Brallans skrev 2022-05-22 20:55:53 följande:
Funderade på en sak här på kvällskvisten, hade sjukt sparsam mens denna vända (tror den är slut nu redan) dvs hade kunnat satt Spotting om det inte var för att dent var lite små koagulerat blod, kanske något att vara glad över iof men då jag haft det nu för andra månaden i rad så funderar jag lite på om det kan påverka chansen att bli gravid?
googlar jag hamnar jag in på tidiga klimakteriet och där vill jag inte läsa mer
Hmm.. nej, låter onekligen som att din slemhinna inte byggs upp ordentligt. Och det i sig kan såklart leda till lägre chans för ett bekräftat ägg att fästa. Dock kan det ju bero på mycket annat än förklimakteriet, det vill vi inte höra talas om! xP
Östrogenbrist kan ju orsakas av flera olika anledningar, kanske värt att kolla upp värdet nånstans? Vet att bland annat letrozol är slemhinneuppbyggande, så det kanske vore något att försöka få det utskrivet? Vilket landsting tillhör du? Verkar vara väldigt olika hur villiga de är att skriva ut det. När jag bodde i Sthlm fick jag det utskrivet utan problem efter bara tre månaders försök, pga sen äl, kort lutealfas och futtig mens. Och då var det ändå syskonförsök, så inte ens första barnet!