• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-23 19:49:06 följande:
    Yay! Vi kanske får äl nästan samtidigt den här cykeln ändå, eftersom din kommer tidigt och min sent! Tungan ute

FF satt ut mån-tis nästa vecka som beräknad äl, när har du? Vore ju himla skojsigt känner jag och tajma Cool

• Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-23 21:11:57 följande:

Jag kör d-vitaminboost någon dag innan äl sedan några månader tillbaka, har tagit mellan 20000 och 50000 IE per gång. Det har inte tagit sig än tyvärr. Mina cykler är dock mycket bättre nu, upplever de som mer regelbundna och framförallt blöder jag färre dagar och något mindre mängd (fortfarande väldigt tunga blödningar dock), och knappt någon mensvärk eller pms längre.

Men har gjort så många förändringar och tar väldigt många olika tillskott så är svårt att veta vad som påverkat mest men jag tror att jag slutat med koffein bidragit mest.

Aha, tack för input! Glad

Funderar på när man skall ta det? Typ när man får positivt ältest eller tidigare? Obestämd

• Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-23 21:16:28 följande:
    Nja, jag brukar ligga under 36,0 före äl. Ända ner till 35,2. Eller ja, brukar och brukar, är ju nybörjare och detta är bara andra cykeln jag tempar. Skrattande
    Egentligen ser det ju mer ut som om jag haft äl i helgen, men har ju inga direkta känningar haft så det kan det inte vara.
    Kände på tappen förut och den ligger väldigt högt! Precis så jag kände öppningen. Så det är inte mens på gång på ett par dagar iaf.
    Men dåså, då ser det ju ännu mer ut som äl cd 18-19. Tror fortfarande att det är armhåletempandet som gör att du får så hoppig graf, även om den är lite extrem den här cykeln xP
    Men visst fick du en rejäl tempdipp efter äl förra cykeln med? Hoppas verkligen att det beror på implantation den här gången! Cool
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-23 22:27:41 följande:

FF satt ut mån-tis nästa vecka som beräknad äl, när har du? Vore ju himla skojsigt känner jag och tajma Cool

Ff har satt ut äl på lördag för mig, men tror själv på torsdag-fredag. Inte så långt ifrån varandra oavsett! Skrattande

Ytterligare lite starkare ältest idag, så tror på positivt på torsdag Guld i mun

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-24 05:56:42 följande:

Ff har satt ut äl på lördag för mig, men tror själv på torsdag-fredag. Inte så långt ifrån varandra oavsett! Skrattande

Ytterligare lite starkare ältest idag, så tror på positivt på torsdag Guld i mun

Woop woop hejja äl, blev det någon mansförkylning eller klara han sig? 
  • Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-24 05:51:01 följande:

Aha, tack för input! Glad

Funderar på när man skall ta det? Typ när man får positivt ältest eller tidigare? Obestämd

Jag brukar sikta på två dagar innan äl, men är ju inte helt lätt att pricka alltid. Tänker att d-vitaminet ska förmå kroppen att orka ägglossa, så kan nog vara bra att ta om LH test visar på liten stegring men inte fullt positivt. Har du läst något på Jenny Koos instagram vad hos säger om d-vit? Hon har många stories om det, och många positiva vittnesmål!

• Hoppas 2012

Hej alla!

Här är vi mitt i ÄL, haft känningar sen några dagar och tänkte hoppa test med mannen hade köpt i år så fick en glad gubbe på digitala som bekräftade. Så inom 48 h iaf.
    Blir 6 försöket efter MA och op

Hoppas vi får många fina + i tråden!

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-24 08:21:36 följande:
    Woop woop hejja äl, blev det någon mansförkylning eller klara han sig? 
    Han har legat deckad fram tills igår eftermiddag, så hoppas att han mår bra nog för lite liggeri kommande dagar Flört
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-24 08:52:18 följande:

Jag brukar sikta på två dagar innan äl, men är ju inte helt lätt att pricka alltid. Tänker att d-vitaminet ska förmå kroppen att orka ägglossa, så kan nog vara bra att ta om LH test visar på liten stegring men inte fullt positivt. Har du läst något på Jenny Koos instagram vad hos säger om d-vit? Hon har många stories om det, och många positiva vittnesmål!

Nej, det har jag inte gjort. Är ärligt talat inte så insatt i olika tillskott, men tycker att det är väldigt intressant, så det skall jag kolla upp. Tack för tips! Får nog bli d-vitamin boost idag, för ältestet var starkare och jag tror att äl infaller torsdag-fredag
  • Brallans
    Hoppas 2012 skrev 2022-05-24 09:17:14 följande:

Hej alla!

Här är vi mitt i ÄL, haft känningar sen några dagar och tänkte hoppa test med mannen hade köpt i år så fick en glad gubbe på digitala som bekräftade. Så inom 48 h iaf.
    Blir 6 försöket efter MA och op

Hoppas vi får många fina + i tråden!

Spännande håller tummarna :) 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida