• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-16 16:54:09 följande:

Oj tack för tipset! Bokade du en vanlig gynekologisk ultraljud? Ser att de egentligen inte ha en riktig "boka tidig ul i graviditet" på bokningssida

Jag ringde bara och sa att jag ville boka ett tidigt ultraljud. Frågade om det skulle bli vaginalt och det verkade det vara. Så det blir nog bra. Det var inga problem och dom ställde typ inga frågor eller så utan frågade bara när jag ville komma
  • Flip12
    Happiy skrev 2021-07-16 12:30:11 följande:

Hej! Idag var vi på tidigt UL. Allt såg bra ut och vi fick höra hjärtljud! Jag är så lättad! Vet att allt kan hända men idag glädjer jag mig. Vi bokade NIPT-test till 17/8 och det känns bra!

BF 8/3-22

Oj redan tidigt UL. Till mig sa de tidigast vecka 8+0. Nu blir jag Avis?.
  • Happiy
    Flip12 skrev 2021-07-16 22:56:42 följande:

Oj redan tidigt UL. Till mig sa de tidigast vecka 8+0. Nu blir jag Avis?.

Man kan höra hjärtljud och mäta huvud-rump längd från gravidvecka 7 (6+0).

Jag bokade privat.
  • Lillafiskens

Någon som vet om avtagande/varierande symptom i brösten alltid är tecken på att nåt är på väg att bli fel?

Har klara streck på gravtest och haft otroligt ömma bröst tidigare men ikväll gjorde det plötsligt inte ont. Ingen blödning i sikte. Är endast 4+4

• Elin11989
    Lillafiskens skrev 2021-07-16 23:42:12 följande:

Någon som vet om avtagande/varierande symptom i brösten alltid är tecken på att nåt är på väg att bli fel?

Har klara streck på gravtest och haft otroligt ömma bröst tidigare men ikväll gjorde det plötsligt inte ont. Ingen blödning i sikte. Är endast 4+4

• Elin11989
    Lillafiskens skrev 2021-07-16 23:42:12 följande:

Mitt ömmande i brösten kommer och går helatiden, första veckorna gjorde de ont helatiden, nu vissa dagar massor och andra dagar mindre, tror inte det är nån fara
  • Flip12

Hej! Kämpat för tredje barnet och har gått igenom missed abortion och nu är vi gravida igen. Det är mycket blandade känslor här. Ena sekunden mest orolig för att det ska bli missfall igen men sen så har jag lite ångest för vad jag ger mig in på med tre barn och hur jag ska orka med graviditeten (hyperemesis de tidigare graviditeterna). Någon som känner igen sig?

• Clemmentina

Hej alla! Lämnar tråden efter konstaterat missfall. Så ledsen då detta var vårt tredje på drygt ett år. Önskar er alla lycka till!

Svar på tråden BF Mars 2022