• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Flip12
    Lillis85 skrev 2021-07-19 19:19:11 följande:

Med tidigare mf så har man en tendens att studera toapappret typ jämt.. . Igår kväll var det en kanske 3 mm liten brun flytning. Sen fortsatte det med lite större mängd varje gång jag varit på toaletten och yttepytte i trosdkyddet. Främst ljus brun/ brun/rosa. Sedan i natt konstig molkänsla i nedre magen hållt i sig hela dagen. Gör inte ont. Känner mig inte gravid längre och övriga symtom är inte lika tydliga.

Varit på jobbet idag iaf, gått bra och ändå hållt mig igång. Har ju mina 4 älsklingar här hemma. Blivit lite extra kramar i em.. Finner styrka i barnen. Går liksom inte bara att bryta ihop och gå och lägga sig.

Ringde kk mott i em. De ska ringa upp imorgon bitti. Jag har haft ma tidigare, men fick då gå väldigt länge innan jag fick komma in på koll. Det vill jag inte göra denna gång. Började då precis som det är nu....

Hade småblödningae i en av mina andra graviditeter med, så vet att det kan va ok. Men då hade jag mkt mr symtom

Usch din stackare. Väntan är så jobbig. Håller tummarna!
  • hurtänktedunu
    klunkerkranich skrev 2021-07-19 21:46:42 följande:

Jag är gravid med andra barnet, v 6+0 idag. Har absolut inga symtom dock, vilket jag hade i den av mina graviditeter som lett till barn. Har även haft ett utomkvedshavandeskap där symtomen försvann i v 5/6 och några dagar senare började jag blöda. Är det någon mer som inte har några symtom eller har erfarenhet av att det skult sig väldigt mellan olika graviditeter? Ska på ultraljud på onsdag iaf men är så sjukt orolig att det ska vara utomkveds igen eller MA.

Jag har haft jätte lite symtom alla mina tre graviditeter. Två som är mina två barn och nu den tredje. Just nu är jag bara lite öm i brösten annars inget alls.
  • hurtänktedunu
    Flip12 skrev 2021-07-19 22:34:26 följande:

Haha ja precis så. Väntar du också tredje barnet?

Haha ja. Jag frågade min man här om dagen om det går att ändra sig. Han sa att det är nog lite sent påtänkt. Nej men skämt och sido det känns väldigt läskigt faktiskt även om det säkert kommer bli helt underbart.
  • Jez20

Är det någon av er som tar natalben kosttillskott? Min BM rekommenderade dessa till mig men jag får sån himla huvudvärk. Någon mer som känt av det?

• Elli123

Alltså har blivit sjukt nojig senaste dagarna? Tror typ inte att jag är gravid för känner inget, men gjorde ett till test i fredags som var positivt. Försöker förlita mig på att kroppen gör sitt men vill bara veta NU att det gått vägen. Vet inte heller vart jag kan vända mig för tidigt UL där jag bor, det är i Gävleborg så har någon tips får ni gärna komma med det. Tidigare har jag iallafall känt molande värk men nu känner jag INGET förutom att mina bröst har blivit dubbelt så stora typ.. hjälp en oroande tjej tack!!

• Bopbopipop
    klunkerkranich skrev 2021-07-19 21:46:42 följande:

Jag är gravid med andra barnet, v 6+0 idag. Har absolut inga symtom dock, vilket jag hade i den av mina graviditeter som lett till barn. Har även haft ett utomkvedshavandeskap där symtomen försvann i v 5/6 och några dagar senare började jag blöda. Är det någon mer som inte har några symtom eller har erfarenhet av att det skult sig väldigt mellan olika graviditeter? Ska på ultraljud på onsdag iaf men är så sjukt orolig att det ska vara utomkveds igen eller MA.

Är i v 5+6 idag, har inte heller några som helst symtom. Med mitt tidigare barn började jag må illa i v 5, hade jätteont i brösten osv. Får hoppas på det bästa bara. Ultraljud I september så är ett tag kvar.. hoppas det går bra för dig <3
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-20 07:27:55 följande:

Alltså har blivit sjukt nojig senaste dagarna? Tror typ inte att jag är gravid för känner inget, men gjorde ett till test i fredags som var positivt. Försöker förlita mig på att kroppen gör sitt men vill bara veta NU att det gått vägen. Vet inte heller vart jag kan vända mig för tidigt UL där jag bor, det är i Gävleborg så har någon tips får ni gärna komma med det. Tidigare har jag iallafall känt molande värk men nu känner jag INGET förutom att mina bröst har blivit dubbelt så stora typ.. hjälp en oroande tjej tack!!

Jag är också sjukt nojig, tog ett till test idag.

Känner ingenting jag heller, får bara hoppas att det går vägen. Inget ultraljud förrän i september och jag längtar såå mycket. Håller tummarna för att det går bra för oss trots att vi inte känner något <3
  • Elli123
    Bopbopipop skrev 2021-07-20 08:25:06 följande:

Jag är också sjukt nojig, tog ett till test idag.

Känner ingenting jag heller, får bara hoppas att det går vägen. Inget ultraljud förrän i september och jag längtar såå mycket. Håller tummarna för att det går bra för oss trots att vi inte känner något <3

Skönt att man har varandra i denna grupp<3 jag får helt enkelt försöka andas ut och tänka att positivt är positivt, har inskrivningssamtal den 4/8 så får berätta om att jag är orolig då.. vad gör man på inskrivningssamtalet? Tar man ytterligare tester då?
  • hurtänktedunu
    Elli123 skrev 2021-07-20 07:27:55 följande:

Jag vet inte vart du kan vända dig där ikring. Vet bara södertälje och västerås som gör privata vul och Stockholm.

Men vad det gäller symtom har inte jag heller några typ. Brösten och ibland lite molvärk men inget annat. Vart så de tidigare två graviditeterna också och båda dom har gått super. Svårt att inte oroa sig och jag gör det trots att detta är vanligt för mig men det är nog en grej alla gör mer eller mindre. Jag har dock vul i morgon tack och lov.
  • Elin11989

Samma här med symtom, jag är i v 6+4 och enda jag känner är ömmande bröst och lite molvärk till och från samt att humöret inte är på topp, känns som jag har pms hela tiden och grinar för minsta lilla haha

Svar på tråden BF Mars 2022