• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Symetrical skrev 2022-05-19 07:01:16 följande:
    Förhoppningsvis inte ;P
    är på cd 11 idag, så borde bli äl om typ en vecka. Har ju köpt hem test nu, så tänkte börja ta dem när jag får tydligare känningar. Bara lite småkänningar än så länge och inget fertilt sekret än.
    Ja, nu är jag äntligen nästan helt frisk! Var på tiden, så att man hinner med ett par ligg innan beräknat nedsläpp ;)
    Med risk för att framstå som en total narcissist som citerar sig själv måste jag ändå revidera detta inlägg, är visst på cd 10 idag! Tungan ute
  • Brallans

Hej och God morgon 

Tempen fortsätter slingra sig neråt, skulle velat vända på temparna så den klättrar uppåt men nu får man ju inte göra som man vill jämt Skrikandes

Så nu är jag officiellt osams med min temp igen, känner av lite mensvärk så tror nog den dippar mer imorn och sen kommer den där jäkla röda tanten på lördag.. 

• Brallans
    Minaälsklingar skrev 2022-05-18 19:24:31 följande:

Hej tjejer
    Tråkigt att det inte är någon som fått plus än men brallans har ju fortfarande lite tid kvar.
    Annars är det bara att ta nya tag.
    Tror dock jag får hoppa över en månad nu eftersom jag så gärna vill åka på en resa med barnen och skulle det ta sig nästa cykel vågar jag inte resa utomlands nygravid med tanke på missfallsrisken. 

Förstår det, kan vara skönt att ha en månad där man bara slappnar av och njuter. {#emotions_dlg.flower}

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-19 07:06:15 följande:
    Med risk för att framstå som en total narcissist som citerar sig själv måste jag ändå revidera detta inlägg, är visst på cd 10 idag! Tungan ute

Hahahaha tack för att du livar upp min annars trista torsdag med ditt inlägg, narcissist eller ej Flört

• Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-19 06:58:10 följande:
    Hmm. Jag tror faktiskt att du kan ha haft äl för ett par dagar sedan.. Obestämd När hade du äl-sekret sist? Och vad låg dagens temp på?
    Jag hade tydliga nyp i magen fredag (cd 16) och lördag.
    Sedan ordentligt med sekret i söndags (cd 18) och lite måndag. Sen var det borta.
    Nyp i bröstvårtorna helgen och i början av veckan.
    Temp idag 36.5. 
    Hade lite, pytte lite ljust orange färgad flytning förut Tungan ute så känns nästan som kan vara början till mens Skrattande blir inte klok någonstans! Hahaha!
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-19 07:01:16 följande:
    Förhoppningsvis inte ;P
    är på cd 11 idag, så borde bli äl om typ en vecka. Har ju köpt hem test nu, så tänkte börja ta dem när jag får tydligare känningar. Bara lite småkänningar än så länge och inget fertilt sekret än.
    Ja, nu är jag äntligen nästan helt frisk! Var på tiden, så att man hinner med ett par ligg innan beräknat nedsläpp ;)
    Spännande! Nu är det dig vi följer! Skrattande
    Heja ditt ägg! Eller kanske 2 på gångFlört
    Funderar också på att beställa hem test. Dom är ju ändå ganska pålitliga.
  • Nyponet01

Brallans: Det är ju skönt att din temp skött sig fram tills nu denna cykel! Glad Nu tror vi att den kommit in i rätt rytm, så nästa månad kommer den bli perfekt! Cool

• Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-05-19 09:20:53 följande:

Brallans: Det är ju skönt att din temp skött sig fram tills nu denna cykel! Glad Nu tror vi att den kommit in i rätt rytm, så nästa månad kommer den bli perfekt! Cool

Ja ellerhur, nästa månad kommer bli perfekt för oss alla, det har ju Symetrical bokat sedan tidigare ju Cool
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-19 08:06:42 följande:

Hahahaha tack för att du livar upp min annars trista torsdag med ditt inlägg, narcissist eller ej Flört

Tack detsamma! Du kanske borde göra som Nyponet och anteckna din graf på papper istället, så kan du ju lätt vända det upp och ner, när det är mer till din fördel.

/geniet
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-19 09:05:30 följande:
    Jag hade tydliga nyp i magen fredag (cd 16) och lördag.
    Sedan ordentligt med sekret i söndags (cd 18) och lite måndag. Sen var det borta.
    Nyp i bröstvårtorna helgen och i början av veckan.
    Temp idag 36.5. 
    Hade lite, pytte lite ljust orange färgad flytning förut Tungan ute så känns nästan som kan vara början till mens Skrattande blir inte klok någonstans! Hahaha!
    låter onekligen som att äl kan ha varit natten till cd 19. Bortser man från dina galna temppeakar ser det ju också så ut! Hoppas att den segar sig uppåt nu! Annars kan du ju faktiskt lika bra få mensen så du får börja om xD
    Nyponet01 skrev 2022-05-19 09:12:36 följande:
    Spännande! Nu är det dig vi följer! Skrattande
    Heja ditt ägg! Eller kanske 2 på gångFlört
    Funderar också på att beställa hem test. Dom är ju ändå ganska pålitliga.
    Tycker jag absolut att du skall göra! Relativt billigt nöje Tungan ute
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida