• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-20 09:41:51 följande:
    Hahaha. Precis min känsla! Märker så tydligt när mensen är på g att det är onödigt att slösa gravtest. Och något måste man ju slösa. Det är sen gammalt Drömmer
    Kommer nog börja när jag får tydligare sekret och känningar, skulle tippa på söndag eller måndag Cool
    Rea på äl stickor så det tog jag som ett tecken att jag skulle köpa, som du säger något måste man ju få slösa Glad  ska bli skönt att stilla behovet att kissa på något.. (hahaha det där kan tolkas heeeeelt fel) 

Spännande, nu lever jag genom dig ett tag igen känner jag Cool
  • Brallans
    Anonym (Carita73) skrev 2022-05-20 10:30:14 följande:

vi försöker få till första barnet .. kollar ägglossning vilket har ibte alltid har men blir inget ändå :/ känns sö orättvist, för vissa tycks det gå direkt 

Hej 

Ja det är väldigt olika för hur snabbt/långsamt det tar, gör du något för att få koll på när du har din ägglossning? stickor, temp? 
  • Symetrical
    Anonym (Carita73) skrev 2022-05-20 10:30:14 följande:

vi försöker få till första barnet .. kollar ägglossning vilket har ibte alltid har men blir inget ändå :/ känns sö orättvist, för vissa tycks det gå direkt 

Förstår att det känns orättvist. Det är för att det ÄR orättvist. Hur många cykler har ni försökt? Tempar du för att kolla så äl inträffar, eller tar du bara ältest?
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-20 11:27:53 följande:
    Hej 

Ja det är väldigt olika för hur snabbt/långsamt det tar, gör du något för att få koll på när du har din ägglossning? stickor, temp? 
    Great minds thinks alike Flört
  • Symetrical

Hörrni tjejer! Har nån av er testat d-vitamin boost vid äl? Läst om många som gjort det som det tagit sig för, så tänkte själv testa den här cykeln. Wish me luck Tungan ute

• Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-20 12:32:23 följande:

Hörrni tjejer! Har nån av er testat d-vitamin boost vid äl? Läst om många som gjort det som det tagit sig för, så tänkte själv testa den här cykeln. Wish me luck Tungan ute

Låter spännande. Har läst om det i tråden, men i mina öron låter det lite som "överdos". Hahaha! För man tar ju massor. Är det inte farligt med för mycket D vitamin? Jag vet inget! Skrattande
    Jag är inne på att börja med Rosenrot när mensen kommer. Ser ut som min kurva behöver det!
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-20 12:32:23 följande:

Jaså berätta mer? Inget jag testat men låter intressant Glad

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-20 13:00:46 följande:

Jaså berätta mer? Inget jag testat men låter intressant Glad

Tydligen ska man ta typ 30 000 IE (motsvarar ca 15 dagsdoser, om jag inte missminner mig) några dagar innan beräknad äl. Så jag tänker att jag gör det på typ måndag eller tisdag, vilket är cd 14-15 för mig. Beror lite på hur mycket känningar och sekret jag har :P
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-20 13:15:14 följande:
    Tydligen ska man ta typ 30 000 IE (motsvarar ca 15 dagsdoser, om jag inte missminner mig) några dagar innan beräknad äl. Så jag tänker att jag gör det på typ måndag eller tisdag, vilket är cd 14-15 för mig. Beror lite på hur mycket känningar och sekret jag har :P
    Ofan snacka om boost, måste nog läsa lite på detta Glad
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida