skrattande Så kunde ultraljudet vara typ förspelet inför äl-myset! HAHAHA! Skrattande
  • Nyponet01
    H0nd3ndär skrev 2022-05-06 09:48:27 följande:

Haha, mäta sörmhinnan själv. Det vore nog lite beyond nördigt Cool next level Solig

Här har jag starka äl-känningar idag. Precis som förväntat. Tempen steg lite, men den sjunker nog tillbaka imorgon inför äl.

Gött! Längtar tills jag får värpa! Skrattande
    Satt och tänkte, när jag såg er alla som värper i denna tråden, att tänk om dom som skriver och läser alla sextrådar visste hur mycket sånt som försiggår här! WAHAHA! Skrattande 
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-06 10:42:54 följande:
    VUL apparat för hemma bruk? Flört Om man kunde få hyra typ. Då kunde man ju se exakt när ägget är redo med. Skrattande Så kunde ultraljudet vara typ förspelet inför äl-myset! HAHAHA! Skrattande
    Hahahaha. Hade älskat det! Jag är ju en sån anatominörd, så det räcker och blir över. kanske minus att använda det som förspel då :,P
  • Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-05-06 10:52:29 följande:
    Gött! Längtar tills jag får värpa! Skrattande
    Satt och tänkte, när jag såg er alla som värper i denna tråden, att tänk om dom som skriver och läser alla sextrådar visste hur mycket sånt som försiggår här! WAHAHA! Skrattande 

Hahahahahahaha ja tänk om de visste. 

checkat av första besöket i verkstan igår iaf, har sjuka äl symptom denna månad så jag hoppas det blir en äl nu. 

• Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-06 11:10:11 följande:
    Hahahaha. Hade älskat det! Jag är ju en sån anatominörd, så det räcker och blir över. kanske minus att använda det som förspel då :,P
    Det var på skämt Flört Har gjort VUL ett par gånger och det var inte behagligt precis, även om det inte gjorde ont. Tungan ute
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-05-06 12:08:20 följande:

checkat av första besöket i verkstan igår iaf, har sjuka äl symptom denna månad så jag hoppas det blir en äl nu. 

Håller tummarna!! Glad
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-06 12:08:20 följande:

Go eggo, lets ger preggo!!! Cool
  • Nyponet01

Funderar och googlar (alldeles för mycket) vad mina ömma bröst kan bero på. Är plötsligt orolig att det inte kommer vara bra för denna cykel. Hittar givetvis hur mycket som helst orsaker på nätet! Hahaha! Skrattande
    Östrogen dominans brukar ge ömma bröst. Då är jag orolig att det kommer ge problem för ägget att fästa. Det är ju bra för ägglossningen, men för att ägget ska fästa och rooma-in behövs balans mellan progesteron och östrogen. Tungan ute
    Sen hittade jag histaminintolerans. Massor av symptom som passade in. Hahaha! Skrattande Så klart! Och då undrar jag om det är svårare bli gravid om man har det. 
    Osv, osv.... Tungan ute
    Säg åt mig att sluta googla!! Skrattande

• Minaälsklingar

Rejäla äl flytningar och nästan positivt äl test imorse, får se om det kan vara positivt ikväll.
    Nu planerar vi mys ikväll och plus på stickan om ca 2 veckor GladGravidPlus
    Lycka till alla med äl i helgen och så klart symetrical som redan går och väntar in bim Skrattande

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida