• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Jez20
    Flip12 skrev 2021-07-22 22:08:51 följande:

Låter jobbigt men du får tänka att det är bra med mycket symtom iaf! Då är du verkligen gravid! Jag nojjar över att inte vara sängliggande som jag varit i mina två graviditeter som resulterat i ett barn. Min förra graviditet mådde jag dåligt men inte sängliggande och det var missed abortion. Nu är väntan olidligt lång till tidigt ultraljud.

Ja men har hört att det kan skilja sig mellan graviditeter hos en och samma person men jag förstår verkligen vad du menar. Man blir helt tokig. Jag kunde ju inte ens vänta på mitt tidiga ultraljud så bokade ett ännu tidigare privat. Jag mår jätte dåligt av alla symptom sen försvinner det för en stund så tänker man direkt "oh nej vad hände nu, är jag inte gravid längre?" Sen kommer det tillbaka så mår jag dåligt och ojjar mig igen.. håller verkligen tummarna för dig! Hur länge tills sitt ultraljud?
  • epe123
    Jez20 skrev 2021-07-22 08:24:03 följande:

Jag är i vecka 8 (7+6) och jag tror att jag blir galen. Har haft alla tänkbara symptom. Ömma bröst, illamående, huvudvärk, torr I munnen, yr, bihåleinflammation (som jag aldrig har haft förut), förstoppad, motsatsen till förstoppad, drar och sliter i magen, ont i ryggen. Har gått upp 2 kg för att jag måste små äta hela tiden pga av illamåendet ^^ och jag är "baaara" i vecka 8... det ända jag inte har haft är molvärk utan det är mer som att det drar i magen.

Haha snälla är det någon annan som blir bombaderad av symptom som mig? Känns inte så när jag läser här inne, fattar ingenting ^^

Jag har som du Jezz20 väldigt mycket ?graviditetskrämpor?; allt från konstant illamående/dagliga kräkningar, trötthet, har varit förstoppad deluxe, lös i magen, stickningar/motvärk, ont i brösten mm mm. Är i vecka 7+6 idag och har ett privat visibilitets ultraljud inbokat på onsdag. Förhoppningsvis känns det mer ?värt? det när man fått se att hjärtat slår, just nu funderar jag ens varför jag håller på med detta? ^^

Sjukskrev mig i går från jobbet så jag spydde konstant när jag fått i mig något och att vara på jobbet utan att äta funkade inte heller. Har idag fått tabletter utskrivet mot illamåendet, fick dock Prostafen (vilket man även kan köpa receptfritt) och har inte märkt att de hjälper ännu men trött blir man däremot. Herregud, har sovit säkert tre timmar på förmiddagen vilket är onormalt för mig. Ska testa dessa till och med onsdag och funkar de inte så ska jag väl få testa något annat. Så jaaa, du är inte ensam i att känna mycket symptom om det är någon tröst
  • Ellendellen

Tack för tipset om sveamottagningen. Fick tid för VUL vecka 31, då kommer jag vara i 7+3. Ni som varit där, hur var kliniken?

• Jez20
    epe123 skrev 2021-07-23 14:03:16 följande:

Jag har som du Jezz20 väldigt mycket ?graviditetskrämpor?; allt från konstant illamående/dagliga kräkningar, trötthet, har varit förstoppad deluxe, lös i magen, stickningar/motvärk, ont i brösten mm mm. Är i vecka 7+6 idag och har ett privat visibilitets ultraljud inbokat på onsdag. Förhoppningsvis känns det mer ?värt? det när man fått se att hjärtat slår, just nu funderar jag ens varför jag håller på med detta? ^^

Sjukskrev mig i går från jobbet så jag spydde konstant när jag fått i mig något och att vara på jobbet utan att äta funkade inte heller. Har idag fått tabletter utskrivet mot illamåendet, fick dock Prostafen (vilket man även kan köpa receptfritt) och har inte märkt att de hjälper ännu men trött blir man däremot. Herregud, har sovit säkert tre timmar på förmiddagen vilket är onormalt för mig. Ska testa dessa till och med onsdag och funkar de inte så ska jag väl få testa något annat. Så jaaa, du är inte ensam i att känna mycket symptom om det är någon tröst

Oh då är jag inte ensam iaf ^^ inte för att jag vill att någon annan skall må lika dåligt som mig. Ja det sa läkaren som gjorde mitt tidiga ultraljud också att ni kanske det känns mer värt och det gör det ju absolut! Nu när jag mår illa tänker jag på det där tickande lilla hjärtat på skärmen <3

Jag fick Lergigan comp mot illamåendet. Läkaren sa ta det 4 ggr om dagen men jag vill inte jätte gärna ta mediciner så jag har bara tagit 1/2 tablett åt gången 1 eller 2 ggr om dagen och det har hjälp enormt! Så hör om det är något de kan rekommendera!
  • hurtänktedunu
    Ellendellen skrev 2021-07-23 14:17:59 följande:

Tack för tipset om sveamottagningen. Fick tid för VUL vecka 31, då kommer jag vara i 7+3. Ni som varit där, hur var kliniken?

Trevlig klinik. Trevlig läkare. Snabbt besök. Kollade bebisen att hjärtat slog och att den satt där den skulle och sen så det inte var något annat i äggledare eller så.
  • Tagliolini

Hej

Jag vill också vara med, precis plussat med bf 25/3 enligt app. Känner mig trött och illamående till och från under dagarna.

Har även en snart 3åring. ????

Skulle också vilja vara med i facebook-gruppen så jag skickar ett meddelande till TS ????

• Emmalucy
    Ellendellen skrev 2021-07-23 14:17:59 följande:

Menar du den i Södertälje? Var där Imorse, fräsch lokal, trevligt bemött av alla, det är en manlig gynekolog (ibland är det inte bekväm för vissa men jag tycker alla är proffs) han var mycket trevlig, frågade lite allmänt sen gjorde vi ul och jag fick en bild hem (inte mycket att se, jag blev mått som 6+2 och jag trodde 6+5 men aja) var väldigt glad att @hurtanktedunu tipsat om det! :)
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-23 16:48:28 följande:

Menar du den i Södertälje? Var där Imorse, fräsch lokal, trevligt bemött av alla, det är en manlig gynekolog (ibland är det inte bekväm för vissa men jag tycker alla är proffs) han var mycket trevlig, frågade lite allmänt sen gjorde vi ul och jag fick en bild hem (inte mycket att se, jag blev mått som 6+2 och jag trodde 6+5 men aja) var väldigt glad att @hurtanktedunu tipsat om det! :)

Jag fick träffa en kvinna. Så det fanns också tydligen
  • Emmalucy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-23 18:50:04 följande:

Jag fick träffa en kvinna. Så det fanns också tydligen

Ahh OK, då finns det båda :)
  • Elli123

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Svar på tråden BF Mars 2022