• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Ericky
    Elli123 skrev 2021-07-26 17:26:22 följande:

Var på gyn idag och träffade en läkare. Jag har ju, som jag skrivit, fått missfall. Idag när jag träffade en läkare sa hon att jag kunde ?klassa detta som en vanlig mens? men varför har jag fått 4 positiva graviditetstest om detta endast är mens? Blöder dessutom väldigt mycket nu och fullt med klumpar?. Hon sa att det kan vara missfall eller mens, vem vet typ så. Ingen undersökning gjordes utan fick åka hem direkt, låter märkligt tycker jag.. hade det varit missfall igår hade inte deras graviditetstest visat negativt vilket jag förstår men det var nästan som hon sa ?du har inbillat dig??

Märkligt och luddigt uttryckt, men jag antar att hon menade att eftersom missfallet kom så nära inpå mensen, så kan du räkna det som en vanlig mens. Vad gäller att gissa när du kommer att ha nästa ägglossning tex. Att den kommer komma ca 14 dagar efter din första blödningsdag. Tror inte att hon misstrodde dig, utan mer att hon menade att det blir mindre eventuellt "strul" med din cykel efter missfallet då du var så pass kort gången. Gissar jag.

Men som sagt, luddigt uttryckt och det ska det förstås inte vara. Hen borde ha förklarat ordentligt vad hon menade och förklarat varför de väljer att inte göra någon undersökning.
  • Flip12
    Elli123 skrev 2021-07-26 17:26:22 följande:

Var på gyn idag och träffade en läkare. Jag har ju, som jag skrivit, fått missfall. Idag när jag träffade en läkare sa hon att jag kunde ?klassa detta som en vanlig mens? men varför har jag fått 4 positiva graviditetstest om detta endast är mens? Blöder dessutom väldigt mycket nu och fullt med klumpar?. Hon sa att det kan vara missfall eller mens, vem vet typ så. Ingen undersökning gjordes utan fick åka hem direkt, låter märkligt tycker jag.. hade det varit missfall igår hade inte deras graviditetstest visat negativt vilket jag förstår men det var nästan som hon sa ?du har inbillat dig??

Usch inget kul bemötande och känsla du fick! Ibland träffar man ?fel? person helt enkelt. Jag hade också velat bli undersökt. Förstår dig helt! Ta hand om dig!
  • Jez20

Hej. Som jag tidigare skrivit har jag inte haft molvärk utan mer att det "slitit och dragit" i magen. Nu har jag haft 2 dagar av molande värk och idag jätte mycket träningsvärk i magen. Någon mer som har känt likadant? Är i 8+5.

• Flip12

Imorgon ska jag på tidigt ultraljud. Vet knappt om jag är nervös eller inte. Är halvt inställd på att det finns ett hjärta som slår och halvt inställd på att det inte slår något hjärta. Men ska bli skönt att få veta.

• Jez20
    Flip12 skrev 2021-07-28 20:02:01 följande:

Imorgon ska jag på tidigt ultraljud. Vet knappt om jag är nervös eller inte. Är halvt inställd på att det finns ett hjärta som slår och halvt inställd på att det inte slår något hjärta. Men ska bli skönt att få veta.

Hej! Vilken vecka är du i? :)
  • Flip12
    Jez20 skrev 2021-07-28 21:30:32 följande:

Hej! Vilken vecka är du i? :)

Vecka 8+0 och det fanns ett pickande hjärta där. Såklart en ögonblicksbild men känns ändå bra. Nu ska jag fortsätta kämpa med illamående och trötthet.
  • Jez20
    Flip12 skrev 2021-07-29 15:05:14 följande:

Vecka 8+0 och det fanns ett pickande hjärta där. Såklart en ögonblicksbild men känns ändå bra. Nu ska jag fortsätta kämpa med illamående och trötthet.

Grattis <3 låter precis som mig då! Kämpa på!!
  • mm84

Hej alla, plussade 12/7 med BF 28 mars. Är 37 år och det är första barnet men inte första graviditeten. Skrev till TS, skulle gärna vara med i FB-gruppen. Håller tummarna för oss alla!

• Cellnun

Hej alla.

Bf 7mars här..

3e barnet.. Detta blir en riktigt sladdis..

Blir gärna inbjuden på fb gruppen.

Är det fler som väntar en sladdis här? Kanske runt Småland med? ????

• Elin11989
    Cellnun skrev 2021-07-31 20:04:24 följande:

Hej alla.

Bf 7mars här..

3e barnet.. Detta blir en riktigt sladdis..

Blir gärna inbjuden på fb gruppen.

Är det fler som väntar en sladdis här? Kanske runt Småland med? ????

Välkommen och grattis

Jag väntar också nummer tre, en sladdis, äldsta är 15 och yngsta är 9. Dom hinner dock fylla 16 och 10 innan syskonet kommer. Är gamla är dina? Bor tyvärr inte runt Småland
Svar på tråden BF Mars 2022