• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical

Skickar lite styrkekramar från sjukstugan. Ni är fantastiska och även om mensen kommer blir det snart ett nytt försök Solig

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-17 09:34:53 följande:
    Håller med, aldrig haft det själv (tror jag) men det låter jäkligt jobbigt...

Tempen lunkar på i samma temp som tidigare, funderar på om jag ska invänta temphöjning innan eventuellt test.. har ju bara några som mäter från 25 så kanske för tidigt att ta ett sånt imorgon då jag är på äl+11? 

Jag hade nog inte kunnat låta bli om tempen ligger lika högt som senaste dagarna. Har alltid fått relativt tydligt plus på äl +10 med vanligt test, så en utgår ju ifrån det! Drömmer
    Med andra ord är det klart du skall testa! För min skull om inget annat! ;P

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-17 16:42:33 följande:

Jag hade nog inte kunnat låta bli om tempen ligger lika högt som senaste dagarna. Har alltid fått relativt tydligt plus på äl +10 med vanligt test, så en utgår ju ifrån det! Drömmer
    Med andra ord är det klart du skall testa! För min skull om inget annat! ;P

Nej jag är ju sjukt sugen måste jag erkänna, sist plussade jag svagt på äl+11 med test från 10.. äsch jag drar av ett test imorn och tempen inte dyker för din och min skull.. är det minus kan jag skylla på att det är för tidigt haha 

• H0nd3ndär
    Brallans skrev 2022-05-17 16:57:45 följande:

Nej jag är ju sjukt sugen måste jag erkänna, sist plussade jag svagt på äl+11 med test från 10.. äsch jag drar av ett test imorn och tempen inte dyker för din och min skull.. är det minus kan jag skylla på att det är för tidigt haha 

Håller tummarna för ett plus imorgon! Och som sagt, visar det negativt kan det ju alltid bli positivt om ett par dagar så länge ingen mens Solig
  • H0nd3ndär

Själv har jag ägnat en stund idag åt att googla utgågna test Cool Och det verkar främst som att de blir okänsligare och kräver mer för att visa. Inte att de ger falskt positivt.

Det bör betyda att de är brukbara men att jag behöver vänta längre innan jag kan få resultat vid testning. Känner mig sådär lagom omotiverad att köpa nya tester...

Ingen mens här ännu. SKÖNT. Amningsstoppet har fungerat. Blir en lutealfas på minst 10 dagar... Solig

• Nyponet01
    H0nd3ndär skrev 2022-05-17 11:50:21 följande:

Här störtdök tempen som befarat idag. Men än ingen mens. Vore fantastiskt om den höll sig borta iaf tills imorgon. Bim idag.

Insåg också att alla mina gravtester är för gamla. De känsliga gick ut i mars -21 och de vanliga jan-21. Så får nog bli att beställa nya... men till skillnad från äl-tester som används mycket här hemma är gravtesterna sparsam åtgång av. Så känner mig sådär lagom omotiverad.

Mår fortfarande skumt. Matt, mensvärk och inte sugen på något... så kan vara förkylningen som fortfarande sitter i lite... men som sagt än ingen mens.

Tråkigt med tempen, men som dom andra också skrivit, hoppas vi mensen håller sig borta lite till så du får längre lutealfas. Glad
  • Nyponet01

Spännande! CoolSkrattande 
  • Nyponet01

Jag googlade igår (ibland är googling faktiskt lite bra ) på huskurer för UVI och dricka äppelcider vinäger i vatten skulle tydligen vara bra. Så tog ett glas på kvällen och morgonen var besvären borta. Tog ändå ett glas till på morgonen. Under fm kände jag tyvärr igen symptom på uvi, men har tagit ett par glas till under dagen och nu känner jag inget. Glad Så det blev allt mys. Flört
    Har dock inte haft några äl symptom idag! Förvånad Inget sekret längre, så hade det bara i knappt 2 dagar. Ska man inte ha det i flera dagar? 
    Vet inte om kroppen lyckades, eller om det bara var ett ynkligt försök till äl. Skrattande  Återstår att se på tempen. Gick upp 0,4° från igår, så fortsätter det uppåt var nog äl igår. Fortsätter det hoppa, så är det nog fortfarande förvirring i mitt hormon kalas. Ha,ha,ha! Skrattande

• Symetrical

Precis, ett minst sagt vinnande koncept! Så????!??? Temp? Test?
  • Symetrical
    H0nd3ndär skrev 2022-05-17 20:58:56 följande:

Själv har jag ägnat en stund idag åt att googla utgågna test Cool Och det verkar främst som att de blir okänsligare och kräver mer för att visa. Inte att de ger falskt positivt.

Det bör betyda att de är brukbara men att jag behöver vänta längre innan jag kan få resultat vid testning. Känner mig sådär lagom omotiverad att köpa nya tester...

Ingen mens här ännu. SKÖNT. Amningsstoppet har fungerat. Blir en lutealfas på minst 10 dagar... Solig

Låter minst sagt logiskt! Och som du skriver har lutealfasen oavsett blivit längre! Cool

Vad låg tempen på idag då? Och håller mensen sig fortfarande borta?

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida