• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-20 16:32:22 följande:

Penicillin kur här, så hoppas det blir ordning på kurvan efter det. Glad

Aha! Var det uvi som spökade, eller?
  • Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-05-20 19:23:11 följande:

Japp. Uvi.

Krya på dig, håller tummarna att kurvan skärper till sig sen Glad

• Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-20 19:23:11 följande:

Japp. Uvi.

Krya krya! Hjärta

Hur blir det med äl då? Hoppar den över om man har uvi, eller blir den uppskjuten? Eller tror vi att det är ett ägg som släppt? Obestämd

• Symetrical

Tog mitt första ältest idag pga att jag började få fertilt sekret plus känningar igår. Eller det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv för att rättfärdiga det faktum att jag inte kunde hålla testtarmen stången xP 
    Vet ju att äl är minst 4-5 dagar bort, så det var rent slöseri, men kul ändå! Blev i alla fall ett svagt andra streck, så nu har jag nåt att jämföra med nästa test Cool

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-21 05:48:20 följande:

Tog mitt första ältest idag pga att jag började få fertilt sekret plus känningar igår. Eller det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv för att rättfärdiga det faktum att jag inte kunde hålla testtarmen stången xP 
    Vet ju att äl är minst 4-5 dagar bort, så det var rent slöseri, men kul ändå! Blev i alla fall ett svagt andra streck, så nu har jag nåt att jämföra med nästa test Cool

Äsch tänk inte slöseri utan att du stillar ett av dina behoCool 
    sett några som sparat sina äl test och skrivit datum på dem för att se stegringen, är det något att rekommendera tror du? 

• Pandy13

Hej, är ni som är gravida kvar här? :)
    Den 19/5 på bf vaknade jag 6.30 och kände en värk direkt. Sen gick det undan.. kl. 10.05 skrevs vi in på förlossningen och kl. 10.58 kom lillebror <3 Jag blev nog först lite chockad över hur fort det gick och att jag inte hann få epidural, men börjat smälta det nu hehe. 

• Symetrical
    Pandy13 skrev 2022-05-21 09:57:06 följande:

Hej, är ni som är gravida kvar här? :)
    Den 19/5 på bf vaknade jag 6.30 och kände en värk direkt. Sen gick det undan.. kl. 10.05 skrevs vi in på förlossningen och kl. 10.58 kom lillebror <3 Jag blev nog först lite chockad över hur fort det gick och att jag inte hann få epidural, men börjat smälta det nu hehe. 

Stort grattis till lillkillen! Hjärta
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-21 09:40:20 följande:

Äsch tänk inte slöseri utan att du stillar ett av dina behov Cool 
    sett några som sparat sina äl test och skrivit datum på dem för att se stegringen, är det något att rekommendera tror du? 

Helt rätt inställning, den skall jag anamma asap! Flört
    Jag gjorde också det förr när jag hade oregelbunden och sen äl, eftersom jag aldrig visste när den skulle komma. Har sparat dagens test för jämförelse, även om jag egentligen inte tror att det kommer behövas nu när cykeln är så pass regelbunden. Men är man analysnörd så är man ;P

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida